Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä onko täällä vielä BC:n biisin inhoajia, mutta löysin juuri tämän videon, jossa kerrotaan koko biisin tarkoituksen. Oikeasti Dark side biisissä on hieno sanoma.
Lopettakaa tämän biisin pakottaminen muiden kurkusta alas!! Joo, hieno suoritus, itse tehty ja jne jne. En millään tavalla tunne myötähäpeää tai ole kiukkuinen, kateellinen tms mitä täälläkin on meistä "inhoajista" syytemty. En silti tykkää, yhtään. Vaikka on kuinka suomalainen. Mielipide ei muutu. Kunnioita sinä sitä.
Voit varmaan olla seuraamatta tätä ketjua sitten, jos ärsyttää.
Tykkäsin itse Alankomaiden biisistä. Minusta sellainen oloinen biisi olematta liian tekopirteä. En tiedä sitten pitikö siitä kukaan muu. Ainakin sijoitus huono. Joku myös kirjoitti, että kovatasoiset viisut mutta olen taas siinä mielessä eri mieltä, koska näitä samantyylistä biisejä oli varsinkin naisilla liikaa. Toisaalta muutamia parempia kyllä myös. Ihmettyttää vähän nuo Tussen kommentit viisujen jälkeen, kun hänestä välittyi parempi kuva ja en olisi ajatellu, että on niin katkera. Tosin aikamoinen elämä hänellä ollut muuten. En myöskään unohda sitä Maltan edustajan ilmettä siinä lopussa kun tajusi, ettei niin pärjääkään ja sai yleisö ääniä niin vähän.
Olen itse vieläkin vähän surullinen AWS:n laulajan kuolemasta ja en voi varmaan voi enää kuunnella heidän biisejään. En tiedä miksi se nyt vaikuttaakin näin paljon. Ollut vähän vaikea vuosi joten ehkä sekin syynä ja silloin jokainen surullinen asia tuntuu enemmän. Ehkä myös tämän raskaamman musiikin menestys viisuista toi heidätkin paremmin mieleen. Lisäksi musiikki aika tärkeää minulle niin ei niitä biisejä unohda. Pitäisi nyt päästä eroon tästä ketjusta, mutta jonkun toisen sanoin mitä tilalle. Kiitän siis itsekin tästä ketjusta ja ehdin vielä mukaan vaikka viisujen suhteen vähän myöhään heräsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt näyttäis viimeinkin näiden disco-glitter-lurex-paljetti-emäntien aika olevan ohi. Saivat aika huonoja pisteitä melkein kaikki. Se kuvasto ja mielikuvat ei heijasta enää nykymaailmaa. Viisut kaipaa enemmän Ukrainan tyylistä persoonallista otetta. Harmi ettei maa saanut enempää pisteitä.
Jos olisin leffatuottaja tai -ohjaaja, castaisin Ukrainan mimmin kauhuelokuvaan saman tien. Mieletön hullun kiilto silmissä ja pelottavan näköinen olemus muutenkin. Ja don't get me wrong - minusta hän on kaunis.
Carrie-Anne Mossin kaksoisolento. Matrix 4 joulukuussa, Trinity mukana. Toivottavasti on rave-kohtaus ja Shum soi. Olisi äärimmäinen meta.
Vierailija kirjoitti:
Noniin testitulos tuli. Iltsikan uutisoimissa lausunnoissa jäi kyllä pikkaisen mietityttämään se, että bändi puhuu siitä, etteivät käyttäneet kokaiinia... jättää siis auki muut päihteet, esim. rikki jauhetut lääketabletit. Lukekaa se teksti. Voi olla, etteivät käyttäneet mitään mutta yleensä silloin ihminen tuohtuneena sanoo, että me emme käyttäneet mitään huumeita. Nyt puhutaan niin tarkkarajaisesti kokaiinista, että tulee mielikuva, että muuta kuin kokaiinia ei kannata kieltää siltä varalta, että jäävät vielä myöhemmin kiinni jonkin toisen tavaran käytöstä. SIinä vaiheessa voi sitten vetäytyä sen taakse, että olivat kuitenkin lausunnossa rehellisiä, hehän kielsivät vain kokaiinin käytön. Jaa-a. Mitenkähän nopeasti elimistöstä kaikki muu katoaa, enpäs tiedä.
Damiano on niin riipaisevan komea. Toivon todella että hän puhuu totta. Viuh, tuo ulkonäkö on kyllä meikäläiselle niin huumetta, huh hei
EBUn tiedote puhuu sanalla drugs. Iltasanomien käännöksiin en ota kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä onko täällä vielä BC:n biisin inhoajia, mutta löysin juuri tämän videon, jossa kerrotaan koko biisin tarkoituksen. Oikeasti Dark side biisissä on hieno sanoma.
Ei kinostele edelleenkään, päälleliimattu sanoma.
Vierailija kirjoitti:
Noniin testitulos tuli. Iltsikan uutisoimissa lausunnoissa jäi kyllä pikkaisen mietityttämään se, että bändi puhuu siitä, etteivät käyttäneet kokaiinia... jättää siis auki muut päihteet, esim. rikki jauhetut lääketabletit. Lukekaa se teksti. Voi olla, etteivät käyttäneet mitään mutta yleensä silloin ihminen tuohtuneena sanoo, että me emme käyttäneet mitään huumeita. Nyt puhutaan niin tarkkarajaisesti kokaiinista, että tulee mielikuva, että muuta kuin kokaiinia ei kannata kieltää siltä varalta, että jäävät vielä myöhemmin kiinni jonkin toisen tavaran käytöstä. SIinä vaiheessa voi sitten vetäytyä sen taakse, että olivat kuitenkin lausunnossa rehellisiä, hehän kielsivät vain kokaiinin käytön. Jaa-a. Mitenkähän nopeasti elimistöstä kaikki muu katoaa, enpäs tiedä.
Damiano on niin riipaisevan komea. Toivon todella että hän puhuu totta. Viuh, tuo ulkonäkö on kyllä meikäläiselle niin huumetta, huh hei
Voi jessus, EI OLE VIDEOTA JOLLA HÄN KÄYTTÄISI MITÄÄN HUUMEITA.
Italian Månsken oli täyttä sontaa! Damiano David vaikutti diivalta ja leuhkalta, epämiellyttävä.
BC oli paljon parempi, melodisempi ja rajumpi. Hyvä pojat, pääsette pitkälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa tämän biisin pakottaminen muiden kurkusta alas!! Joo, hieno suoritus, itse tehty ja jne jne. En millään tavalla tunne myötähäpeää tai ole kiukkuinen, kateellinen tms mitä täälläkin on meistä "inhoajista" syytemty. En silti tykkää, yhtään. Vaikka on kuinka suomalainen. Mielipide ei muutu. Kunnioita sinä sitä.
Voit varmaan olla seuraamatta tätä ketjua sitten, jos ärsyttää.
Voi herran jumalan elämän kevään käpy sentään, ei Euroviisut minua ärsytä, vaan tämä BC sitä, BC tätä, pakko tykätä, pakko tykätä + tuhat huutomerkkiä. Minä olen Euroviisufani, en BC-fanaatikko, joten minulle siellä Euroviisuissa oli muitakin esiintyjiä kuin se sinulle selvästi niin kovin rakas BC:si.
Iltalehti:
EBU:
Nyt Damiano Davidin huumetestin tulokset on julkaistu Euroviisujen tiedotteessa. Testin tulos on negatiivinen.
– Vihreässä huoneessa ei käytetty huumeita ja mielestämme asia on käsitelty, tiedotteessa kerrotaan.
Voisiko tuon länkytyksen nyt jo lopettaa?
Mä tykkäsin Hollannista, olisi ansainnut paremman sijoituksen. Siinä oli sellaista aitoa maailmanmusiikin makua. Vielä Hollantia enemmän tykkäsin kuitenkin Belgiasta, Ukrainasta, Sveitsistä, Suomesta ja Portugalista. Italia ja Venäjäkin ihan hyviä.
"Inhokkeja" oli nämä huumoriosaston Islanti, Liettua, Saksa, yms. Sekä geneerinen sham-sham-sham-Serbia ja kuolettavan tylsä Bulgaria (Victorian -20 viisu oli parempi).
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksalaiset ovat intoutuneet lyttämään omaa edustajaansa Jendrikiä, joka joutunut jostain syystä myös venäläisten homofoobien hampaisiin. Ja siksi joku saku lohkaisi että J pitäisi karkoittaa venäjälle näitten armoille. Hauskaa?
Tosi törkeää. Jendrik toi tapahtumaan iloista mieltä ja huumoria. Miksi tämä kisa pitää ottaa niin tosissaan, eikö Euroviisujen pitäisi olla hyvän mielen ja yhteishengen tapahtuma?
Eikö sen näe tästäkin ketjusta, miten pullataikina paisuu, kun alkoi puolen sekunnin tapahtumasta koko homman lööpiksi noussut huumegate (jota ei siis ilmeisimmin edes tapahtunut), jota pyörittävät kommenteissaan jälkiviisaat tyypit, joilla ei ole montakaan sanaa ollut sanottavana itse ohjelmasta tai kipaleista, kunhan vaan tulevat "haaskalle" populisoimaan. Suurimmalta osalta katsojista meni sekin livenä varmasti täysin ohi, mutta jälkipeli on hävinneiden ja kyynikoiden joukossa rumaa.
Jendrikin pistesijoitus itsessään varmasti oli ihan tarpeeksi opettavainen, ei häntä tarvitse lytätä yltiöoptimistisesta hyvän tuulen laulustaan, jonka sisältö nyt sitten realisoituu aika äkkiä. Maailmaa halaavat laulut ovat tuhoontuomittuja korona-aikana, kun ei pahemmin halata. Kyllä niilläkin, samoin kuin huumorilla paikkansa on, eikä maailma pelkkää dark sidea tai keskareita tai demonikuvastoa tai naisten alusvaatekuvastoa ole kuten ESC:stä voisi äkkinäinen päätellä. Jendrikillä ei vaan ollut missään vaiheessa realistisia mahdollisuuksia pärjätä tuolla kappaleella. Oliko se väärä valinta Saksan edustajaksi tai Embers Brittien edustajaksi? Hankala sanoa, itsehän maat päättivät, Islanti pärjäsi kärkeen ihan samoilla eväillä, vaikka heille siinä taisi tulla koronasympatialisäpisteitä.
Hieman tekopyhää, kun sinäkin olet haaskalla haukkumassa täällä ja muilla palstoilla tiettyjen kilpailijoiden ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko käyttää Ruotsin edustajasta naisten sukuelimen sijaan hänen oikeaa nimeään? Ei tarvitse sotkea genitaalialueita tähän hommaan.
Ehei. Täällä vaaditaan muilta käytöstapoja mutta ei itseltä. Perus vauva-palstailua.
Mulla oli käytöstavat, kunnes huomasin että niillä ei tee tällä palstalla yhtään mitään. Sen verran on tullut pilkkaa ja paskaa niskaan, joten miksi jakelisin mitään helmiä sioille.
Mä en ole luopunut käytöstavoista, mutta joskus saatan suuttua kunnolla provosoiville. Itse toivoisin kaikilta kunnon keskustelua aiheista joita käsitellään. Viime aikoina ollaan hirveän röyhkeitä oltu ja oon ajatellut luopuvani tästä palstasta. Ainostaan tätä euroviisu ketjua olen viime aikoina vaan selaillut.
Eri
En ole kommentoimasi henkilö, mutta haluaisin korostaa, ettei kunnon keskustelu tarkoita käytöstapojen unohtamista. Tässä Euroviisuketjussakin on kommentoitu tiettyjen kilpailijamaiden, kuten Sveitsin, Islannin ja Maltan, edustajia tosi mauttomasti.
Joo, olen huomannut saman tässäkin ketjussa. Eihän täällä kukaan voi asettaa ketään ruotuun.
Sain minäkin todella loukkaavaa viestiä täällä, mutta tämä keskustelu on itselleni henkilökohtainen yhdestä tietystä syystä. En uskalla antaa vihiä millä tavalla tämä on henkilökohtainen ketju itselleni, kun pelkään tulevani taas kiusatuksi.
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti:
EBU:
Nyt Damiano Davidin huumetestin tulokset on julkaistu Euroviisujen tiedotteessa. Testin tulos on negatiivinen.
