Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En minä osaa ostaa edes autoa

Vierailija
25.07.2023 |

Ei pysty ostamaan uutta tai vähän käytettyä vaan parin tonnin autoja ja niissäkin osaa valita sellaiset missä vikaa koska ei osaa kunnolla katsoa jne. Ei kehtaa enää mennä edes korjaamolle näyttämään kun hävettää oma typeryys ja osaamattomuus. Tekisi mieli vaan kuolla vaikka teistä kuulostaa typerältä syyltä kuolla mutta ei tällainen oma typeryys tunnu yhtään kivalta. Saisi kyllä autoliikkeessäkin olla osaavampia ihmisiä, ei mikään pieni vaihtoautoliike muttei isokaan. No aivan sama olen tuomittu epäonnistumaan tässä elämässä.

Ei kehtaa edes soittaa kellekkään ja kysyä neuvoa, ajaa vaikka niin kunnes auto hajoaa ja rahat menee hukkaan. Ei jaksa. Pitää myös ajaa auto piiloon ettei kukaan näe että minulla on uusi auto joka on paska ja kaikki nauraa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ensi kerralla se parin tonnin käytetty yksityiseltä, saat luultavasti paremman pirssin samaan rahaan.

Vierailija
2/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntotarkastus katsastusasemalla varmaan alkaen jotain 35-40e. Ellei myyjä suostu niin on sama kuin myöntäisi autossa olevan vikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa on vikoja. Etenkin jos myydään halvemmalla. Osta etänä ja saat 2 vkon palautuksen

Vierailija
4/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntotarkastus katsastusasemalla varmaan alkaen jotain 35-40e. Ellei myyjä suostu niin on sama kuin myöntäisi autossa olevan vikaa.

Ei osaa vaatia sellaista, olen liian hyväuskoinen ja uskon että myyjät on tarkastanut auton vioista. Saa nauraa typeryydelle, auto seisoo pihassa eilen ostettu ja jotain vikaa siinä on. En jaksa vois vaan kuolla.

Saa nauraa.

Vierailija
5/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikseen ostettuna nuo on kyllä 60-90e hintaisia mutta ehdottomasti rahan arvoisia käytettyä ostaessa. Voi välttyä jopa tonnien rahanmenolta.

Vierailija
6/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sinun vikasi ole vaan sen, että ei ole rahaa laittaa enempää autoon. Täytyy käydä älyttömän hyvä tuuri, jos meinaa saada kahdella tonnilla vikoja vaille olevan auton. Sen vuoksi ne ovat niin halpoja, koska niissä on paljon vikoja.

Vierailija
7/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sinun vikasi ole vaan sen, että ei ole rahaa laittaa enempää autoon. Täytyy käydä älyttömän hyvä tuuri, jos meinaa saada kahdella tonnilla vikoja vaille olevan auton. Sen vuoksi ne ovat niin halpoja, koska niissä on paljon vikoja.

On se minun vika kun en osaa pitää puoliani tai kysellä ym. jos jokin askarruttaa tai muuta vaan luottaa että auto on ok kun sen liikkeestä ostaa. Kosmeettisia vikoja siinä oli mikä ei haittaa vanhassa autossa mutta jos siellä jotain on hajoamassa luulisi että myyjät osaa kertoa kaikki viat.

Itse jos jotain möisin kertoisin suoraan kaikki viat mitä siinä on, olenko sitten liian rehellinen taas mutta en tiedä, tyhmä ainakin olen.

Vierailija
8/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tyhmyyttä,jos ei tiedä,mutta se on, jos ei viitsi opetella. Moottori ei ole mitään rakettitiedettä ja netistä voi lukea kokemuksia ja yleisimpiä vikoja k.o autosta. Kehtaamiseen en ota kantaa. Itse en kehtaa/pysty soittamaan puhelimella... kenelläkään. Ongelma on pään sisällä.

Vierailija
9/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se minun vika kun en osaa pitää puoliani tai kysellä ym. jos jokin askarruttaa tai muuta vaan luottaa että auto on ok kun sen liikkeestä ostaa. Kosmeettisia vikoja siinä oli mikä ei haittaa vanhassa autossa mutta jos siellä jotain on hajoamassa luulisi että myyjät osaa kertoa kaikki viat.

Itse jos jotain möisin kertoisin suoraan kaikki viat mitä siinä on, olenko sitten liian rehellinen taas mutta en tiedä, tyhmä ainakin olen.

Ei myyjät välttämättä vanhojen autojen vikoja tiedä. Ne autot tulee niille vaihdossa ja yleensä niillä tehdään pieni koeajo ja viedään sisä ja ulkopesuun ja hinta tuulilasiin. Ei tämän perusteella kukaan voi sanoa, tuleeko siihen vikaa seuraavana päivänä vai vasta ensi vuonna. Mutta jos sun autoon tulee isompi vika heti kun sen olet liikkeestä ostanut, niin oit purkaa kaupan tai vaatia heitä korjaamaan sen. Kuluttajasuoja auttaa myös tällaisissa tapauksissa jos ei itse tiedä mitä tehdä. Monesti se tulee halvemmaksi, kun ostaa vähän kalliimman auton, kuin sen jobbarin halvimman.

Vierailija
10/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt selvittää tyhmällä päälläni missä vika, en uskalla viedä korjaamolle koska en halua kokea sitä häpeän tunnetta. Enkä tiedä osaanko tai varmaan turhaa liikkeeseen näin vanhan auton ongelmasta takaisin soittaa. Oli tämä kyllä varmaan heillä tiedossa tai eivät tajunneet enkä minä tajunnut enempää selvittää.

Pääsispä pois täältä ettei tarvitsisi kärsiä omaa tyhmyyttään, varmasti muista hölmöä tällaisesta syystä lakata elämästä mutta minä vaan jaksa.

Vierailija
11/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on hankalaa jos ei osaa. Vielä hankalampaa se on jos ei kehtaa, uskalla, halua...

Vierailija
12/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei myyjät välttämättä vanhojen autojen vikoja tiedä. Ne autot tulee niille vaihdossa ja yleensä niillä tehdään pieni koeajo ja viedään sisä ja ulkopesuun ja hinta tuulilasiin. Ei tämän perusteella kukaan voi sanoa, tuleeko siihen vikaa seuraavana päivänä vai vasta ensi vuonna. Mutta jos sun autoon tulee isompi vika heti kun sen olet liikkeestä ostanut, niin oit purkaa kaupan tai vaatia heitä korjaamaan sen. Kuluttajasuoja auttaa myös tällaisissa tapauksissa jos ei itse tiedä mitä tehdä. Monesti se tulee halvemmaksi, kun ostaa vähän kalliimman auton, kuin sen jobbarin halvimman.

Niin, ostaisi kyllä kalliimman jos voisi mutta ei minulla ollut muuta mahdollisuutta kun ei ole varaa kun ei ole jatkuvasti työelämässä ja kykene kuin matala-palkka alan töihin.

Pitäisi kai selvittää miten tämän kanssa tekee mutta on niin itseensä pettynyt ja vihainen ym. ettei kehtaa vaikka pitäisi.

Vierailija
13/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on hankalaa jos ei osaa. Vielä hankalampaa se on jos ei kehtaa, uskalla, halua...

Niin kyllähän siitä elämästä hankalan tekee jos ei kehtaa, uskalla tai halua. Terveellä itsetunnolla nuo kyllä onnistuisi mutta minulla sellaista ei ole.

Vierailija
14/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tyhmyyttä,jos ei tiedä,mutta se on, jos ei viitsi opetella. Moottori ei ole mitään rakettitiedettä ja netistä voi lukea kokemuksia ja yleisimpiä vikoja k.o autosta. Kehtaamiseen en ota kantaa. Itse en kehtaa/pysty soittamaan puhelimella... kenelläkään. Ongelma on pään sisällä.

Selvittelin kyllä monta päivää lukella netistä kyseisen auton ongelmista ym. et otin kyllä etukäteen selvää autosta. Valitsin myös japanilaisen auton mutta onko se hyvä vai huono, ymmärtääkseni ne on paljon kestävempiä mutta ei nekään ikuisia ole, paitsi jotkut joille ei ole tehty mitään öljynvaihtoa ym. pikkuosaa kummempaa. Tietysti riippuu edellisistä omistajista miten autoa on ajettu mutta oli se ainakin huollettu.

No kai pitää yrittää selvittää tätä kun jokseenkin paikallistanut vian mutta kuinka laaja se on niin korjaamo ainoastaan tietää.

Tiedä sitten kuinka liikkeen kanssa tekee, tämä vika ollut sellainen että tienneet varmaan siitä tosin ovatko ymmärtäneet mikä vika ja iso jne. et tullaanko siellä kuinka vastaan. Vanha auto toki mutta no pitää selvitellä. Varmaan ensin korjaamolla käydä et tietää täysin mistä kyse.

Vierailija
15/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole rahaa tarpeeksi, älä osta, kulje julkisilla tai älä kulje liikoja. Jos räyskä hävettää ja niiden viat, eivätkä toimi. Jos vain elää eteenpäin.

Vierailija
16/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole rahaa tarpeeksi, älä osta, kulje julkisilla tai älä kulje liikoja. Jos räyskä hävettää ja niiden viat, eivätkä toimi. Jos vain elää eteenpäin.

Täällä ei ole julkisia, pelkästään takseja eivätkä ne tule halvaksi käyttää.

Vierailija
17/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap.

Vierailija
18/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuohon sanomaan? Käytetty on aina käytetty. Piileviä vikoja saattaa löytyä mistä vaan, miten niitä etukäteen pystyisi arvioimaan mitä hajoaa? Repsottava pakoputki tai lätäkkö maassa moottorin alapuolella ovat helposti havaittavia vikoja joiden kohdalla on helppo tehdä kielteinen päätös, mutta muut viat saattavat ilmestyä paljon myöhemmin.

Vierailija
19/19 |
25.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitko, miten auto on viallinen? Ei käynnisty? Pitää outoa ääntä, millaista? Pysähtyy huonosti? Palaa vikavaloja? Jos juuri ostit liikkeestä, sinulla on oikeus saada hyvitystä piilevästä virheestä (toki huomioitava, että vanhassa on oletettavasti aina jotain vikaa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi