Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua suuttutaa kun mun nimeä haukutaan

Vierailija
22.02.2021 |

Mun sisko sanoi ettävoisin kirjoittaa tänne kun mä en tykkää ja tuntuu pahalta kun mun nimeä pilkataan mä sain mun nimen isovaarilta tai mun siis isovarinkin nimi on jonne miksi jonnenimi on niin huono kun sitä pilkataan mä oon ekallaluokalla ja ope sanoi että jonne on joku mopojonne juttu eikä osaanu sanoa muuta olis kiva jos nimeä jonne eienää kiusattaisi ei tunnu kivata veljen nimi on joel eikä koskaan kiusata nimeä oon nyt kipeä mutta ei oo koronaa

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin Janica kirjoitti:

Tosi kurjaa tämä kun nimistä keksitään kaikenlaista ikävää. Nimi on kuitenkin henkilökohtainen asia. Ihanat vanhempani aikoinaan laittoivat nimekseni Janica, koska äitini oli jo lapsesta saakka tykännyt nimestä.

Nimennyt nukkensakin Janicaksi.

Kun sai minut hän halusi minusta Janican.

Hän kuoli syöpään kun olin 13 vuotias.

Aina kun Janica nimeä pilkataan, mun tulee äitiä kauhea ikävä ja paha mieli äidin puolesta. Nyt olen jo 16 vuotias.

Voi Janica

Tulin niin surulliseksi kirjoituksestasi😭💔

Vierailija
22/51 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi pikku Jonne ja Janica ja kaikki joiden nimeä pilkattu. Älkää välittäkö. Ihmiset ovat joskus tosi tosi typeriä.

Teillä on molemmilla ihan oikeasti kauniit nimet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonne on hieno vanha nimi.

Myös minun isopaappani oli Jonne.

Tuleva poikani saa nimekseen Jonne.

Vierailija
24/51 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi et ole Joose

Miksi?

Vierailija
25/51 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonne on kiva, ajaton nimi. Onkohan se joku lyhennys nimestä Johannes, joka on perinteikäs nimi joka löytyy jo Raamatusta...

Itse tykkään Jonne-nimestä ja voisin hyvinkin antaa sen lapselleni. Varmaan sitä nimeä niin paljon tykätään sanoa, koska se on niin mukava ja helppo sanoa ja kuulostaa kivalta.

Vierailija
26/51 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän.

T: Taneli

Vierailija
27/51 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kahvitauolla joukko sairaanhoitajia ovat ihan myytyjä ap Jonne sun suloiselle kirjoitukselle😍😍😍😍😍

Moni meistä on sitämieltä, että lisää Jonne nimisiä on tulossa.

Olet suloiselta " tuntuva" poika.

Pikaista paranemista sinulle😘

Vierailija
28/51 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Jonne.

Tiettyyn ikään valitettavasti liitty tuota kiusaamista, se menee kyllä ohi, olen varma siitä.

Sulla on kiva nimi ja voit olla ylpeä kun se kulkee suvussa.

Tytöt tykkää Jonne nimestä, usko pois vaan.

Tiedätkö Jonne Aaronin? Hän on laulaja sekä musiikintekijä, ollut Negative-bändin solistina aikaisemmin.

Voisit ihan hyvin kirjoittaa hänelle ja kertoa kuulumisia. https://fi-fi.facebook.com/jonneaaronofficial

Toivottavsti paranet pian.

Vierailija
29/51 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jonne Jonne. Tämä on minulle niin tärkeä nimi. Oli Jonne niminen kirurgi ( kardiologi) joka teki onnistuneen vaikean leikkauksen rakkaimmalleni.

Sairaanhoitajat tsemppasivat häntä ennen leikkausta " kun tarvitset onnea, pyydä Jonnea" 😊

Vierailija
30/51 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on Matin nimipäivä. Matti, miehen synonyymi useissa sanonnoissa

mattimyöhäinen, myöhässä oleva henkilö

olla matti, olla ihan poikki, väsynyt

olla matti kukkarossa, olla rahaton

se on matti!, se on varma, selvä, hyvä asia

ihan mattina, innokkaasti, terhakkaasti, energisesti

mattina ja teppona, olla tai tehdä kaksistaan

Vierailija
31/51 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen voi nykyään helposti muuttaa.Minulla oli toisena nimenä Urpo mutta sen poistin.

Vierailija
32/51 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät- eli Talvi-Matti

Matin päivää 24. helmikuuta, »Kevät-Mattia» eli »Talvi-Mattia», on sanottu ensimmäiseksi kevätpäiväksi. Talven selkä on taittunut ja se näkyy luonnon vilkastumisena. Matti heittää kuuman kiven avantoon, koskeen tai kaivoon, eli uutta jäätä ei enää muodostu veden liikkumapaikoille. Aurinko alkaa sulattaa lunta mustien rikkojen ympäriltä: »Matista rikka sijansa syö».

Päivä tunnetaan räystäissä roikkuvista jääpuikoista, »Matin parroista». Mitä pidemmät parrat, sitä pidemmäksi kevät venyy. On puhuttu myös »Varis-Mattina». Nimitys kertoo varisten keväisin vilkastuvasta elämästä raakkumisesta. Myös metsäkana aloittaa näihin aikoihin laulunsa.

Syys-Matti (21. syyskuuta) aloitti monet puhdetyöt ja Talvi-Matti päätti ne. Karhun sanottiin myös nukkuvan Matista Mattiin. Lehmiä ei astutettu syksyllä alkavan sisäruokintakauden aikana, joten lehmien poikiminen ajoittui yleensä kevättalvelle. Päivä toi siis mukanaan myös ensimmäiset vasikat ja maidon. »Matti se maijon aloittaa, Matti se maijon lopettaa». Matin tienoissa kerittiin myös lampaat, jolloin saatiin »varpuvilla» eli »matinvilla».

Matin keleistä pääteltiin koko kevään säätä. Suoja ennustaa varhaista kevättä. Jos pyryttää tai on kova lumituisku, niin lunta tulee vielä kevään aikana monta kertaa, mutta marjavuodesta tulee hyvä. Kevään aikana tulossa oleva lumimäärä voidaan päätellä siitä, miten korkealta jänikset ovat tähän päivään mennessä jyrsineet pajun ja haavan versoja.

Vierailija
33/51 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mummoni asuu Pihtiputaalla.

Vierailija
34/51 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on ikävää kun oikeita ihmisten nimiä käytetään negatiivisessa merkityksessä.

Vierailija
35/51 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä! Minun nimeni on Uuno Hiukka. Se saa aikaan vaan ystävällistä hymyä.

Vierailija
36/51 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolisoni on Urpo. Oikein mukava mies eikä ollenkaan tyhmä.

Välillä kyllä ihmetyttää ne vanhemmat, jotka antavat lapselleen nimen, jolla on tietty kaiku puhekielessä. Eilen leikkipuistossa yksi äiti huusi lastaan, Esteriä, ja kyllä minun mielessäni vilahti heti sadesää. Silti ei tulisi mieleenkään nauraa tai pilkata nimenkantajaa.

Kannattaa asennoitua niin, että "ei nimi miestä pahenna ellei mies nimeään". Se riippuu ihan sinusta, mitä kaverisi ajattelevat tämän maan Jonneista. Jos joku pilkkaa, se on tyhmä ihminen itse ja kertoo vain siitä pilkkaajasta, ei sinusta.

Vierailija
37/51 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on ikävää kun oikeita ihmisten nimiä käytetään negatiivisessa merkityksessä.

Se on kyllä kamalaa! Pitäisi kieltää.

Vierailija
38/51 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla nimillä on alkuperä mutta onko nimi enne?

Vierailija
39/51 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on tosi ylevät nimet ja nimien tarkoitukset ja toisilla on ihan surkeat. ;(

Vierailija
40/51 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin Janica kirjoitti:

Tosi kurjaa tämä kun nimistä keksitään kaikenlaista ikävää. Nimi on kuitenkin henkilökohtainen asia. Ihanat vanhempani aikoinaan laittoivat nimekseni Janica, koska äitini oli jo lapsesta saakka tykännyt nimestä.

Nimennyt nukkensakin Janicaksi.

Kun sai minut hän halusi minusta Janican.

Hän kuoli syöpään kun olin 13 vuotias.

Aina kun Janica nimeä pilkataan, mun tulee äitiä kauhea ikävä ja paha mieli äidin puolesta. Nyt olen jo 16 vuotias.

😭 Itku tuli! Kaikkea hyvää elämääsi, sinulla on kaunis nimi ❤️ mun oppilaat sanoi että Janica on maailman kaunein nimi ja että mun pitäis antaa se mun vauvalle nimeksi (olen raskaana)

Tunnen myös pari Jonnea ja he harmikseen häpeilevät nimeään. Ärsyttää kun aikuiset hokee "jonnet ei muista" juttuja, toivoisin että loppuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan