Tiistai turinat TAMMENTERHOT
Kommentit (21)
[color=seagreen]Meilläkin annetaan neuvolasta pissanäytepurkki kotiin ja saa aamulla pissiä omassa vessassa ettei tarvi jalat ristissä mennä neuvolaan. Täällä on sellainen purkki ja kaksi putkiloa, purkissa on sitten reikä ja neula, jota vasten putkilot työnnetään ylösalaisin purkkiin. Alipaine sitten täyttää putkilot ja purkin saa nakata roskiin. Tosi kätevää ja hygieenistä. Kyllä mun mielestä ainakin virtsatulehduspöpöjen vuoksi pitäisi ottaa aamunäyte, se on edustavin, tai ainakin sitten olla se 4 h pissaamatta ennen näytteenottoa.
[b]Äitiliini[/b], pohjoispuolelta minäkin olen, mutten Oulusta... :) Et taida olla samasta kunnasta, kun olet menossa jo nyt neuvolalääkäriin. Täällä meillä on jotain ihme säästöjä ja eka neuvolalääkäri on vasta rv 28!! Uskomatonta. Minäkin olen suunnitellut mammajoogaan menoa, täällä sitä järjestää ainakin kansalaisopisto. Olen käynyt aerobicissa säännöllisesti ja haluan tilalle jotain rauhallisempaa. Aion lisäksi jatkaa sauvakävelyä niin pitkälle kuin pystyn ja salilla käydä jonkin verran. Uimisen haluaisin aloittaa myöskin säännöllisesti, mutta kun tämä työnteko rajoittaa vapaa-aikaa... Pitää katsoa sitten äitiyslomalla, jos vointi sallii.
[b]Noopu[/b], voi itku noita vuotoja. Toivotaan että olisi harmitonta. Aina ne kyllä säikäyttää, ihan kuin ei olisi muutenkin huolehdittavaa...
[b]nenn[/b]iä huhuilen, onko teillä vielä koiran kanssa hankaluuksia...?
Mustakin on hurjaa että listoilla on jo huhtikuisia!! Aluksi tuntui hassulta että alkoi tulla helmikuisia ja jotenkin ne maaliskuiset tulla tupsahti ja nyt siis jo huhtikuisia. Huh, tuntee itsensä jo " vanhaksi konkariksi" . Mulla yksi hyvä kaveri juuri plussasi viiden vuoden yrittämisen jälkeen ja olen kyllä aivan haltioissaan heidän puolestaan. Toivottavasti kaikki menisi hyvin.... Tuntee siinäkin itsensä konkariksi näissä asioissa, kun on 11 viikkoa edellä ja saa neuvoa asioissa mitkä ihan vasta mietitytti itseä.
Työnimistä; mulle vain jostain tulla tupsahti päähän tuo Nipsu, en tiiä mistä. Aiemmissa keskenmenneissä vauva on ollut Papu, mutta täällä oli jo yksi Papu (muistaakseni Sulinalla) joten halusin miettiä uuden nimen. Nipsusta ei kyllä kotona puhuta, se on puheissa vaan vauva, mutta näin kirjoitellessa ja ajatuksissa se kulkee Nipsuna.
(.) Huolestuttaa kun maha ei taas ole viikkoon kasvanut (jostainhan ne huolen aiheet täytyy repiä...heh). Välillä tuntuu ihan että se on kutistunut, vaikka viikonloppuna se näytti jo ihan vauvamahan alulta. :( Ja muljahduksiakaan en oo nyt tuntenut, vaikka ei kait niitä näillä viikoilla joka päivä tunnukaan, jos ollenkaan. Eilen illalla yritin töniä vauvaa hereille että olisi ilmoitellut jotain itsestään, mutta ei tuntunut mitään. Ärsyttävää. Voi kun äkkiä maha kasvaisi oikeesti eikä näyttäisi vain läskimahalta ja tuntuisi liikkeet kunnolla, ettei tarvisi huolehtia!
[b]Sinda & Nipsu rv 16+3[/b][/color]
huoh, viime yönä sain nukuttua kunnolla. pissalle tartti nousta vaan kerran! sinda75: juu, noi on käteviä ne paketit missä tulee purkki ja putkilot. töissä käytän niitä aika paljon, ja siellä kyllä niihin otetaan aamupissat. mut kyllähän esim pissatulehduksen pystyy toteen ilman " pidättelyä" , ainakin töissä jos joku valittaa kirvelyä, niin seuraava pissa minkä saa aikaiseksi stiksataan. muistaakseni noissa stikseissä mitä käytetään ei oo sitä esim 4 tunnin rajaa et ois pitänyt pidätellä.
kylläpä meillä on hyvä pissakeskustelu käynnissä:)
oma vointi oikein hyvä. eilinen kävely ja sauna sen päälle ramaisivat oikein mukavasti:) nyt jaloissa tuntuu, et on vissiin toi kävely vähän vähemmälle jäänyt viime aikoina. tänään oon iltaan menossa töihin, niin taidanpa käydä salilla pyörimässä ennen sitä.
eipä nyt oikeen muuta, töiden jälkeen viimeistään voisin tulla kurkkaileen mitä täällä tapahtuu. tai no, oohan mä vielä täällä taustalla pari tuntia ennen kuin tarttee lähteä.
tikru ja simppis 19+4
[color=blue] Hiljamaari: Taidan yrittää sinnitellä sinne ensi tiistaihin asti milloin mulla on neuvola, ja sitten vasta kyselen tästä hengittämisen vaikeudesta..Itsekin kyllä uskon että se johtuu kasvavasta kohdusta joka vie entistä enemmän tilaa, mutta on tämä sen verran epämukavaa että olisi edes jotain poppaskonsteja lievittää ahdistusta. Kerron kuiteskin jos ennen sitä törmään johonkin apukeinoon :)
Nyt pitäkää kaikki mulle peukkuja kun olen tässä ollut muutaman kuukauden kahden auton " loukussa" , ja tänään tulee ostajaehdokas katsomaan tota mun toista autoa. Josko vihdoin pääsis siitä eroon, eikä tarttis enää maksaa kahta vakuutusta ja kahta veroa!!!
[color=magenta] Mammajooga kiinnostaisi muakin. Meillä ei täällä Rajamäellä ( lue tuppukylässä ) sellaista kylläkään ole tarjolla. Jos sitä haluaisi harrastaa pitäisi lähteä johonkin lähikaupunkiin. Taitaa siis jäädä mammajoogat väliin. Kansalaisopisto vissiin järjestää ihan perus hathajoogaa täälläkin ja mietin josko painelisin sinne. Sais ainaskin rentoutua.
Lopetin ton joogaamisen viime jouluna kun meillä oli NIIN sekopäinen hullu opettajaäijä etten ole toiseen ihan heti törmännyt. Se esimerkiksi sanoi meille oppilaille että " Olette mitä syötte " ja sit se alkoi laulamaan että " Sika, se kohta tapetaan " . Meidän olis pitänyt syödä pelkästään vihreitä kasviksia ja juoda 5 litraa vettä päivässä. Muuta ei siis tartte syödä lainkaan. Lisäksi hän väitti että vauvat ja lapset ei tarvitse maitoa eikä maitotuotteita lainkaan. Uskoi ettei me kuolla koskaan jne...Kaiken lisäksi se avoimesti halveksi meitä kaikkia kun ei oltu samalla " tietoisuuden tasolla" kuin se, eikä ymmärretty elämästä eikä itsestämme mitään.
Kuulin siis että opettaja olisi vaihtunut ja jos näin on niin taidan mennä mukaan..
[color=red] Mullakin on ollut aikamoisia liitoskipuja ja kohdun kasvusta aiheutuneita kipuja viime aikoina. Siksi olen taas alkanut epäillä pystynkö sinne stepiin menemään vai onko se liian kivuliasta. Saapi nähdä..
Nyt lopetan tältä erää ja annan tilaa muille. Heh, tulihan sekavat sepustukset..
Kataya ja Nasu rv 17+0
Onpahan rankkoja nämä aamut olleet tällä viikolla, kun poika herää aina ennen kuutta isänsä kanssa (joka on siis menossa töihin). Onhan se minunkin sitten noustava ja en ymmärrä, että miten selviän ensi viikosta eteenpäin, kun pitää itsekin jaksaa raahautua töihin. No, sen ensi viikko näyttää, että miten alkaa sujumaan töissä. Olen kyllä ajatellut, että jos olis kaksi viikkoa töissä ja sit yrittäis saada taas sen viikon loman, että voisi rauhassa muuttaa ja järjestää uutta kotia. Jee, pääsemme muuttamaan jo reilun kahden viikon päästä :)
Muistan ennen lomaani, kun huoneestamme olivat jo kaikki muut lomalla, niin minä ihan oikeesti nukuin siellä koneen ääressä, oli siis ihan valtava se minun väsymys. Luulin jo, että se alkuraskauden väsymys olisi mennyt ohi, mutta nyt on siis alkanut taas iskemään valtava väsymys näin aamuisin. En tiedä sit, että alkaako hemoglobiini laskemaan (pitää pyytää huomenna mittauttamaan) vai mistä johtuu.
Sindalle:kansalaisopiston järjestämää se on täälläkin se äitiysjooga. Taitaa olla kyseessä sama kansalaisopisto, mutta mahdollisesti eri kunnat sitten kuitenkin. Jos teillä tosiaan eka lääkärineuvola on vasta noinkin pitkän ajan kuluttua, niin taitaa olla sitten eri kunta (tai ainakin eri neuvola). Mulla olisi pitänyt olla lääkärineuvola varmaan jo monta viikkoa sitten, mutta kesälomien ja sijaisuuksien takia se laitettiin näin myöhään, kun ei vielä ole mitään ongelmia tässä raskaudessa ollut.
Luultavasti saan nyt lähetteen jo sokerirasitukseen, jonne joudun siis menemään kahdesta syystä, olen synnyttänyt kaksi isoa lasta ja edellisessä raskaudessa todettiin se raskausajan diabetes, joten se on sit toinen tekijä, joka " pakottaa" mut menemään rasitukseen.
Edellisessä raskaudessa kävin joka kuukausi äitipolilla tutkimuksissa. Lääkäri katsoi tilanteen ja ultrasi ja teki kokoarvion vauvasta. Olihan se ihan hyvä, että seurasivat, lisäksi kotona piti viikoittain mitata niitä sokereita, että pysyivät aisoissa. Onneksi kaikki meni hienosti loppuun asti, vaikka lopullinen painoarvio heittikin melkein kilon. Edellisenä päivänä ultrattiin ja seuraavana aamuna syntyi yli 5-kiloinen poikamme. Olin todella järkyttynyt synnytyksen jälkeen, että vauva oli niin iso, mutta onneksi syntyi tosi helposti, ettei jäänyt mitään pelkoja sen suhteen. Mutta pelottaa, että jos tämä kasvaa vielä isommaksi, niin sitten voi jo olla miettimisen paikka, että miten syntyy. Mutta en vielä panikoi sen suhteen, on tässä vielä aikaa sinne tammikuulle. Kun minä toivon todella, että tämä vauva syntyisi vasta tammikuussa eikä vielä joulukuussa. Mutta aika näyttää, että miten raskaus sujuu sit siellä loppuvaiheessa.
Mutta nyt taidan lähteä tuonne valmistelemaan tämän päivän siivousurakkaa, eli imuroimista ja muuta mukavaa ;(
-äitiliini ja masukki 19+0 (ihanaa, taas pääsin uudelle viikolle)
Otan minäkin osaa pissikeskusteluun kun kävi niin vilkkaana :-) Mä olen ymmärtänyt että neuvolan täti (tosi täti, taitaa olla mun ikänen :-)katsoo vaan proteiinin siitä näytteestä, eikä meillä sitä tosiaan tarvitse kun tipan, multa aina löytyy sen verran :-). Eikö se ole sitä raskausmyrkytyksen toteamista varten?
Kataya ja kuka muu siitä hengenahdistuksesta kärsiikään. Mulla kanssa välillä ihan istuessa tai ollessa tulee olo että on vaikea hengittää. Ei mitenkään älyttömän paha, mutta joutuu ihan yrittämään oikein syvää hengitystä. Olen kyllä huomannut että kävellessäkin hengästyn tosi helposti. Kuntokin on varmaan ihan pohjalukemissa, mutta tuntuu että maha painaa jotenkin rintaa ja vaikeuttaa hengittämistä.
ON: ennallaan, liikkeitä en ole paljon huomannut, en ole kyllä kuulostellutkaan. Tavalliset housut ei enää kyllä mahdu vaikka olisi joustovyötärökin. Jäävät just tuohon keskelle mahaa ja tuntuu että kiristää vaikka eivät hirmu tiukat olekaan. Paljon mukavampi olla housuissa jotka ylettyvät yli mahan :-) Onneksi löytyi kaapista esikoisen odotusajan vaatteita joita en silloin pitkään pitänyt, olivat oikein siistissä kunnossa ja just sopivia kesäaikaan!
Hauskaa viikonjatkoa ja vointeja kaikille terhoille
t. Mirabella + Albert 19+1
ps. katselin jo että milloin äippäloma alkaa. Mulla lähtee jo 23.11. kun joulunpyhät tuo muutaman lisäpäivän!
Eli nyt on lomailut lomailtu Etelä-Karjalassa ja taas takaisin täällä kotoisella susirajalla ;)
Aika kului tosi nopeesti, enkä ehtinyt koneelle. Reilu viikon kuulumiset siis lukematta.
Pojalla on ihan hurja tahtokausi (vai uhma?) menossa. Taistelua vähän joka asiasta. Mies vielä tän viikon vaan käy yöt kotona nukkumassa, niin ei ole siitäkään paljon apua.
(.) Vähän huolestuttaa, kun ei tunnu olo raskaana olevalta. Tietysti hyvä, että se pahoinvointi on nyt ohi vihdoin sekä päänsärkyä enää harvemmin. Mutta kun ei liikkeitä tunnu ja nyt pystyn taas nukkumaan mahallaan! joku aika sitten vielä mahassa tuntui " kova möykky" mahallaan ollessa ja alkoi jomottaa ja särkeä ja nyt ei niin mitään!
Väsymystä kyllä riittää ja öisin herään usein siihen, että kädet on ihan puuduksissa ja jalat tuntuu tosi raskailta. Seuraava neuvola tän kuun lopussa. On vielä se tyly robottiterkkari, niin ei huvita sillekään soitella.
Reissusta vielä, että mukavaa oli. Tapasin hyvän ystäväni ja vietettiin päivää Lpr:n satamassa lasten kanssa. Käytiin katsomassa hiekkalinnaa ja lapset innostui leikkimökkikylästä, karusellista ym jutuista. Linnoituksen yössä tuli pyörähdettyä perjantaina, mutta aika surkee meno. Tuntui olevan " kaljamarkkinat" . Sunnuntaina tein löytöjä torikirppiksellä. Ostin kahdet äitiyshousut ja äitiyshameen 1e/kpl ja sain vielä yhdet housut kaupan päälle! Lisäksi joku tahtoi päästä eroon vauvan vaatteista ja myi niitä erittäin edullisesti 30-50cnt/kpl! Myös vauvan leluja tuli osteltua + mobile ja pojallekin löytyi kaikkea kivaa. =)
Täällähän alkaa osalla olla jo raskaus puolivälissä! Niin se aika rientää =)
Nyt leikkipuistoon!
-tau & " eeva" 16+3-
Tuo eeva on pojan keksimä työnimi. Itse ei olla keksitty mitään sopivaa, niin olkoon sitten eeva =)
ihan ensin pissakeskusteluun. eli meillä käytäntö on se että aina ennen neuvolaa pissitään purkkiin siellä neuvolassa,eikä tartte olla mikään aamupissa,mut tietty toivotaan että edes tunnin pari on oltu pissaamatta.
On hauska lukea sun päivistäsi emma(jotain) kun itse vielä edellisessä raskaudessa kokkailin rehuporukalle jne jne. Tulee paljon hyviä muistoja mieleen.
Kärsimättömänä odotan ensi viikon neuvolaa,jotenkin avuton olo kun ei tiedä mitä masussa tapahtuu,liikkeet eivät vielä tunnu välttämättä joka päiväkään ja tää melkein kuuden viikon väli tuntuu liian pitkältä neuvola väliltä =(
Nyt on alkanu tavalliset farkut vähän puristaa,eli kai se on koht lähettävä äitiyshousujen ostoon.
Joopa,jos sitä lähtis kokkaamaan lounasta.
T:Isa ja masukki 16+2
Selvisin rasituksesta hengissä, oksentamatta ja pyörtymättä. Positiivinen yllätys oli, että verikoetta ei otettukkaan suonesta vaan sormenpäästä!!! =) Paastoarvo oli ok (4,7), 1 h arvo 13 eli koholla ja 2 h arvo 7.6-->ok
Mun ihana terkka oli palannut lomilta ja otti mut sisään kun odottelin pääsyä viimeiseen mittaukseen. Kuunneltiin sydänäänet, todella hyvät! Ja sen ATP(vai AFT hmm...nyt en muista mitkä kirjaimet ja missä jarjestyksessä) siis sen veriseulan jossa riski downiin ja toiseen jota en muista..hmm joka tapauksessa suhteet oli 1/1200 molemmissa ja 1/250 on se suhde jolloin voi haluttaessa mennä tarkempiin tutkimuksiin. Joten sen mukaan kaikki ok.
Muuten oman navan tuntemukset ei ole aamusta muuttunut, nyt aamukahville!
Aurinkoista päivää kaikille!
-E-17+
Tänään on mennyt ainakin aamu ilman supistuksia, ah! Ehkäpä tästä vielä torstaiksi töihin pääsee :) Mukava olisi olla töissä marraskuulle asti, muuten tulee ihan ylipitkä lepoaika.
Pissakeskustelusta: Mä varaan aina neuvola ajan aamuksi, jos vaan saan. Meillä on neuvola ihan lähellä, joten hyvin sinne ehtii vaikka olis hätä. Neuvolassa on käytössä ihan tavalliset purkit vaan kai niitä sais kotiinkin. Mulla on kyllä sellainen seurapiirirakko, että pystyn pidättelemään pitkäänkin.
Liikkeistä: Joitan muljahduksia ja muksahduksia tuntuu silloin tällöin. Esikoisestakin liikkeet tuntui selvinä aika myöhään ja nyt on vielä lisäksi tuota " vararengasta" tuossa edessä. Ensi viikolla on rakenneultra ja saa taas nähdä pikkuisen. Viimeksi esikoisesta nähtiin ultrassa, kun juuri potkaisi kovaa pikku kintullaan. Se oli silloin ekoja kertoja kun tunsin selvät liikkeet.
Mäkin odottelen jo alkavaa äippälomaa. Luulisin , että alkaa joskus marraskuun loppupuolella. Joitain lomia täytyy kyllä pitää ennen äippälomaa.
Mukavaa tiistaipäivää kaikille !
T:vupii+tiuhti rv18+3
En muuten löytäny sitä suklaa-kookoskiisselin ohjetta. Harmi, ois voinu iteki tehä sitä taas..
Tultiin eilen kotiin ja oli meijän gerbiili kuollu sillä aikaa. Haudattiin se sitten tohon viereiseen puistoon (liekö edes sallittua, mutta ei meidän pihalla ollu mitään sopivaa paikkaa..) Nyt on vähänhassu olo, kun joka kerta kun kattoo tohon nurkkaan, niin olettaa että siellä se kurkkii.
(.)Eilen illalla sängyssä vihlas kerran vasemmalta puolelta niin pahasti että ihan henki salpautui, mutta mitään vihlontoja ei juuri oo ollukkaan. Enkä nyt kerrasta huolestu, mutta niinkun joku sanoi niin 6 viikon neuvolavälit on kyllä liian pitkät. Tuntuu että on sata vuotta siihen 23.8 asti. Mulla ne kai venytti sitä sen takia niin pitkälle, että voivat antaa mulle ne äitiysavustuksen hakupaperit samalla.
En muuten ollu uskoo silmiäni kun kävin työpaikan vaassa. Painoin 58 kg, eli paino ois vihdoin noussu 4 kg. Ehkä en sit joudukaan sinne ravintoterapeutille, kuten neuvolatäti uhkaili. Tiedän ettei mun syömisessä oo mitään vikaa, syödään monipuolista luomuruokaa, mutta oon vaan aina ollu alipainoinen.
Hei, onko kellään antaa vinkkiä mitä vois tehdä raparperista???Sain äidiltä niitä ja raparperimansikka kiisseli ei oikein innosta, joten aattelin et oisko joku piirakka? Tai voiskohan siitä tehä sellasta mössöä kaurahiutaleitten kanssa (yleensä oon kyllä käyttäny omenaa..mutta se on ihan sika hyvää vaniliakastikkeen kanssa)
Jeps, nyt lähetään kilpailuttamaan vakuutuksia ja hoidetaan tätä meidän kämpän ostoa taas askel eteenpäin. Hauskaa päivänjatkoa!
Beijaflor rv 18+1
En oo taaskaan päässyt pitkiin aikoihin nettiin, landella ku ollaan oltu. Nyt tänään kotiuduttin ja enää käydään vikonloppuisin. Esikolla kun alkaa taas ½-päivä tarha ens viikolla. Hänelle se on ns kuntoutusta.
(.) kasvaa kauheeta vauhtia, liikkeitä tuntuu, mutta ei kauheen useasti. Pinnallisen laskimotulehduksen ja tukoksenkin mä sain aikaseksi. Nyt on paranemaan päin, pitää käyttää tukisukia ja se ei oikeen iske tässä kuumuudessa. Ens neuvola vasta kuun lopussa ja rakenne ultra syyskuun alussa.
Beijaflor: siitä painosta, mullakaan ei oo paino noussut, myöskän edellisissä raskauksissa paino alkoi nousemaan vasta rv 20 tienoilla. Myös mulla on ton painon suhteen ongelmia, sitä kun on liian vähän pituuden suhteen. Edellisessä raskaudessa mä kävin ravintoterapeutin puheilla mut ei siitä paljon hyötyä ollut mut ei haittaakaan. Mula taitaa kuitenkin ongelman ydin olla toinen kuin sulla, mä sairastin aikoinaan anorexian (ihan aikuis iässä) ja en varmaankaan oo päässyt siitä eroon kokonaan.
Muuten löytyykö netti kauppoja josta vois ostaa Emmaljungoja?
-MM- ja baby 15+4?
Viikonloppu vierähti nopsaan vaikka mulla oli eilenkin vielä vapaapäivä. Kävin sitä esikoista totuttamassa päiväkotiin. Mitenkäs muut tarhan aloittajat? Joko olette olleet totuttelemassa ja miten on mennyt?
Meillä meni ihan kivasti eka päivä, äitiä taisi jännittää melkein enemmän :) Tyttö tarkkaili tosi tiiviisti kaikkea toisten tekemistä, eikä ehtinyt paljon äidin puhetta kuuntelemaan. Niinpä sitten yritin olla syrjässä ja antaa toisen itse katsella ja ihmetellä. Tänään tutustuminen jatkuu isin kanssa. Toivottavasti soittais pian, miten nukuttaminen on onnistunut!
wei rv 15+2
raparperipiirakan ohje mistä mä itse tykkään kovasti ja mies sanoo että siitä tulee aina piparit ja joulumieleen :D Kaivan esille kunhan jaksan mennä koluamaan ton reseptikaapin läpi. Mutta tässä tuli vastaan toinen helppo kuivakakkuresepti.. laitan sen tähän.
BANAANISUKLAAKAKKU
100g margariinia
3dl sokeria
2 munaa
1tl inkivääriä
1tl soodaa
1tl leivinjauhetta
2 tl kanelia
5dl vehnäjauhoja
2 banaania muussattuna
1/2 kuppia kahvia
1/2 levyä rouhittua suklaata
Vatkaa pehmeä margariini ja sokeri vaahdoksi. Lisää muna. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää loput aineet kevyesti vatkaten joukkoon reseptin mukaisessa järjestyksessä. Paista uunissa n. 1 tunti 175 astetta. Tää on meidän lasten suurta herkkua (ja äitin kanssa)
Kiitokset pizzarullien ohjeen laittajalle,oli tosi hyviä ja sain kivan pikkusuolaisen synttärijuhlille :)
T:Isa ja masukki
Laittakaa lisää hyviä reseptejä pinoon jos vaan jaksatte naputella :)
Terve!
Aamutuimaan käväisin neuvolassa. Siellä oli sijainen tuuraamassa omaa terv.hoitajaani. Nopea reissu oli ja asiat ok. Sydämen sykekin löytyi hetken hakemisen jälkeen, 140:ssä huiski tulokkaan syke. Itellä oli edlleen nuo paineet alhaalla, ihmekös jos välillä huippaa. Painoa
on tullut yhteensä n. 3 kg.
Eipä sitten neuvolatäti muuttanut korttiin aikaisempaa, np-ultran antamaa LA:aa. Sanoi, että saattavat sairaalassa vielä muuttaa sen tuon rakenneultran yhteydessä...enpä usko, että kuitenkaan muuttavat.
Olisi niin mukava, kun olisi koko joulukuu jo pyhitetty lomalle (talviloman kun pidän ennen ä-loman alkua.)
Päätä särkee :( En tajua tätä jomotusta, kestänyt jo kohta kaksi viikkoa. Enkä muista noilta aikaisemmilta raskauksilta tällaista vaivaa... Siis migreeni on mullakin asia erikseen, ei tää sitä ole. Vaan semmosta jatkuvaa jomotusta ja pientä särkyä koko ajan. Ei oikeen jaksa innostua mistään, kun on koko ajan huono olla. Lasten äänet ja touhut eivät ainakaan paranna asiaa, mutta pakko kestää vaan!
Oma napa on kasvamaan päin. Nyt jopa yksi naapurin MIES kysyi, että onkos teille viides tulossa?! :) No, mulla on tässä vähän muutakin kuin pelkkää vauvamahaa, mutta kuitenkin. Ei tää ihan näin iso pötsi mulla olis, jos ei vauvaa olis ;) Vauvan liikkeitä olen tuntevinani, pieniä ja hentoja. Mutta sitähän ne alussa on! :) Ihana tunne, taas! Jokaiselta lapselta sama juttu, aina ne ensimmäiset liikkeet herkistää... Väsymystä on edelleen, muttei onneksi niin pahana kuin vielä äsken. Nyt saatan jaksaa jopa nousta, kun lapset eka kerran aamulla herättelevät laittamaan aamupalaa ;)
Oltiin äskettäin lähdössä pihalle, ja kolme vanhinta lasta meni sinne etukäteen, minä sitten nuorimman kanssa perässä. Tai tällä kertaa en ehtinyt pihalle asti, kun... Just kävin hakemassa kaksi keskimmäistä tenavaa pihalta, kun olivat löytäneet jostain grillin hiiliä, ja voitte arvata mikä oli tulos :( Joka paikka mustana. Vaatteet, kädet, kasvot, jalat, ympäristö, kaikki!! Jopa isoimmat pihan kivetkin oli maalattu mustaksi. Huokaus! No, ei auttanut muu kuin kerätä ne hiilet pois ja pestä kivet ja muut pahimmat sotkut pois. Sitten lapset kotiin ja pesulle... Toivottavasti vaatteet lähtee pesussa puhtaaksi! Huoh näitä tekeviä ja joka paikkaan ehtiviä lapsia!! :)
Siinäpä se meni ulkoiluaika jälkiä siivotessa. Nyt ruuan laittoon! :) Sit äkkiä pikaisesti käymään ruokakaupassa, että mies ehtii jalkapalloonsa :) Tulis äkkiä ilta ja nukkumaan menoaika! ;)
Nasu rv 18+3
(.) Vuoto melkein laantunut! Onneksi =) Hieman rusehtavaa vuotoa tuli, mutta ei muuta, siis viime vessareissulla. Kiitoksia vain kaikille rohkaisevista sanoista! Pohdittuani asiaa vielä tarkemmin, niin syy vuotoon voi olla " kovakouraisessa" ultrassa. Kätilö joutui siis todella kovaa painamaan vatsaa, että sai vaavia näkymään. Ei sattunut, mutta tuntui. Ja kun istukkakin on etuseinämässä, niin ehkäpä tuo otti itseensä! Näin voi ainakin järkeillä, että mieli rauhoittuisi!
Pissakeskusteluun sen verran, että itselläni juuri viimeksi hätä kotona oli niin kova, etten pystynyt pidättämään neuvolaan asti. Niinpä pissa oli vain n. tunnin " vanhaa" kun pissasin neuvolan purkkiin, eikä näytteessä ollut vikaa. Meillä myös suositus, että pissamisesta olisi taukoa ainakin kaksi tuntia ennen näytteen antoa.
No joo, muille tilaa!
Noopu ja pikkukakkonen rv 19+2
Töissä on rauhallista, vähän turhan hiljaista miun mieleen. Mutta mikäs tässä, kerkeepä surffailemaan ihan rauhassa. :) Iltavuorot on kyllä sen verran tylsiä, kun ei kerkee seurustelemaan yhtään tytön kans, kun sillä alkaa periaatteessa iltatoimet heti kun mie tulen kotiin. Kauhee ikävä tulee sitä naperoa, mutta ensi viikolla miulla on ma ja ti vapaata, niin saadaan pörrätä neidin kans ihan keskenään pari päivää.
(.) Maha on alkanut kutisemaan ja nyt huolestuttaa, että joko se hepatoosi sitten alkoi. Onneksi ensi viikolla on neuvola, niin pääsee verikokeisiin, kun tuosta mainitsee. Kyllähän nuo on kaikki varoitelleet polilla ja neuvolassa jne., että todennäköisesti tää vaiva uusii. No, ensi viikolla ollaan sitten viisaampia.
Jotain oli tarkoitus kommentoida, mutta tää lahopää ei nyt tahdo muistaa mitä se oli. Eli jatketaan joskus toiste.
T: Monttu rv 18+4
Olen myös ollut tytön kanssa maalla mummolassa viikon verran rentoutumassa. Maanantaina pitäisi palata töihin lomilta...loppujen lopuksi tuntuu lyhyeltä ajalta tämä syksy äippälomaa, jossain välissä ajattelin pitää loput vuosilomat.
Nyt siis viikkoja 18+0! Aika kuluu kivasti, on ilmennyt järjestely-tarmonpuuskia jo nyt. Neuvola-käynti perjantaina ja kaupungin tarjoama 3D-ultra katselmus loppukuusta. Sitä kyllä miehen kanssa odotetaan innolla. Vatsa on tullut esiin viikon aikana ja eilen illalla tuli pikku potkujakin muutamia peräkkäin. Aikaisemmin en ole ollut ihan varma onko tämä sitä...:)
Hyviä vointeja kaikille.
Meillä on " sääntö" , että pissa pitäisi olla ollut rakossa neljä tuntia ennen näytteen ottoa. Ja vielä pitäisi olla aamupissa. Kyllä oli viimeksi aika tuskaa pyöräillä neuvolaan aamutuimaan. Minulla ei todellakaan ole mikään seurapiirirakko ja neljä tuntia ilman vessareissua on ei-raskaanakin loistava suoritus. Uskaltaudun nyt kuitenkin lyhentämään tuota neljää tuntia, jos kerran jossain muualla ohje on kaksi tuntia. :)
Järjestely-remontti-siivousvimma on hyökännyt! Tänään kävin ostamassa pari uutta huonekalua ja katselemassa alakerran palomuuriin laattoja. Huomenna jos hakis ne... ja sitten pitäs alkaa rahtaamaan remppatavaraa yläkerran laittoa varten. Toivottavasti tämä into säilyy. On nimittäin ollut kadoksissa aika kauan sekä mieheltä että minulta.
Ja raskaushimokin on löytynyt: hopeatoffee. Eilen olin valmis murhaamaan hopeatoffeeta saadakseni. Tänään sitä ostin ja kohta pääsen pussin kimppuun. Lapset saatava ensin sammumaan. :)
Täällä aamun virkku =) Piti nousta hiehoa katsomaan ja arvatkaa sainko enää unen päästä kiinni, ois joutanut saman tien poikimaan, kun nyt kerran ylhäällä ollaan..
Hiukkasen vatsa kurnii ja jääkaappi houkuttelee!!!! Siis ihan tajuton nälkä, ja vielä kolme tuntia kunnes saa sitä sokerilientä =) Saaha nähä lähteekö taju vai lentääkö laatta.
Liikkeitä olen taas tunnin tässä kaipaillut, illalla ehkä tuli joku muljahdus, mutta en ole varma. Ajattelin tyrkätä itseni neuvolan puolelle ekan verikokeen jälkeen ja kysyä ehtisikö ennen eka asiakasta käyttää doplerin masun päällä ja samalla kysyä noista supistuksista. Toivottavasti ei olisi heti puolelta heillä varausta, jotta ehtisi tehdä. Soittoaikaan en taaskaan varmasti ehdi soittamaan, kun on tuo rehunteko ja ukot on niitä main taatusti taas syömässä.
Joo täytyy vetäytyä tuohon sohvalle ja yrittää katso jos uni vielä hetkeksi tulisi....
-E-17+