Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et asu omistusasunnossa?

Vierailija
22.02.2021 |

Luettele syitä

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua sitoutua asuntoon ja olla siitä vastuussa.

Huono tekosyy, myönnä pois vain että olet elämässä epäonnistunut ja joudut tyytymään vuokrakämppiin.

Päinvastoin. Olen hyvätuloinen, ja minulla on varaa vuokrata mukava asunto kalliilta alueelta ilman että tarvitsisi itse huolehtia siitä asunnosta. Sijoitan tuottavampiin kohteisiin kuin asunto.

Vierailija
22/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yritän vain laatia kattavaa listaa siitä miksi ei omistusasuntoa. Raha on selkeä syy, mutta onko muita?

Kaikki ei halua, miksi ei halua?

ap 

Tavallaan rahasta kiinni meilläkin. Vastaava perheasunto tältä alueelta maksaa n. 400 000 e. Liian kallista mielestäni.  Saisihan sitä helposti halvemmallakin omistusasuntoja, mutta sitten joutuisi asumaan jossain muualla, eikä se olisi sen arvoista. Ollaan vakitöissä, keskituloisia, säästöjä on n. 100k. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppo ja huoleton asumismuoto.

Vierailija
24/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimpana syynä se että en halua. Tällä hetkellä en myöskään saisi lainaa.

Vierailija
25/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäviä menoja tuli, muutoin varmaan asuisin. Ja jossakin korvessa jossa nyt olisi saanut lumitöitä tehdä ahkeraan, kattelin ikkunasta että ei taida kehnommilla autonrenkailla edes liikkeelle päästä. Koska kerrostaloissa on huoltofirmat, kukaan ei näyttänyt lumia innostuvan kolaan, ei sillä että itsekään viittisin.

Vierailija
26/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään syytä, miksi pitäisi.

Vierailija
27/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omistusasunnossa, ostin osakkeet käteisellä.

M34

Vierailija
28/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono tekosyy, myönnä pois vain että olet elämässä epäonnistunut ja joudut tyytymään vuokrakämppiin.

Päinvastoin. Olen hyvätuloinen, ja minulla on varaa vuokrata mukava asunto kalliilta alueelta ilman että tarvitsisi itse huolehtia siitä asunnosta. Sijoitan tuottavampiin kohteisiin kuin asunto.

Ääritapauksessa voi olla näinkin päin. Siis taitava sijoittaja tienaa paremmin laittamalla rahat kiinni johonkin tuottavampaan. Tosin siinä vaiheessa, kun alkaa olla ensimmäinen miljoona koossa, voi olla järkevää ostaa oma asuntokin.

Muilla syinä yleensä raha (=köyhyys) ja sitoutumiskammo.

Vierailija
29/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan keskustassa vuokra-asunto. On kyllä mukavaa.

Vierailija
30/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivia asuntoja ei ole juurikaan myynnissä näin korona-aikaan.

Vierailija
31/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä haluavat rahoilleen hyvän tuoton, jota asunto ei ole, vaan kuluerä.

Asun velattomassa omistusasunnossa ja pari sijoitusasuntoa ja nyt maksan niitä toista kertaa, remppojen muodossa ja tuskin remppakuluja saan ikinä pois. Ja sijoitusasuntojen tuottokin jää vain muutamaan prosenttiin.

Nyt tekisin toisin ja asuisin vuokralla ja sijoittaisin metsää ja tontteihin, jos asunnot menisi kaupaksi.

Vierailija
32/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se huolehtiminen on joka on niin vaivalloista?

Vierailija
33/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin asua kalliissa asunnossa keskustan parhaalla paikalla kohtuullisilla kuukausikustannuksilla. Ei riskejä, ei vaivaa, ei huolta, täysi vapaus.

Vierailija
34/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti kyllä, en keksi miksi en asuisi, nyt vaan olosuhteiden pakosta väliaikaisesti vuokralla koska uutta asuntoa edellisen myytyäni ei ole vielä löytynyt. Jokainen kuukausi kun vuokra menee maksuun kirpaisee kyllä ihan eri tavalla kun se kun omaansa maksaa.

Vierailija
35/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska erosin niin, että sain mukaani lapset ja ruokailuvälineet. Asustelen vuokralla kunnes vanhin kotona asuva lapsi saa koulunsa käytyä ja sitten nostan kytkintä ja muuta muualle ja vasta tässä vaiheessa tulee ajankohtaiseksi asunnon ostaminen. 

Vierailija
36/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaminen on loppupelissä aika perseestä siihen liittyvän stressin takia. Myin omistusasunnon pois, asun nyt vuokralla ja autokin on liisattu.

Vierailija
37/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se huolehtiminen on joka on niin vaivalloista?

Mahdolliset remontit, huollot, kodinkoneiden vaihtaminen, mitä näitä kaikkia on. En edes välitä tietää. Ja toinen syy on se, että halutessani pääsen muuttamaan nopeastikin, eikä tarvitse alkaa säätää myymistä tai vuokraamista. Ei kaikki halua olla sidottuja yhteen paikkaan vuosikausiksi. 

Vierailija
38/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta asun, velkaa ei ole.

Vierailija
39/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua/uskalla ottaa isoa lainaa. Tuntuu turvallisemmalta asua aso-asunnossa. Halvempi, kuin vuokra-asunnot, ei hörhöjä naapureina ja jos joku hajoaa, voi ilmoittaa vain huoltoon :)

Vierailija
40/64 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pk - seudulla, ei kiinnosta ostaa mitää kopperoa, vaan elättelen toiveita että viimeistään kahden vuoden kuluttua pääsen täältä pois ja voin hommata talon. Aiemmin ajattelin etten missään nimessä halua omakotitaloa, mutta mieli on pikku hiljaa muuttunut. Olen kyllästynyt naapureiden möykkäämiseen, siivottomuuteen sekä siihen, ettei ihmiset noudata sääntöjä. Seinänaapurina asuu joku lähi-idän ihme, joka mm pesee pyykkinsä klo kaksi yöllä, isännöitsijä ei puutu asiaan mitenkää. Kyllästyttää.