Onko ketään muuta,joka on nauttinut korona-ajasta?
Olen erakkoluonne ja olen niin nauttinut tästä ajasta.Sairastumista en tietty toivo itselle ja läheisille.
a)ei yllätysvieraita
b)ei paineita matkustamisesta
c)saa olla hyvällä syyllä vain kotona
d)saan olla mökillä kerrankin tarpeeksi ja saaristossa
e)kerran viikossa vain kauppaan
f)saa tilata ruokaa kotiin usein,hyvällä syyllä
g)maski naamassa,pipo päässä,minua ei tunnisteta(paljon tuttuja ammatin vuoksi)
Muita?:)
Kommentit (53)
Toivottavasti te omituiset hiipparit jatkatte tulevaisuudessakin kaikkien rajoitusten mukaan elämistä ja pysytte poteroissanne. Ehkä suomalainen katukuva muuttuu iloisemman näköiseksi, kun te ette ole siellä sitä pilaamassa.
Vierailija kirjoitti:
On se aika mysig istua sohvannurkassa villasutkat jalassa ja katsoa miten toiset ajautuu konkurssiin ja menettää rakkaitaan.
Ihmisiltä puuttuu yhteisöllisyys ja kyky asettua toisen asemaan. Syytän somea osittain. Kun muutaman vuoden keskittyy ottamaan selfieitä naamastaan ja kirjaamaan ylös kaikille mitä on syönyt aamupalaksi, niin sitä alkaa tosiaan kuvitella, että vain mun elämä on tärkeä ja aito. Muut on jotain statisteja. Mä olen kaiken napa. Silloin kun jotain tapahtuu, sitä miettii vain miten tämä vaikuttaa minuun. Muiden kärsimykset ei enää kosketa.
23, miksi pitäisi koskettaa ?? Maailmassa on ihan liikaa muutenkin ihmisiä , ei mua kyllä yhtään haittaa jo muutenkin ehtoo puolella olevien kuolemat ja luonto yleensä muutenkin hoitaa heikot ja epäkelvot pois, ihminen on niin tyhmä että kaikki pitäisi säästää.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti te omituiset hiipparit jatkatte tulevaisuudessakin kaikkien rajoitusten mukaan elämistä ja pysytte poteroissanne. Ehkä suomalainen katukuva muuttuu iloisemman näköiseksi, kun te ette ole siellä sitä pilaamassa.
Samaa mietin. Taitavat luulla, että muu maailma rupeaa kinumaan heitä sosialisemmaksi, kun korona helpottaa. Sen kun jäävät möllöttömään sinne yksinään ja käyvät kerran viikossa kaupassa tyynyliina päässä.
Vierailija kirjoitti:
23, miksi pitäisi koskettaa ?? Maailmassa on ihan liikaa muutenkin ihmisiä , ei mua kyllä yhtään haittaa jo muutenkin ehtoo puolella olevien kuolemat ja luonto yleensä muutenkin hoitaa heikot ja epäkelvot pois, ihminen on niin tyhmä että kaikki pitäisi säästää.
Miksi nämä ihmiset jotka jauhavat liikakansoituksesta väkisin kuitenkin itse haluavat pysyä hengissä vuodesta toiseen. Aina haluavat jonkun muun epämääräisen ihmisryhmän kuolevan. Eivät itsensä tai omien läheistensä.
a)ei yllätysvieraita
b)ei paineita matkustamisesta
c)saa olla hyvällä syyllä vain kotona
d)saan olla mökillä kerrankin tarpeeksi ja saaristossa
e)kerran viikossa vain kauppaan
f)saa tilata ruokaa kotiin usein,hyvällä syyllä
g)maski naamassa,pipo päässä,minua ei tunnisteta(paljon tuttuja ammatin vuoksi)
Kohtaa g ja saaristoa lukuun ottamatta nuo olivat osa normaalia elämääni jo kauan ennen koronaa. En siis todellakaan nauti korona-ajasta, kun tiedä millaisiin vaikeuksiin moni on sen takia joutunut.
26, yleensä ne on niitä vahvoja, jotka selviää muutenkin ja ymmärtävät että heikot on riippakiviä, niin kuin sinä.
Ihan niin sairas en ole, että nauttisin yrittäjien ahdingosta, lasten ja nuorten pahoinvoinnin lisääntymisestä, perheväkivallan lisääntymisestä jne.
Korona tuo ihana tekosyy tuoda tyhmyys esiin pitämällä vaippoja naamalla ja paasamalla niille ketkä on järkeviä.
Minulle on ollut todella stressaava aikaa. Odotan vauvaa ja neuvolassa käydään porrastetusti pikaisesti maski naamalla. En ole nähnyt vilaustakaan toisista äideistä. Valmennukset ym. peruttu. Olen ollut todella yksinäinen. Maskin kanssa myös raskasta, kun hengittäminen muutenkin tavallista työläämpää. Olin niin odottanut tätä aikaa. Kunpa pian palattaisiin normaaliin.
29, jännä kun edelleen niissäkin ne vahvat selviää. Lumihiutaleiden lapset ei tule koskaan selviämään.
Vierailija kirjoitti:
26, yleensä ne on niitä vahvoja, jotka selviää muutenkin ja ymmärtävät että heikot on riippakiviä, niin kuin sinä.
Ketkä kaikki siis on riippakiviä? Syöpäsairaat lapset esim.?
Vierailija kirjoitti:
29, jännä kun edelleen niissäkin ne vahvat selviää. Lumihiutaleiden lapset ei tule koskaan selviämään.
Miksi haluat antaa itsestäsi kuvan idioottina, joka ei tajua mistään mitään? Toki vaikea muutakaan kuvaa antaa, jos sellainen on.
Nauttinut. Etätyö sopii minulle! Töitä on reippaasti etänäkin, mutta niitä saa tehdä omassa rauhassa ilman häiriöitä eikä mene työmatkoihin aikaa (1,5-2 tuntia päivässä). Ei ole kaikenlaisia pakkopullatilaisuuksia töissä. Ehtii ulkoilemaan ja pitää itsestään huolta, kun työmatkoineen ei vie kaikkea energiaa. Kunto kasvanut, kilot karisseet, kun ei ole sellaista stressiä kun työpaikalla.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ihan oikeasti tajua miten joku kehtaa pandemiasta sanoa, että on ollut minusta kivaa, kun oon saanut kotoilla. Miten minä, minä, minä ihmisiä meistä onkaan tullut!
Kyllä ne minä_minä -ihmset on Dubaissa ja pohjoisen hiihtokeskuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan niin sairas en ole, että nauttisin yrittäjien ahdingosta, lasten ja nuorten pahoinvoinnin lisääntymisestä, perheväkivallan lisääntymisestä jne.
Samaa mieltä. Täytyy aika empatiakyvytön olla, että sanoo nauttivansa taudista, mikä aiheuttaa maailmanlaajuista tuhoa. Ihan vain siksi, että on saanut itse viettää enemmän aikaa mökillä...
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun ei selviä. Vaikka olisi kuinka vahva, voi elämässä tulla vastaan asioita, joista ei selviä. Sinä olet niin lapsi vielä, ettet tajua sitä. Toivottavasti elämä ei liian kovin opeta, ettet kovin pety, kun et olekaan kaikkivoipa selviytyjä.
On ollut ihanaa. En ole ennen koronaa tajunnut, että ne kaikki odotukset, pyynnöt, velvollisuudet, joita työpaikka ja ikääntyvät sukulaiset ovat minulle kasanneet, ovat olleet vain typeryyttä ja laiskuutta. Nykyään teen työni tehokkaasti, ilman jatkuvaa säätämistä ja tyhjää jorinaa. Sen jälkeen annan aikaa itselleni ja perheelleni, enkä pompi auttamassa sukulaismummoja ja -pappoja kitkemässä kukkapenkkiä ja etsimässä kadonnutta televisioasemaa. En palaa entiseen. Huijasitte mua jo riittävän kauan!
Kokonaisuutena korona-aika on ehdottomasti ollut negatiivista, mutta on tässä muutamia valopilkkuja kuitenkin ollut. Töistä on jäänyt yksi todella vastenmielinen osa pois, minkä ei oikeastaan edes kuuluisi olla osa normaaleja työtehtäviä, mutta on kuitenkin muodostanut jokapäiväiseksi riesaksi ja suuren stressin ja uupumisen aiheuttajaksi. En tiedä, miten jaksan paluun normaaliin, kun nyt olen tottunut siihen, että töissä voi keskittyä varsinaisiin töihin.
Se on tämä vastuullinen osa kansasta, joka vaatii muita elämään tavallaan ja syyttää muita itsekkyydestä.