Miten treenata näkyvät vatsalihakset naisena?
Näin unta että minulla oli sellaiset, haluaisin kokeilla voisiko se olla totta. Olen normaalipainoinen ja vartalon muodolta sellainen, että ylimääräistä ei ensimmäisenä kerry vatsalle. Nyt siinä on pieni kerros löysääkin kyllä, mutta lähtee varmaan 2kg painonpudotuksen myötä.
Litteähkön vatsan siis saan suht helposti, mutta entä ne näkyvät lihakset?
Kommentit (48)
Pieni rasvaprosentti on oleellisempaa kuin ne lihakset.
Mutta katso youtubesta vaikka trx abs -haulla.
Toisaalta treenaamalla pinnallisia vatsoja, voi saada vatsat paremmin esiin mutta on vaan järkevämpää treenata syviä vatsalihaksia.
Älä usko, mitä netissä näet. Nämä fitness-pimut meikkaavat vatsansa, osa käyttää steroideja. Vatsalihakset näkyvät yleensä naisella vasta sitten, kun rasvaprosentti on epäterveellisen alhainen. Miesten lihakset ovat ihan eri juttu.
Toki voi olla joku poikkeusyksilö mutta pääsääntö on, ettei terve ja terveellistä elämää viettävä nainen saa sixpackia esiin. Fitness-kilpailjatkin pysyvät ylläpitämään tällaista tilaa vain sen aikaa, kun pitää olla kisakunnossa. Viikko pari kisan jälkeen normaalia elämää ja syömistä, niin se katoaa.
Eikö naisella pidä olla rasvaprosentti jotain 15-20 että näkyy?
Mulla oli kun painoin 45-48, pituutta 163. Olin pitkään kitukuurilla ja sit lihoinkin nopealla tahdilla 10 kiloa josta ei sitä lähtenytkään pitkään aikaan kiloakaan kun keho oli niin sekaisin.
Kunhan treenaat, ihan sama miehenä, naisena tai kultakalana.
Todellakin viis sinun sukuelimestäsi piittaan.
Jätä tuollaiset haaveilut, sairasta. Pilaat naisellisuutesi ja lapsensaamisen mahdollisuudet noilla unillasi. Tämä some- elämä on niiiiiin sekavaa, ettei ihmiset kohta tunnista itseään ja oikeaa elämää.
Treenaamalla. Vatsasta hoikalla näkyy lihakset suhte helposti. Esim mulla on näkyvät vatsa- ja selkälihakset, vaikka rasvaprosentti on suhteellisen korkea. Normaalien vatsalihasten lisäksi teen mm voimapyöräharjoituksia, tosin vain 2 kertaa viikossa mutta silloin melko raskas harjoitus.
Ei siis vaadita mitään epäterveellisen alhaista rasvaprosenttia. :)
Näkyvät vatsalihakset on kuumat sukupuolesta riippumatta, miehellä tai naisella. Muita sukupuolia ei olekaan.
Kiitos vastauksista! Tuota rasvaprosenttiasiaa mietin, kun minulla tosiaan se rasva häviää ensimmäisenä vatsan seudulta, ts. siinä sitä on kaikista pienin kerros. Pitäisikö silti olla todella alhainen rasvaprosentti näkyviä lihaksia varten? Tiedän että rasva ei pala paikallisesti, mutta minulle tulee kyllä litteä vatsa jo kauan ennen kuin reisistä häviää näkyvä rasva.
Ei haittaisi kyllä yhtään jos kuukautiset loppuisivat, en niistä erityisemmin nauti... :D No joo, tiedän että kertoo terveydestä.
Olen treenannut enimmäkseen syviä vatsalihaksia kun niiden treeniä on aina painotettu ja harrastan mm. pilatesta. Voiko olla että pintalihakset ovat jääneet treenaamatta, onko edes mahdollista?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kunhan treenaat, ihan sama miehenä, naisena tai kultakalana.
Todellakin viis sinun sukuelimestäsi piittaan.
Jäikö sulla bilsan tunnit koulussa väliin? Luuletko tosiaan, että sukupuolia ei erota muu kuin sukuelimet? Oletko koskaan kuullut hormoneista? Tai niiden vaikutuksista esimerkiksi lihasten kasvuun?
Vatsalihasten hienous on niiden harvinaisuudessa.
Aikuisikäisillä ihmisillä sellaiset on nykyisin vain jollain promillella.