– Vihreässä huoneessa ei käytetty huumeita ja mielestämme asia on käsitelty, tiedotteessa kerrotaan.
Voisiko tuon länkytyksen nyt jo lopettaa?
Sitähän tässä on toivottu jo kymmeniä sivuja, saas nähä kuin käy.
Vierailija kirjoitti:
Testitulos oli NEGATIIVINEN!
https://eurovision.tv/mediacentre/release/ebu-statement-on-alleged-drug…"No drug use took place in the Green Room and we consider the matter closed.
We are alarmed that inaccurate speculation leading to fake news has overshadowed the spirit and the outcome of the event and unfairly affected the band.
We wish to congratulate Måneskin once again and wish them huge success. We look forward to working with our Italian member Rai on producing a spectacular Eurovision Song Contest in Italy next year."
Puhdas testitulos kaikilta, siitäs saivat kateelliset. Fake news. Hienoa että tekivät testit mahdollisimman nopeasti! Niin sai ilkeiltä huhuilta katkaistua siivet heti.
Vierailija kirjoitti:
Siis ihan ensimmäiseksi pitää sanoa, että videolla ei käytetty mitään huumeita, nappeja, murskattuina tai muuten, vaan Damiano katselee lattiassa olevia lasinsirpaleita ja tästä ei ole mitään epäselvää.
Toiseksi, "EBU has conducted a thorough review of the facts, including checking all available footage. A drug test was also voluntarily undertaken earlier today by the lead singer of the band Måneskin which has returned a negative result seen by the EBU." MITÄ sinä et ymmärrä tuosta tekstistä? Etkö osaa englantia? No varmaan Google kääntäjä auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Kun videon katsoo hidastettuna ei ole mitään nenään vetämistä: Seurueen harmaahiuksinen mies sanoo heidän saaneen 12 pistettä,johon laulaja D reagoi kädet nyrkkiin puristettuina että jes jes,katsoo lattialle siellä lasinsiruja.Rumpali vieressä tönäisee jalallaan että ei tekisi lasin särkymisestä numeroa,rumpaki hajotti siis lasin. Normi reaktio kun jännitys huipussaan.
omissa bileissä sattunut ihan sama ja reaktio ollut sama superjännittävään kaverin kertomaan juttuun,lasit rikki lattialla ja lasit rikkonut kaverini tönäisi samalla tavalla ettei siitä rikkourumisesta tulisi numeroa kesken hauskan ja jännittävän tarinan.
eli tapahtumat samat,esimerkkinä laitoin. Ei ole huumeiden vetoa,turha kohu ja voidaan jatkaa eteenpäin. Italian biisi oli paras ja siitä kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Call me old-fashioned, mutta tietyllä tavalla kaipaan entisiä viisuaikoja. Vedonlyöntilistoista ei vielä silloin puhuttu, etukäteisrumbaa ei ollut niin paljon, jolloin myös tietynlainen yllätysefekti toimi itse finaalissa. Maita oli paljon vähemmän mukana ja taso oli keskimäärin parempi kuin nykyisin.
Tämä varmasti herättää vastalauseita, mutta myös iso taustaorkesteri loi omalta osaltaan hienon tunnelman. Viisujen "nuorennusleikkaus" on toki tuonut paljon hyviäkin juttuja. Vielä, suora lähetys on armoton ja paljastaa, kenellä artistilla on lavakarismaa, ääntä ja laulutaitoa. Musiikkivideolla kaikki saadaan kuulostamaan ja näyttämään hyvältä.
Minä aina ihmettelen koska nämä 'vanhat hyvät ajat' ovat olleet. Etenkin Lordin voiton jälkeisinä vuosina niiden perään itkettiin paljon. 80- ja 90-luvun viisut olivat minusta yleensä tappavan tylsiä. Juryt valitsivat voittajiksi taitavia laulajia useimmiten isoilta kielialueilta varsin sisäsiittoisen oloisesti eikä niitä voittobiisejä kuultu enää koskaan radiossa tai missään muuallakaan.
Se on totta että taustanauhojen myötä osa magiasta on kadonnut. Ärsyttää kun nyt taustalaulukin saa tulla nauhalta. Toivon että tämä olisi vain väliaikainen muutos mutta vissiin niin ei ole.
Riippuu varmaan kommentoijasta, mitä kukin "vanhoilla hyvillä ajoilla" tarkoittaa. Suurin osa viittaa varmaan orkestereihin ja omalla kielellä laulamiseen. Tuo on taas sinun mielipide, 80-90-luvuilla oli paljon klassikkoviisuja ja Euroviisut olivat tuolloinkin erittäin suosittu ja katsottu tapahtuma. Monesta kappaleesta tuli hitti ja esiintyjät menestyivät kotimaassa ja joskus maailmanlasjuisestikin. Hyviä esimerkkejä tästä mm. Johnny Logan, Celine Dion, Herreys, Carola, Niamh Kavanagh js Katrina & The Waves.
ohis
Keitä noi on? Neverheard 🤣
En ole varma, oletko tosissasi, mutta vastaan silti. Esim. Johnny Logan on Irlannin moninkertainen Euroviisuvoittaja. YouTubesta löytyy vanhojakin viisuvideoita. Siitä vain tutustumaan :)
Yle Teema on näyttänyt hienosti Suomen vanhoja viisukarsintoja. Tietääkö kukaan, voisiko Yle näyttää myös vanhoja viisuja, vai liittyykö siihen tekijänoikeusongelmia tai muuta vastaavaa?
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin itse Alankomaiden biisistä. Minusta sellainen oloinen biisi olematta liian tekopirteä. En tiedä sitten pitikö siitä kukaan muu. Ainakin sijoitus huono. Joku myös kirjoitti, että kovatasoiset viisut mutta olen taas siinä mielessä eri mieltä, koska näitä samantyylistä biisejä oli varsinkin naisilla liikaa. Toisaalta muutamia parempia kyllä myös. Ihmettyttää vähän nuo Tussen kommentit viisujen jälkeen, kun hänestä välittyi parempi kuva ja en olisi ajatellu, että on niin katkera. Tosin aikamoinen elämä hänellä ollut muuten. En myöskään unohda sitä Maltan edustajan ilmettä siinä lopussa kun tajusi, ettei niin pärjääkään ja sai yleisö ääniä niin vähän.
Olen itse vieläkin vähän surullinen AWS:n laulajan kuolemasta ja en voi varmaan voi enää kuunnella heidän biisejään. En tiedä miksi se nyt vaikuttaakin näin paljon. Ollut vähän vaikea vuosi joten ehkä sekin syynä ja silloin jokainen surullinen asia tuntuu enemmän. Ehkä myös tämän raskaamman musiikin menestys viisuista toi heidätkin paremmin mieleen. Lisäksi musiikki aika tärkeää minulle niin ei niitä biisejä unohda. Pitäisi nyt päästä eroon tästä ketjusta, mutta jonkun toisen sanoin mitä tilalle. Kiitän siis itsekin tästä ketjusta ja ehdin vielä mukaan vaikka viisujen suhteen vähän myöhään heräsin.
Katsoin yleisöstä kuvattua videota Alankomaiden esityksestä. On kyllä symppis esitys ja tuli ihan kyyneleet silmiin kun koko hollantilaisyleisö lauloi mukana yu no man broko mi. You cant brake me..
Vierailija kirjoitti:
Sovitaanko, että vedetään nyt viiva tälle huumekeskustelulle? ;D
Älä spekuloi enempää rivien välistä kun mitä luet. Muuten jatkat fake newsiä.
Keskity Damianoon, älä johonkin fantasiaasi, missä hän ottaa huumeita. Jos joskus muulloin elämässään käyttää (toivottavasti ei), niin se hetki ei kuitenkaan ollut nyt kuin vilkkaissa mielikuvituksissa.
Nyt takaisin musiikkiin, pliis.
Onko Måneskinillä muuta kuuntelemisen arvoista kuin tää voittajabiisi, joka ei siis mulle ihan ole vielä kolahtanut? Tosin helppoa kun Sveitsin tai Ranskan artisteja ei ainakaan tarvitse enää koskaan kuulla. Itse olen kuunnellut A_Go:a pari levyllistä ja Shumia lähes loopilla sekä BC:n muuta tuotantoa kuin Dark Side, sekä Hooverphonicsia, joten en ole ehtinyt Måneihin vielä niin perehtyä.