Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykkäät naiset käyttävät enemmän alkoholia

Vierailija
21.02.2021 |

No ilmankos! Olen aina ollut älykäs, mutta en välttämättä viisas kaikissa ratkaisuissani.
Olen kuitenkin opiskellut niin paljon, että minulla on hyvä palkka.

Käytän alkoholia ja omalla kohdallani se ei näy naamasta. Tämän selittää ehkä hyvät geenit.

https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/tiede-sen-todistaa-alykkaat-…

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut päinvastaisen ilmiön: vähiten koulutetut ja ns. vähemmän älykkäät ystäväni käyttävät alkoholia huomattavasti enemmän kuin suuremmalla älykkyydellä varustetut.

Vierailija
22/32 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin suurkuluttajalla ja alkoholistilla on aika iso ero.

Minun mielestäni ne ovat käytännössä sama asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut. Olen Mensan jäsen (nainen) ja tunnen sitä kautta ihmisiä joilla korkea ÄO. Aika moni meistä ollaan alkoholin suurkuluttajia.

Ettei vaan tullut kirjoitusvirhe? Menkan jäsen ja suurkuiluttaja. Niin meikä ei pahemmin tarvi älyä kun mulla on pallit.

Hyvä ettet turhaan kaipaa jotain, mitä sulla ei ole.

Ok jatka sää tuota larppaamista. Mä katson vasemmasta pallista joko on nukkumaanmeno aika. Vielä kahta karvaa vaille. Sitten tunti telkkaria ja nukkumaan. Hei hoo äo ei oo ees kahtasataa. Melkoinen riman alitus.

Vierailija
24/32 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joisin viinoo vahvoo ja kovvoo mutta tulloo mikereeniä.

Vierailija
25/32 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtunee siitäkin, että monet älykkäät ihmiset tekevät vaativaa ja rankkaa työtä, vaikkapa kirurgit, ja bisnesmaailman ihmiset.

Vastapainoksi haetaan jotain, ja joillekin se on jotain on alkoholi.

Tätä, ja sitten myös nämä:

- Jos on huomattavan korkean älykkyysosamääränn takia vaikeuksia kommunikoida tavisten kanssa, alkoholi laskee älyä tilapäisesti ja juttu luistaa. Olen kuullut huippuälykkäiden sanovan että eka juomiskerta oli hienointa siksi, että ensimmäistä kertaa elämässä tunsi kuuluvansa joukkoon ja olevansa samanlainen kuin muut.

- Älykkäät helposti ajattelee liikaa maailman asioita, ja se tuppaa masentamaan kun niitä realistisesti miettii. Ilmastonmuutosta, tauteja, nälänhätiä, kaikenlaista kärsimystä.

Listaa jatkaakseni sanoisin myös kympin tyttöjen paineet. Kun sinun odotetaan pärjäävän koulussa, työskentelevän samaan aikaan ja naapurintäti ihmettelee, miksi ei ole miestä ja lapsia niin vähempikin ahdistaa.

Olen entinen kympin tyttö ja kyllä, ratkesin alkoholiin kaiken paineen alla. Sillä sai hetkeksi turrutettua olon stressittömäksi ja aloin käyttämään jopa arkena unilääkkeenä. Olin myös sosiaalisesti taitamaton, joten alkoholin kanssa tunsin itseni normaaliksi. Tähän kaikkeen kun lisäsi nuorten miesten haluttomuuden sitoutua niin kyllä, tulevaisuus ei ollut mikään mukava näkymä.

Vierailija
26/32 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut päinvastaisen ilmiön: vähiten koulutetut ja ns. vähemmän älykkäät ystäväni käyttävät alkoholia huomattavasti enemmän kuin suuremmalla älykkyydellä varustetut.

Sinä se olet pätevä arvioimaan yksittäisten ystävien älykkyyttä nykyhetken koulutustaustan perusteella... Todennäköisyydet eivät ole aivan näin mustavalkoisia, muutkin asiat korreloivat kuin koulutus eikä pelkkä todennäköisyys vielä todista mitään. Älykkäät ihmiset eivät tuijota vain titteliä.

Vierailija
27/32 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon huomannut. Olen Mensan jäsen (nainen) ja tunnen sitä kautta ihmisiä joilla korkea ÄO. Aika moni meistä ollaan alkoholin suurkuluttajia.

Korkean älyn vastapainona heikompi tunne-elämä?  Tunneasia. Muutenhan ei olisi älykästä tuhota aivosolujaan.  Vaan mistäpä minä tiedän.

Vierailija
28/32 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se järki liuottimella lähtee ennen pitkää.

Vierailija
29/32 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä se olet pätevä arvioimaan yksittäisten ystävien älykkyyttä nykyhetken koulutustaustan perusteella... Todennäköisyydet eivät ole aivan näin mustavalkoisia, muutkin asiat korreloivat kuin koulutus eikä pelkkä todennäköisyys vielä todista mitään. Älykkäät ihmiset eivät tuijota vain titteliä.

Sinun sisälukutaitosi ei taida olla kovin hyvä? Missä kohdassa sanoin, että tuijotan pelkkää titteliä? Kirjoitin seuraavasti: "vähiten koulutetut ja ns. vähemmän älykkäät ystäväni". Ihmisen älykkyyttä voi todella havannoida muutenkin kuin koulutustaustan perusteella ja näin olenkin tehnyt.

Vierailija
30/32 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtunee siitäkin, että monet älykkäät ihmiset tekevät vaativaa ja rankkaa työtä, vaikkapa kirurgit, ja bisnesmaailman ihmiset.

Vastapainoksi haetaan jotain, ja joillekin se on jotain on alkoholi.

Tätä, ja sitten myös nämä:

- Jos on huomattavan korkean älykkyysosamääränn takia vaikeuksia kommunikoida tavisten kanssa, alkoholi laskee älyä tilapäisesti ja juttu luistaa. Olen kuullut huippuälykkäiden sanovan että eka juomiskerta oli hienointa siksi, että ensimmäistä kertaa elämässä tunsi kuuluvansa joukkoon ja olevansa samanlainen kuin muut.

- Älykkäät helposti ajattelee liikaa maailman asioita, ja se tuppaa masentamaan kun niitä realistisesti miettii. Ilmastonmuutosta, tauteja, nälänhätiä, kaikenlaista kärsimystä.

Mitähän se minusta kertoo, kun tykkään olla selvinpäin kun muut on kännissä, musta aina tuntuu siltä että muut pääsevät vasta silloin mun tasolle 😂

Vierailija
31/32 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonniin, nyt kaikki alkoholistit juoksee huomenna ostamaan vähän alkoholia, kun ovat niin älykkäitä. 

Onkohan Alkon maksama mainos. 

Vierailija
32/32 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ihminen ei ole kovinkaan viisas, jos hänen pitää käyttää hermomyrkkyjä.

Älykkyys on suhteellista ja moniulotteista. Sitä ei voi mitata millään yksittäisellä testillä. Se mitä milloinkin pidetään älykkään ihmisen merkkinä, on sidoksissa myös aikaan ja kulttuuriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan