Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kierukan sopiminen jos pillerit eivät sovi?

Vierailija
22.02.2021 |

Itsellä siis tilanne että yhdistelmäehkäisyt eivät sovi, mutta jokin hormoniehkäisy pitäisi saada vaikeiden kuukautisten hallintaan (ja itse ehkäisyyn). Kokeiltu on kahta minipillerimerkkiä molempia puoli vuotta, jotka aiheuttivat jatkuvaa raskasta vuotoa ja kipuja joka ikinen päivä. Onko kellään kokemuksia, onko vain keltarauhashormonia sisältävä kierukka sopinut paremmin kuin pillerit? Vai pitäisikö vain heittää ajatus kierukasta hukkaan kun ei pilleritkään sopineet?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/10 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita kapselia, kohtu hylkii kierukkaa, runsaampia vuotoja kuin jälkivuoto oli vuoden jälkeen asennuksesta, nyt kolmas vuosi menossa ja menkat poissa, uutta ei tilalle tule, alku oireet on niin pahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei käy mikään hormonaalinen valmiste, ei edes kierukka. Kovasti lupailtiin paikallista vaikusta, mutta lähes yhtä hankalat mielialavaikutukset itselleni tuli Mirenasta kuin pillereistäkin. Vuodin lisäksi koko sen kuukauden, jonka kierukka oli paikallaan.

Vierailija
4/10 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minipillerit aiheuttaa vuotoja, näitä en ole käyttänyt kun imetyksen aikana, jolloin muita ei suositella, vaihda e pillerit tilalle.

Vierailija
5/10 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita kapselia, kohtu hylkii kierukkaa, runsaampia vuotoja kuin jälkivuoto oli vuoden jälkeen asennuksesta, nyt kolmas vuosi menossa ja menkat poissa, uutta ei tilalle tule, alku oireet on niin pahat.

Kapselia en tajunnut ajatellakaan, pitää alkaa tutkimaan sitä!

Vierailija
6/10 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sovi mikään ja endometrioosin hoitamiseksi on kokeiltu kaikkea. Kierukka oli 2,5 vuotta ja menkat se kyllä vei muutamassa kuukaudessa mutta melkein puolet kuusta oli kauheaa päänsärkyä ja verenpaineet kamalan korkeat. Ihan vetämätön olo ja lihoin tuona aikana 15kg. Kun otatin kierukan pois, niin verenpaine palautui samantien normaaliksi, päänsäryt katosi ja olen pirteämpi. Joillekin ei vaan sovi ylimääräinen hormoni. En osaa sanoa, että kauanko pärjään nyt ilman hormonihoitoa, mutta toivon ettei endoni ala oireilemaan kovin pahasti..

Vierailija
7/10 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minipillerit aiheuttaa vuotoja, näitä en ole käyttänyt kun imetyksen aikana, jolloin muita ei suositella, vaihda e pillerit tilalle.

Kuten sanoin, yhdistelmäehkäisy ei minulle sovi, valitettavasti.

Vierailija
8/10 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei sovi mikään ja endometrioosin hoitamiseksi on kokeiltu kaikkea. Kierukka oli 2,5 vuotta ja menkat se kyllä vei muutamassa kuukaudessa mutta melkein puolet kuusta oli kauheaa päänsärkyä ja verenpaineet kamalan korkeat. Ihan vetämätön olo ja lihoin tuona aikana 15kg. Kun otatin kierukan pois, niin verenpaine palautui samantien normaaliksi, päänsäryt katosi ja olen pirteämpi. Joillekin ei vaan sovi ylimääräinen hormoni. En osaa sanoa, että kauanko pärjään nyt ilman hormonihoitoa, mutta toivon ettei endoni ala oireilemaan kovin pahasti..

Kiitos vastauksestasi. Minullekaan ei tunnu ylimääräiset hormonit sopivan, mutta kun kuukautiskierto vaihtelee 20-53 päivän välillä täysin satunnaisesti, kestää 7 päivää todella runsaalla vuodolla ja aivan suunnattomilla kivuilla, haluaisin löytää jonkun ratkaisun. Toivottavasti sinulla oireet pysyy nyt kurissa, tsemppiä!

Vierailija
9/10 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei myöskään pillerit sopineet sitten millään, mutta Jayden kierukka kylläkin. Ei mitään sivuvaikutuksia, kuukautisetkin olivat niukat ja täysin kivuttomat.

Vierailija
10/10 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mikään ei sovi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan