Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten treenata näkyvät vatsalihakset naisena?

Vierailija
22.02.2021 |

Näin unta että minulla oli sellaiset, haluaisin kokeilla voisiko se olla totta. Olen normaalipainoinen ja vartalon muodolta sellainen, että ylimääräistä ei ensimmäisenä kerry vatsalle. Nyt siinä on pieni kerros löysääkin kyllä, mutta lähtee varmaan 2kg painonpudotuksen myötä.

Litteähkön vatsan siis saan suht helposti, mutta entä ne näkyvät lihakset?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalihakset sopii transtypyköille, mutta ei naiselle.

Vierailija
42/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelijöille nyt vaan tiedoksi että haluaisin näkyvät vatsalihakset ihan täysin esteettisistä syistä eli ulkonäön takia. Jos pelkkä hyvä kunto kiinnostaisi niin en varmaan täälläkään kyselisi :) Olen aina ollut ihan suht liikunnallinen ja ajoittain hyvässäkin kunnossa mutta vatsalihaksia en ole saanut kunnolla näkyviin vaikka olen kevyimmillään painanut 48kg (olen 160cm).

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vatsalihakset sopii transtypyköille, mutta ei naiselle.

Arvaan, että naiselle sopii paremmin Fazun sininen käteen? Toiseen käteen sipsupussi, että on tasapainoisempi olo?

Vierailija
44/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla näkyy neljä vatsalihasta. Olen käynyt vuoden salilla tehden monipuolista ohjelmaa jossa mm. maastavetoa ja coreliikkeitä.

Ennen tein suht paljon vatsa ja selkäliikkeitä (selkäni on rikki) mutta niillä ei tapahtunut mitään. Vasta kun vaihdoin PTn tekemään ohjelmaan.

Rasvarosenttini lienee suht alhainen, on ollut aina.

Vierailija
45/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelijöille nyt vaan tiedoksi että haluaisin näkyvät vatsalihakset ihan täysin esteettisistä syistä eli ulkonäön takia. Jos pelkkä hyvä kunto kiinnostaisi niin en varmaan täälläkään kyselisi :) Olen aina ollut ihan suht liikunnallinen ja ajoittain hyvässäkin kunnossa mutta vatsalihaksia en ole saanut kunnolla näkyviin vaikka olen kevyimmillään painanut 48kg (olen 160cm).

Ap

Oletko sitten treenannut juuri vatsalihaksia, sen 100-200 toistoa per treenikerta kuten joku aiemmin mainitsi? Jos et, niin siitä voisi aloittaa.

Vierailija
46/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oletko sitten treenannut juuri vatsalihaksia, sen 100-200 toistoa per treenikerta kuten joku aiemmin mainitsi? Jos et, niin siitä voisi aloittaa.

Yhteen aikaan treenasin n. 150 toistoa vatsalihaksia salitreenin yhteydessä, mutta silloin en ollut muuten ihan niin kevyt eli jos lihakset olivatkin niin eivät päässeet erottumaan. Nyt on myös vähän tuo sama tilanne eli tarvitsisi sekä laihduttaa (pienentää rasvaprosenttia) että saada lihaksia. Tällä hetkellä olen siis 160/55 ja on lihaskunto päässyt rapistumaankin. Salilla en nyt käy koronan takia mutta kotona tietysti pystyy jumppaamaan.

Ap

Vierailija
47/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei välttämättä tule mitenkään kunnolla näkyviä vatsalihaksia, minä olen hyvä esimerkki. Treenataan siskoni kanssa samalla tavalla ja samalla ruokavaliolla. Siskollani on hyvin selkeästi erottuvat vatsalihakset, minulla erottuu paljon vähemmän. 

Vierailija
48/48 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! Tuota rasvaprosenttiasiaa mietin, kun minulla tosiaan se rasva häviää ensimmäisenä vatsan seudulta, ts. siinä sitä on kaikista pienin kerros. Pitäisikö silti olla todella alhainen rasvaprosentti näkyviä lihaksia varten? Tiedän että rasva ei pala paikallisesti, mutta minulle tulee kyllä litteä vatsa jo kauan ennen kuin reisistä häviää näkyvä rasva.

Ei haittaisi kyllä yhtään jos kuukautiset loppuisivat, en niistä erityisemmin nauti... :D No joo, tiedän että kertoo terveydestä.

Olen treenannut enimmäkseen syviä vatsalihaksia kun niiden treeniä on aina painotettu ja harrastan mm. pilatesta. Voiko olla että pintalihakset ovat jääneet treenaamatta, onko edes mahdollista?

Ap

Naisilla lähtee rasva viimeisenä pakaroista, kun taas miehillä vatsasta. Eli naisena sulla on mahdollisuus saada six pack ilman tajuttoman alhaista rasvaprosenttia. Vatsalihasten treenaaminen auttaa tässä ja toki se alhainen rasvaprosentti pitää olla.

https://www.erchonia.com/how-men-and-women-store-fat-differently/

Riippuu kehotyypistä eikä vain sukupuolesta. Miehillä kertyy useammin rasva sisäelinten ympärille, mutta päärynävartaloisia miehiäkin. Ja jotkut naiset lihoessaan kasvattavat ensimmäisenä mahaa ja se myös lähteen viimeisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi