Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten treenata näkyvät vatsalihakset naisena?

Vierailija
22.02.2021 |

Näin unta että minulla oli sellaiset, haluaisin kokeilla voisiko se olla totta. Olen normaalipainoinen ja vartalon muodolta sellainen, että ylimääräistä ei ensimmäisenä kerry vatsalle. Nyt siinä on pieni kerros löysääkin kyllä, mutta lähtee varmaan 2kg painonpudotuksen myötä.

Litteähkön vatsan siis saan suht helposti, mutta entä ne näkyvät lihakset?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskutarallaa.

Vierailija
22/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli 39- vuotiaana treenillä saavutetut näkyvät vatsalihakset, ja olihan se upeeta kun sinä kesänä uimarannoilla huomasi, että niitä katseltiin, ja sai kehuja tutuilta ja ihan tuntemattomiltakin niistä. Paino oli silloin vähän nykyistä alempi, mutta en mikään ylilaiha ollut, ja söin kuitenkin kunnolla, että jaksoin treenata. Nyt 3v myöhemmin on painoa pari kg enemmän, mutta vatsalihakset näkyvät silti kivasti. Eivät kuitenkaan yhtä selkeästi, ja välillä miettiikiin, että olisi hauska päästä taas samaan "kuosiin" pudottamalla pari kiloa. Koska vaikka treenaan edelleen paljon ja vatsalihakset ovat kunnossa, niin paino on se oleellinen asia niiden näkyvyydessä.

Millaisella treenillä? :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen treenannut enimmäkseen syviä vatsalihaksia kun niiden treeniä on aina painotettu ja harrastan mm. pilatesta. Voiko olla että pintalihakset ovat jääneet treenaamatta, onko edes mahdollista?

Ap

Kommenttini pintalihaksista koski siis tosiaan sitä, että erottuvat lihakset voi olla treenattuja pintalihaksia. Esimerkiksi 80-luvulla oli muodissa tehdä sellaisia vatsoja, jotka enemmän treenasi näitä pintalihaksia. Nykyisin on tiedossa, että niin ei kannata treenata.

Niin tiedän että syviä lihaksia ainakin pitää treenata, mutta jos haluaa näkyvät lihakset niin pitää ilmeisesti vielä erikseen treenata ne pintalihaksetkin?

Ap

Ei välttämättä.

Vierailija
24/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaikka tämä mukaan treeniviikkoihisi ja raportoi puolen vuoden päästä, onko tullut mitään muutosta.

Vierailija
25/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treenaamalla. Vatsasta hoikalla näkyy lihakset suhte helposti. Esim mulla on näkyvät vatsa- ja selkälihakset, vaikka rasvaprosentti on suhteellisen korkea. Normaalien vatsalihasten lisäksi teen mm voimapyöräharjoituksia, tosin vain 2 kertaa viikossa mutta silloin melko raskas harjoitus. 

Ei siis vaadita mitään epäterveellisen alhaista rasvaprosenttia. :)

No sinä saatat sitten olla se poikkeus. Olen itse käynyt saleilla kymmeniä vuosia ja nähnyt pukkarissa lukuisia hoikkia naisia, jotka treenaavat säännöllisesti. Yhtäkään sixpackia en ole nähnyt. Se ei ole naisen kehon normaali piirre.

No niin! Hienoa että kuntoilu kiinnostaa ja useilla saleilla on tullut tiirailtua hameväen vatsoja jo vuosikymmenien ajan, ja pientä näkemystä on sinulle syntynyt myös siitä, mikä on normaali ihmisvartalo.

Minulla on tosiaan vatsalihakset ja muutenkin kroppaan on aina tullut lihasmassaa helposti. Tunnen kyllä myös jopa PT:n roolissa olevia, joilla vatsiksia ei ole vaikka treenaavat enemmän kuin minä. Tämä mun ymmärtääkseni johtuu niin geeneistä kuin treenin laadusta ja koostumuksesta. 

Mutta tosiaan, rasvaprosentti ei ole alhainen ollenkaan. Monella naisella on vatsan kohdalla vain paksu jopa 10 sentin kerros rasvaa, ja sieltä on isonkaan lihaksen sitten mahdoton näkyä. 

Vierailija
26/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan treenaat, ihan sama miehenä, naisena tai kultakalana.

Todellakin viis sinun sukuelimestäsi piittaan.

Jäikö sulla bilsan tunnit koulussa väliin? Luuletko tosiaan, että sukupuolia ei erota muu kuin sukuelimet? Oletko koskaan kuullut hormoneista? Tai niiden vaikutuksista esimerkiksi lihasten kasvuun?

En puhunut biologiasta, vaan kritisoin aloittajan maneeria.

Ja vatsalihaksista en maininnut sanaakaan. Suosittelen treeniä kaikille, sinullekin.

Vierailija
27/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimmät vatsalihakset on kohtalaisen helppo saada näkyviin naisena. Itselläni ylimmät erottuu, vaikka en erikseen treenaa vatsoja juuri koskaan. Käyn salilla 4-5 kertaa viikossa tekemässä raskasta voimatreeniä (mave, kyykky, leuanvedot jne.) ja olen aika lihaksikas naiseksi. Rasvaprosenttia en tiedä, BMI on normaalipainon ylärajalla suuren lihasmassan takia. Sellainen todella tiukka six pack on jo huomattavasti vaikeampi saada, pitäisi olla todella vähissa rasvoissa, itseäni ei ainakaan sen takia kiinnosta sekoittaa hormonitoimintaa.

Vierailija
28/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain vaiheessa pidin parin kuukauden testin ja pidin vatsalihakset kunnossa ihan vaan hulatreenillä, pyörittelin kahta 1,6 kilon vannetta joka päivä. Tosin pohjakuntokin kohtalaisen hyvä, mitat 160cm ja painoa 50-52 kg, rasvaprosentista ei ole hajua.

Pitäisi aloittaa uudestaan kun lihaskunto on huonontunut ja selkäkin kipuilee taas päivittäin.

Vierailija
29/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat vatsalihakset? 

Mulla on kunnon sixpack mutta on syntynyt tavallaan vahingossa lajin harrastamisen myötä. En ole koskaan ajatellut niitä tavoiteltavina muuten kuin siten, että kertovat että olen fyysisesti iskussa lajin suhteen!

Outo nainen

Vierailija
30/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Tuota rasvaprosenttiasiaa mietin, kun minulla tosiaan se rasva häviää ensimmäisenä vatsan seudulta, ts. siinä sitä on kaikista pienin kerros. Pitäisikö silti olla todella alhainen rasvaprosentti näkyviä lihaksia varten? Tiedän että rasva ei pala paikallisesti, mutta minulle tulee kyllä litteä vatsa jo kauan ennen kuin reisistä häviää näkyvä rasva.

Ei haittaisi kyllä yhtään jos kuukautiset loppuisivat, en niistä erityisemmin nauti... :D No joo, tiedän että kertoo terveydestä.

Olen treenannut enimmäkseen syviä vatsalihaksia kun niiden treeniä on aina painotettu ja harrastan mm. pilatesta. Voiko olla että pintalihakset ovat jääneet treenaamatta, onko edes mahdollista?

Ap

Naisilla lähtee rasva viimeisenä pakaroista, kun taas miehillä vatsasta. Eli naisena sulla on mahdollisuus saada six pack ilman tajuttoman alhaista rasvaprosenttia. Vatsalihasten treenaaminen auttaa tässä ja toki se alhainen rasvaprosentti pitää olla.

https://www.erchonia.com/how-men-and-women-store-fat-differently/

Vierailija
31/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissain vaiheessa pidin parin kuukauden testin ja pidin vatsalihakset kunnossa ihan vaan hulatreenillä, pyörittelin kahta 1,6 kilon vannetta joka päivä. Tosin pohjakuntokin kohtalaisen hyvä, mitat 160cm ja painoa 50-52 kg, rasvaprosentista ei ole hajua.

Pitäisi aloittaa uudestaan kun lihaskunto on huonontunut ja selkäkin kipuilee taas päivittäin.

Hulatreenillä ei kyllä vatsalihaksia tule, mutta muuten kaikki liikunta on hyvästä. :)

Vierailija
32/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treenaamalla. Vatsasta hoikalla näkyy lihakset suhte helposti. Esim mulla on näkyvät vatsa- ja selkälihakset, vaikka rasvaprosentti on suhteellisen korkea. Normaalien vatsalihasten lisäksi teen mm voimapyöräharjoituksia, tosin vain 2 kertaa viikossa mutta silloin melko raskas harjoitus. 

No sinä saatat sitten olla se poikkeus. Olen itse käynyt saleilla kymmeniä vuosia ja nähnyt pukkarissa lukuisia hoikkia naisia, jotka treenaavat säännöllisesti. Yhtäkään sixpackia en ole nähnyt. Se ei ole naisen kehon normaali piirre.

No niin! Hienoa että kuntoilu kiinnostaa ja useilla saleilla on tullut tiirailtua hameväen vatsoja jo vuosikymmenien ajan, ja pientä näkemystä on sinulle syntynyt myös siitä, mikä on normaali ihmisvartalo.

Minulla on tosiaan vatsalihakset ja muutenkin kroppaan on aina tullut lihasmassaa helposti. Tunnen kyllä myös jopa PT:n roolissa olevia, joilla vatsiksia ei ole vaikka treenaavat enemmän kuin minä. Tämä mun ymmärtääkseni johtuu niin geeneistä kuin treenin laadusta ja koostumuksesta. 

Mutta tosiaan, rasvaprosentti ei ole alhainen ollenkaan. Monella naisella on vatsan kohdalla vain paksu jopa 10 sentin kerros rasvaa, ja sieltä on isonkaan lihaksen sitten mahdoton näkyä. 

Mikä ihme on tämän vittuilun pointti? Sanoin että kokemukseni mukaan näkyvä sixari on äärettömän harvinainen. Muuten niitä olisin nähnyt. En mitenkään "tiiraile hameväkeä" mutta sille en mitään mahda, että minulla on silmät päässä ja olen tullut tietämään, miltä ihmiskeho yleensä näyttää.

Kuten sanoin, lienet geneettinen poikkeus, jos sinulla on näkyvät vatsalihakset ja terve, menstruoiva keho samaan aikaan. Se ei todellakaan ole tavanomaista, eikä siihen pidä naisen pyrkiä.

Vierailija
33/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, kuinka erottuvista lihaksista puhutaan?

Minulla erottuu ylimmät vatsalihakset vaikka muuten on löysää ja rasvaa kyllä alempana. Ja sellainen pieni erottuvuus ei varmaan ole niin harvinaista, todella selkeät lihasten rajat taas ovat.

Vierailija
34/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasvaprosenttia pienentämällä ne tosiaankin saa näkyviin. Kaikilla on lihakset, toisilla vaan hiukan isommat. Pömpöttäviä isoja vatsalihaksia ei halua kukaan.

Vierailija
35/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli 39- vuotiaana treenillä saavutetut näkyvät vatsalihakset, ja olihan se upeeta kun sinä kesänä uimarannoilla huomasi, että niitä katseltiin, ja sai kehuja tutuilta ja ihan tuntemattomiltakin niistä. Paino oli silloin vähän nykyistä alempi, mutta en mikään ylilaiha ollut, ja söin kuitenkin kunnolla, että jaksoin treenata. Nyt 3v myöhemmin on painoa pari kg enemmän, mutta vatsalihakset näkyvät silti kivasti. Eivät kuitenkaan yhtä selkeästi, ja välillä miettiikiin, että olisi hauska päästä taas samaan "kuosiin" pudottamalla pari kiloa. Koska vaikka treenaan edelleen paljon ja vatsalihakset ovat kunnossa, niin paino on se oleellinen asia niiden näkyvyydessä.

Ap

Treenaan sekä vinottaisia vatsalihaksia että suoria vatsalihaksia. Syviä vatsalihaksia huomattavasti vähemmän. Jokaisen kuntosalitreenin aikana teen n. 150 puhdasta vatsalihasliikettä. Lisäksi monet muutkin salilla tehtävät liikkeet luonnollisesti kohdistuvat osaltaan myös vatsalihaksiin niihin syviinkin. Toisto on tärkeää, kun jokaiseen treeniin ottaa mukaan nuo vatsalihasliikkeet, niin kyllä lihakset saa kuntoon ja ns. ensimmäinen vaihe on suoritettu. Toinen vaihe on sitten ruokavalio ja paino, jotta ne saa näkymään sieltä luontaisen rasvakerroksen alta. Siinä on sitten aste-eroja miten näkyväksi ne haluaa. Mutta ei tosiaan tarvitse välttämättä nälkää nähdä että ne ovat erottuvat.

Vierailija
36/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Treenaan sekä vinottaisia vatsalihaksia että suoria vatsalihaksia. Syviä vatsalihaksia huomattavasti vähemmän. Jokaisen kuntosalitreenin aikana teen n. 150 puhdasta vatsalihasliikettä. Lisäksi monet muutkin salilla tehtävät liikkeet luonnollisesti kohdistuvat osaltaan myös vatsalihaksiin niihin syviinkin. Toisto on tärkeää, kun jokaiseen treeniin ottaa mukaan nuo vatsalihasliikkeet, niin kyllä lihakset saa kuntoon ja ns. ensimmäinen vaihe on suoritettu. Toinen vaihe on sitten ruokavalio ja paino, jotta ne saa näkymään sieltä luontaisen rasvakerroksen alta. Siinä on sitten aste-eroja miten näkyväksi ne haluaa. Mutta ei tosiaan tarvitse välttämättä nälkää nähdä että ne ovat erottuvat.

Lisäyksenä vielä tähän, että itse olen havainnut erityisen tärkeäksi myös noitten vinoittaisten vatsalihaksien treenauksen, sellaisella vinovatsapenkillä, tai levypainon avulla. Ei saa yhtä hyvää muotoa vatsalihaksiin, jos jättää ne pois.

Vierailija
37/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lajeja jotka vaativat kovaa vartalonhallintaa. Voimistelua, erilaisia ilma-akrobaattisia lajeja jne.

Vierailija
38/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vaikuttivat mielestäni ihan kohtuullisilta neuvoilta.

Vierailija
39/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia viedään taas kuin uuhia narussa! Some- elämän uhrit, huh huh.

Vierailija
40/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 20. Teräsluinen korsetti, hulatreeniä, perus isttumaannousuja ja tunnin lenkkeily päivittäin kasvispainotteisen ruokavalion lisäksi.

Vatsalihakset erottuvat mutta myös vyötärö on siro.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän