Lapset ei suostu syömään kalapuikkoja, niinpä en niitä osta! Mitkä on sellaisia ruokia mitä sun lapset ei suostu syömään?
Kommentit (39)
Mun lapsi ei tykkää lenkkimakkarasta. Eikä maksalaatikosta tai pizzasta. Silti itse syön niitä välillä. Ei tykkää edes itse tehdystä maksalaatikosta tai pizzasta.
Oikeastaan kaikki muu kelpaa. Vihannekset, kala, sienet, mäti, simpukat....
Meillä lapset ja aikuinen on mukana valitsemassa, mitä syödään. Joskus on jonkun suosikkiruoka vuorossa ja toisena päivänä omani. Kaikesta ei tykätä, mutta päivän ruokaa syödään. Motivoi kutakin myös ottamaan kantaa ja esittämään toiveitaan.
Lapseni on nirso. Mm. Kaupan lihapullat, nugetit, kalapuikot ei maistu. Maustetut jogurtit ei kelpaa, useimmat mehut... Lista on pitkä.
Oliivit. Minäkään en tykkää joten niitä ei osteta ikinä.
Nakit, ranskalaiset, valmiit lihapullat, lihapiirakat, kukkakaali. Muuten uppoaa sienistä ja maksalaatikodta lähtien melkein kaikki.
Meidän lapset ei suostu syömään mitään muita eineksiä kuin pinaattilettuja. Ei toivoakaan. Välillä olisi kiva tehdä jotain muuta kuin kokata iltaisin. Onneksi syövät marketin sushia ja ravintoloiden hävikkiruokaa, nirppanokat.
Mun teini ei tykkää makkarasta eikä possunlihasta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä teet jos lapsi ei suostu syömään jotain? Sanoitat tunteita?
Ennen vanhaan olisi laitettu pöydälle rinnakkain kalapuikko ja nahkaremmi ja sanottu lapselle, että valitse tuosta.
Eikö sitä remmiä olisi kuulunut antaa emännälle joka ei itse ruokiaan alusta pitäen valmista?
Oh my. Lapseni on nirso ja lista on pitkä.
Jos ruoka ei kelpaa, sitä ei ole pakko syödä. Se ei ole velvollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan olisi laitettu pöydälle rinnakkain kalapuikko ja nahkaremmi ja sanottu lapselle, että valitse tuosta.
Mitä ihmettä? Käsken maistaa. Ei se kuole vaikka söisi vain perunan, salaatin, leivän ja maidon.
Kumpikaan lapsistani ei syö pinaattikeittoa. Vanhempi ei tykkää sienistä. Nuorempi ei syö mitään hapanmaitotuotteita. Nuorempi ei tykkää muusta pitsasta kuin mun tekemästäni. Nuorempi ei syö kiisseleitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi pahoillani, että sua on hakattu kotona. Varsinkin olen pahoillani siitä, että sua on hakattu, jos et ole halunnut syödä jotakin ruokaa. Mua onneksi ei ole hakattu, vaikka olen "ennen vanhaan" elänytkin.
Maksa- ja kaaliruuat. Niinpä niitä harvemmin meillä on. Itse tykkään kyllä, syön niitä sitten työpaikalla tai ravintolassa silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ruoka syödään. Lapset ottavat pannulta tai kattilasta oman annoksensa ja minkä ottaa sen syö. Ellei maistu, niin ottaa vähemmän ja sillä pärjätään.
Meillä yksi lapsista sairastaa koliittia ja fod map ruokavalio auttaa. Niinpä hänellä on jo monta ruoka-ainetta, jotka eivät sovi. Lisäksi kumpikaan pojista ei pidä keitoista eikä puuroista erityisesti. Tytär ei pidä perunoista eikä lihasta eikä kalasta. Toinen pojista ei pidä herneistä eikä makkarasta eikä kukaan pidä kaalista eikä sienistä. On todella hauskaa, kun tulevat kotona käymään, mutta saa siinä hieroa älynystyröitään, kun yrittää tehdä maistuvaa ruokaa sekä terveille nirsoille että sairaalle (joka muuten olisi ollut kaikista vähiten nirso). En kuitenkaan jaksa välittää siitä osaavatko syödä jotain tai eivät. Aikuisina päättävät jo itse mitä syövät. Jostain syystä eivät koskaan oppineet kaikkiruokaisiksi, vaikka kotona tehtiin hyvää ja monipuolista kotiruokaa.
Toinen on aina vihannut jugurtteja ja rahkaa. Inhottaa hajukin. En ole pakottanut syömään.
Lapsille ei ole kalapuikot, lihapullat ja nakit juurikaan maistuneet, silti niitä välillä on tarjottu, koska vanhemmat ovat halunneet syödä.
Ja joskus ovat vanhemmat joutuneet syömään jotain joka ei niin maistuisi.