Jos sellaiset on, on harvinainen ja se myös kertoo itsekurista ja arvoista. Ei voi kuin arvostaa. Plussana se, että on sitten terveempi, kun tärkeiden sisäelimien päällä ei ole ylimääräistä rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vatsalihasten hienous on niiden harvinaisuudessa.
Aikuisikäisillä ihmisillä sellaiset on nykyisin vain jollain promillella.
Jos sellaiset on, on harvinainen ja se myös kertoo itsekurista ja arvoista. Ei voi kuin arvostaa. Plussana se, että on sitten terveempi, kun tärkeiden sisäelimien päällä ei ole ylimääräistä rasvaa.
Puhe siis näkyvistä vatsalihaksista. Kaikillahan sellaiset on, mutta rasvan alla piilossa.
Vierailija kirjoitti:
Treenaamalla. Vatsasta hoikalla näkyy lihakset suhte helposti. Esim mulla on näkyvät vatsa- ja selkälihakset, vaikka rasvaprosentti on suhteellisen korkea. Normaalien vatsalihasten lisäksi teen mm voimapyöräharjoituksia, tosin vain 2 kertaa viikossa mutta silloin melko raskas harjoitus.
Ei siis vaadita mitään epäterveellisen alhaista rasvaprosenttia. :)
No sinä saatat sitten olla se poikkeus. Olen itse käynyt saleilla kymmeniä vuosia ja nähnyt pukkarissa lukuisia hoikkia naisia, jotka treenaavat säännöllisesti. Yhtäkään sixpackia en ole nähnyt. Se ei ole naisen kehon normaali piirre.
Vierailija kirjoitti:
Jätä tuollaiset haaveilut, sairasta. Pilaat naisellisuutesi ja lapsensaamisen mahdollisuudet noilla unillasi. Tämä some- elämä on niiiiiin sekavaa, ettei ihmiset kohta tunnista itseään ja oikeaa elämää.
Komp komp!
Minulla oli 39- vuotiaana treenillä saavutetut näkyvät vatsalihakset, ja olihan se upeeta kun sinä kesänä uimarannoilla huomasi, että niitä katseltiin, ja sai kehuja tutuilta ja ihan tuntemattomiltakin niistä. Paino oli silloin vähän nykyistä alempi, mutta en mikään ylilaiha ollut, ja söin kuitenkin kunnolla, että jaksoin treenata. Nyt 3v myöhemmin on painoa pari kg enemmän, mutta vatsalihakset näkyvät silti kivasti. Eivät kuitenkaan yhtä selkeästi, ja välillä miettiikiin, että olisi hauska päästä taas samaan "kuosiin" pudottamalla pari kiloa. Koska vaikka treenaan edelleen paljon ja vatsalihakset ovat kunnossa, niin paino on se oleellinen asia niiden näkyvyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen treenannut enimmäkseen syviä vatsalihaksia kun niiden treeniä on aina painotettu ja harrastan mm. pilatesta. Voiko olla että pintalihakset ovat jääneet treenaamatta, onko edes mahdollista?
Ap
Kommenttini pintalihaksista koski siis tosiaan sitä, että erottuvat lihakset voi olla treenattuja pintalihaksia. Esimerkiksi 80-luvulla oli muodissa tehdä sellaisia vatsoja, jotka enemmän treenasi näitä pintalihaksia. Nykyisin on tiedossa, että niin ei kannata treenata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kommenttini pintalihaksista koski siis tosiaan sitä, että erottuvat lihakset voi olla treenattuja pintalihaksia. Esimerkiksi 80-luvulla oli muodissa tehdä sellaisia vatsoja, jotka enemmän treenasi näitä pintalihaksia. Nykyisin on tiedossa, että niin ei kannata treenata.
Niin tiedän että syviä lihaksia ainakin pitää treenata, mutta jos haluaa näkyvät lihakset niin pitää ilmeisesti vielä erikseen treenata ne pintalihaksetkin?
Ap
Riippuu varmaan geeneistäkin. Joillekin tulee treenatessa erottuvat vatsalihakset. Kuten tämä bloggaaja.
Kannattaa huomioida se, että tässä kuvassa hänellä ei vaikuttaisi olevan erityisen erottuvat vatsalihakset, se johtuu lähinnä siitä, miten tuo kuva on valaistu. Hänestä voitaisiin ihan hyvin ottaa kuva, jossa vatsalihakset olisivat melkein pääosassa.
https://www.fit.fi/wp-content/blogs.dir/26/files/sites/26/2017/09/Sara-…
Kannattaako? Siinä saattaa sit kuukautiskiertokin pysähtyä alhaisen rasvaprosentin takia.