Onko ketään muuta,joka on nauttinut korona-ajasta?
Olen erakkoluonne ja olen niin nauttinut tästä ajasta.Sairastumista en tietty toivo itselle ja läheisille.
a)ei yllätysvieraita
b)ei paineita matkustamisesta
c)saa olla hyvällä syyllä vain kotona
d)saan olla mökillä kerrankin tarpeeksi ja saaristossa
e)kerran viikossa vain kauppaan
f)saa tilata ruokaa kotiin usein,hyvällä syyllä
g)maski naamassa,pipo päässä,minua ei tunnisteta(paljon tuttuja ammatin vuoksi)
Muita?:)
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
29, jännä kun edelleen niissäkin ne vahvat selviää. Lumihiutaleiden lapset ei tule koskaan selviämään.
Ei kannata kommentoida, kun ei osaa edes lainata viestejä.
Nautin, ei ole ruuhkaa missään lomakohteessa, ainut toki että kuonokopalliset pilaa maiseman mutta eipähän näy rumat naamat.
Vierailija kirjoitti:
Joo ihkuu! Toivon, että ebola tulee seuraavaksi! 🍀👍🏻
Varo mitä toivot, ebolaa on taas löydetty jossain Afrikassa. On sitten "vähän" eri meininki kuin koronan kanssa.
On myös erittäin itsekeskeistä kuvitella, että kaikkien pitäisi itkeä ja ulista korona-ajan kurjuutta, kun osalla on kurjaa ja ikävää. Ei pitäisi olla ap:n ilon aiheiden poissa muilta. On hyvä asia löytää negatiivisesta asiasta jotain positiivista omassa elämässää, eikä muiden murheita tarvitse vatvoa koko ajan suupielet alaspäin uskaltamatta nauttia omasta elämästään. Muutenhan pitäisi ilmoittaa häitä/synttäreitä viettäville, ettei näin voi tehdä, kun Intiassa naisia raiskataan ja Afrikassa lapsia kuolee ripuliin ja Suomessaakin on teho-osastolla koronapotilaita.
Maailma on paha paikka, ja aina löytyy kurjuutta ja pahuutta. On tärkeää osata nauttia pienistä iloista omassa elämässä ja on tärkeää myös osata sopeutua eikä vain ulista menetettyä lomamatkaa tai tulevaisuuteen siirtynyttä villiä baarikierrosta.
Minäkin olen nauttinut tästä ajasta vaikka minun elämään tämä ei ole juuri vaikuttanut mitenkään kun työpaikka on turvattuna ja siellö joka päivä saan edelleen käydä. Mutta opin tänä aikana arvostamaan omaa seuraa omassa kodissani. tätä ennenhän ahdistuin jos möllötin liian usein kotona ilman menoa tai seuraa ja olihan siinä tietynlaista sosiaalistapainetta että viikonloppuisin pitäisi olla ihmisten ilmoilla vaikka syvällä sisimmässä halusi olla vain kotona. Nyt Elämä tuntuu Koronan ansiosta yksinkertaisemmalta ja kiireettömältä mistä olen nauttinut suuresti ja onneksi kaverit ovat samanlaisia kotihiiriä niin ymmärrämme ettei oteta henkilökohtaisesti sitä jos toista ei näe useampaan viikkoon :)
Henkilökohtainen ja koko perheenkin stressi on vähentynyt merkittävästi, että sikäli olen "nauttinut" kuluneesta vuodesta. Toki toivon tilanteen nopeaa normalisoitumista, mutta en henkilökohtaisista syistäni. Kuulun perussairauteni puolesta riskiryhmään, mutta kohtuullisesta tartuntapelostakin huolimatta olen voinut henkisesti paremmin kuin aikaisemmin.
Miksi se olisi jollekulle loukkaavaa, jos joku osaa nauttia tästä ajasta? Eihän ap sanonut nauttivansa toisten kurjuudesta, vaan omista ilonaiheistaan. Kaikkenko pitäisi nyt vaan marista ja itkeä, sekö tässä auttaa?
Itse olen nauttinut etätöistä, tietynlaisesta elämän hidastumisesta ja lisääntyneestä vapaa-ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se olisi jollekulle loukkaavaa, jos joku osaa nauttia tästä ajasta? Eihän ap sanonut nauttivansa toisten kurjuudesta, vaan omista ilonaiheistaan. Kaikkenko pitäisi nyt vaan marista ja itkeä, sekö tässä auttaa?
Itse olen nauttinut etätöistä, tietynlaisesta elämän hidastumisesta ja lisääntyneestä vapaa-ajasta.
Jos sanoo nauttivansa korona-ajasta, se kattaa muutakin kuin oman navan ympärillä tapahtuvat asiat. Korona-aika kun koskettaa koko maailmaa. Toisia vähemmän toisi enemmän. Minäminä maassa siitä ehkä nauttii, kun sattuu onnekkaasti kuuluumaan ryhmään "vähemmän". Kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin ja siksi on itsekästä sanoa nauttivansa tästä ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nauttinut etätöistä, tietynlaisesta elämän hidastumisesta ja lisääntyneestä vapaa-ajasta.Jos sanoo nauttivansa korona-ajasta, se kattaa muutakin kuin oman navan ympärillä tapahtuvat asiat. Korona-aika kun koskettaa koko maailmaa. Toisia vähemmän toisi enemmän. Minäminä maassa siitä ehkä nauttii, kun sattuu onnekkaasti kuuluumaan ryhmään "vähemmän". Kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin ja siksi on itsekästä sanoa nauttivansa tästä ajasta.
Ennemminkin minä minä maassa eletään niin, että jos itsellä ei ole kivaa ei muillakaan saa olla. Ethän nauti koskaan mistään, koska jossain saattaa olla joku, jolla ei ole kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nauttinut etätöistä, tietynlaisesta elämän hidastumisesta ja lisääntyneestä vapaa-ajasta.Jos sanoo nauttivansa korona-ajasta, se kattaa muutakin kuin oman navan ympärillä tapahtuvat asiat. Korona-aika kun koskettaa koko maailmaa. Toisia vähemmän toisi enemmän. Minäminä maassa siitä ehkä nauttii, kun sattuu onnekkaasti kuuluumaan ryhmään "vähemmän". Kaikilla ei ole asiat yhtä hyvin ja siksi on itsekästä sanoa nauttivansa tästä ajasta.
Ennemminkin minä minä maassa eletään niin, että jos itsellä ei ole kivaa ei muillakaan saa olla. Ethän nauti koskaan mistään, koska jossain saattaa olla joku, jolla ei ole kivaa?
Miten voikin ymmärtää pointin noin pahasti hutiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noinhan tuossa ei sanottu, vaikka kovasti yritätkin kääntää totuuden sen kertojaa vastaan. Kyse on sana valinnasta. Kun sanoo nauttivansa omasta elämästään korona-aikana, ei tule antaneeksi kuvaa, että nauttii kaikesta mikä korona-aikaan liittyy. Siinä on iso ero nauttiiko vapaudesta mökkeillä vai nauttiiko sen lisäksi siitä, että ihmisiä kuolee ja sairastuu ja joutuu taloudellisiin vaikeuksiin jne. Siksi ei pidä sano nauttivansa korona-ajasta yleensä, vaan korona-ajasta omassa onnekkaassa kuplassaan.
Sitä en ihmettele lainkaan, että monet tekee etätöissä 2-3 tunnissa päivän työt. Nämä yksityisen asiantuntijatehtävät on semmoinen kupla, jossa istutaan tärkeänä ja hirveä stressi esittää kiireistä. Se on oikeasti todella raskasta näytellä, että olisi kauheasti töitä. Nyt kotona pääsee siitä eroon. Tiedän, että älytyössä pitää välillä kypsytellä, mutta kokonaisuudessaan suurin stressi useimmissa paikoissa on tosiaan tuo tekemättömyyden tila. Kaikki esittävät samaa ja kukaan ei kehtaa huutaa, ettei keisarilla ole uusia vaatteita. Se syö itsetuntoa pikkuhiljaa ja ahdistus pahenee, kun ei tiedä, miksi itsestä työ tuntuu niin köykäiseltä ja muilla on niin hirveästi hommia, että ihan iltaan pitää istua toimistolla keräämässä liukumia.
Been there, done that. 13 vuotta. Luojan kiitos pääsin pois. Olin luhistumassa tuohon tekemisen esittämiseen ja luulin, että olin ainoa. Myöhemmin olen jutellut useamman ammatinvaihtajan kanssa ja meillä kaikilla on ollut sama fiilis. On naureskeltu, että vasta ammatinvaihdon jälkeen uskaltaa sanoa ääneen totuuden.
Nautin, mä nautin siitä kun vihdoinkin tyhmät ei ole tiellä missä liikun, nautin kun yhteiskunnan elätit kuolee ja typerät ottaa rokotteen jos toisenkin, nautin todellakin, toivon että se tarttuisi vain tyhmiin.