Vegaanisuus, puoluekanta ja äänestäminen
Voi kunpa tämä ketju säilyisi, vaikka poliittisia kannanottoja vastaukset voivat sisältääkin...
Animalia, SEY ja jotkin muut eläinsuojelujärjestöt ovat vaalien alla järjestäneet galluppeja (esim. eläinpoliittinen vaalikone), joissa on kyselty ehdolle asettuneiden suhdetta vegaanisuuteen ts. onko ehdokas vegaani.
Tulokset ovat jakautuneita, eli vegaaniehdokkaiksi on itsensä ilmiantanut lähinnä feministit, vassarit, piraatit, viherät, elpot ja kommarit mutta hyvin vähän jos ollenkaan vegaaneiksi itsensä ilmiantaneita on kepuissa, kokkareissa ja persuissa. Mustavalkoistahan tuo ei ole, mutta jotenkin tuota linjaa vastaukset noudattelevat hajaäänistä huolimatta.
Kysymys: kun itse valitset ehdokastasi, pidätkö ehdokkaan vegaanisuutta tai ei-vegaanisuutta tärkeimpänä arvona eli valintakriteerinä kun äänestät? Vai ajaako ehdokkaan puoluekanta tai muut asiat edelle?
Kommentit (26)
Jos joku persuehdokas olisi vegaani, se olisi mulle jopa plussaa ja voisin äänestääkin ihan sillä perusteella. Olen itsekin vegaani.
Mutta esim. vihreitä en äänestä, oli ehdokkaana sitten vegaani tai ei. Joskus olen äänestänyt heitä ihan luonnonsuojelullisesta näkökulmasta, mutta nykypuolueena se on kaikkea muuta. En voisi enää kuvitellakaan äänestäväni moista sekoboltsiporukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku persuehdokas olisi vegaani, se olisi mulle jopa plussaa ja voisin äänestääkin ihan sillä perusteella. Olen itsekin vegaani.
Mutta esim. vihreitä en äänestä, oli ehdokkaana sitten vegaani tai ei. Joskus olen äänestänyt heitä ihan luonnonsuojelullisesta näkökulmasta, mutta nykypuolueena se on kaikkea muuta. En voisi enää kuvitellakaan äänestäväni moista sekoboltsiporukkaa.
10/10
Vierailija kirjoitti:
Röhkistä:D
Mun exä sanoi aina noin! Ootko se sinä, Timo? (nimi muutettu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Röhkistä:D
Mun exä sanoi aina noin! Ootko se sinä, Timo? (nimi muutettu)
HAHA! Myös mun ex. Tirsk.
Eikös se Hajllis ole ole kuitenkin kasvari?