Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blind Channel jää historiaan varmasti ensimmäisenä ja suomalaisittain taatusti viimeisenä, jonka pääsyä finaaliin oli koko katsomo yhtenäisenä huutokuorona vaatimassa.
No ei voi jäädä, kun näin ei edes tapahtunut.
Ihanasti mollaat jo etukäteen tulevia Suomen edustajia...
Joo, kummasti suurin osa näistä BC-faneista haukkuu Suomen entisiä ja tulevia edustajia
Kummasti heidän arvostelu ei sitten ole epäisänmaallista...Ei mitään järkeä tässäkään logiikassa.
Testitulos oli NEGATIIVINEN!
https://eurovision.tv/mediacentre/release/ebu-statement-on-alleged-drug…
"No drug use took place in the Green Room and we consider the matter closed.
We are alarmed that inaccurate speculation leading to fake news has overshadowed the spirit and the outcome of the event and unfairly affected the band.
We wish to congratulate Måneskin once again and wish them huge success. We look forward to working with our Italian member Rai on producing a spectacular Eurovision Song Contest in Italy next year."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://i.redd.it/tya20mxczu071.png
Miettikää, että nämä kaksi on suunnilleen samanikäisiä. Gjon vuoden vanhempi itse asiassa, mutta molemmat vielä tällä hetkellä 22v. Toinen näyttää ikäistään vanhemmalta, toinen nuoremmalta :-D
Gjon on enemmän mun makuun, mutta toki liian nuori joka tapauksessa :).
Makuja on monia, mutta tämä on vähän kuin kysyttäisiin naisilta. Olisitko mielummin syntynyt Islannin esittäjien naisten näköiseksi vai vaikka Serbian naisesittäjien näköiseksi?
Kaikki ihan nättejä naisia, mutta silti. Gjon on varmaan ihan symppis ja sopii varmasti oikein hyvin villasukkapoikaystäväksi, mutta kovin seksikäs hän ei ole.
Tietenkin olisin mieluummin Islannin naisten näköinen kuin kirurgisesti paranneltu, ikäistäni 20 vuotta vanhemman näköinen hiustenpidennysteline! Islannin naiset olivat söpöjä ja aitoja.
Ai söpöjä ja aitoja...... joo no ei. Sinitukkainen tyttö oli ihan ok, mutta Dadin sisko tyypillinen hajuton ja mauton rillinörtti ja Arny (=rillipääkikkaratukkamummeli) on aivan KAU HEA. En tiedä millä ilveellä on hankkiuttanut itsensä raskaaksi. Eihän tuon näköiseen innostu kukaan edes silmät kiinni pimeässä. Anteeksi, mutta se on totuus.
Eiks se raskaana ollut nainen ollut sen pitkän ja hoikan laulaja miehen vaimo.
Ymmärtääkseni, hänestähän se niiden laulukin kai kertoi, että taitanee olla miehensä mielestä ainakin kaunis. Kauneus on katsojan silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko käyttää Ruotsin edustajasta naisten sukuelimen sijaan hänen oikeaa nimeään? Ei tarvitse sotkea genitaalialueita tähän hommaan.
Ehei. Täällä vaaditaan muilta käytöstapoja mutta ei itseltä. Perus vauva-palstailua.
Mulla oli käytöstavat, kunnes huomasin että niillä ei tee tällä palstalla yhtään mitään. Sen verran on tullut pilkkaa ja paskaa niskaan, joten miksi jakelisin mitään helmiä sioille.
Mä en ole luopunut käytöstavoista, mutta joskus saatan suuttua kunnolla provosoiville. Itse toivoisin kaikilta kunnon keskustelua aiheista joita käsitellään. Viime aikoina ollaan hirveän röyhkeitä oltu ja oon ajatellut luopuvani tästä palstasta. Ainostaan tätä euroviisu ketjua olen viime aikoina vaan selaillut.
Eri
En ole kommentoimasi henkilö, mutta haluaisin korostaa, ettei kunnon keskustelu tarkoita käytöstapojen unohtamista. Tässä Euroviisuketjussakin on kommentoitu tiettyjen kilpailijamaiden, kuten Sveitsin, Islannin ja Maltan, edustajia tosi mauttomasti.
lovex olisi aikoinaan pärjännyt paremminkuin hanna pakarinen..muistuttaa blind channelia
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksalaiset ovat intoutuneet lyttämään omaa edustajaansa Jendrikiä, joka joutunut jostain syystä myös venäläisten homofoobien hampaisiin. Ja siksi joku saku lohkaisi että J pitäisi karkoittaa venäjälle näitten armoille. Hauskaa?
Tosi törkeää. Jendrik toi tapahtumaan iloista mieltä ja huumoria. Miksi tämä kisa pitää ottaa niin tosissaan, eikö Euroviisujen pitäisi olla hyvän mielen ja yhteishengen tapahtuma?
Eikö sen näe tästäkin ketjusta, miten pullataikina paisuu, kun alkoi puolen sekunnin tapahtumasta koko homman lööpiksi noussut huumegate (jota ei siis ilmeisimmin edes tapahtunut), jota pyörittävät kommenteissaan jälkiviisaat tyypit, joilla ei ole montakaan sanaa ollut sanottavana itse ohjelmasta tai kipaleista, kunhan vaan tulevat "haaskalle" populisoimaan. Suurimmalta osalta katsojista meni sekin livenä varmasti täysin ohi, mutta jälkipeli on hävinneiden ja kyynikoiden joukossa rumaa.
Jendrikin pistesijoitus itsessään varmasti oli ihan tarpeeksi opettavainen, ei häntä tarvitse lytätä yltiöoptimistisesta hyvän tuulen laulustaan, jonka sisältö nyt sitten realisoituu aika äkkiä. Maailmaa halaavat laulut ovat tuhoontuomittuja korona-aikana, kun ei pahemmin halata. Kyllä niilläkin, samoin kuin huumorilla paikkansa on, eikä maailma pelkkää dark sidea tai keskareita tai demonikuvastoa tai naisten alusvaatekuvastoa ole kuten ESC:stä voisi äkkinäinen päätellä. Jendrikillä ei vaan ollut missään vaiheessa realistisia mahdollisuuksia pärjätä tuolla kappaleella. Oliko se väärä valinta Saksan edustajaksi tai Embers Brittien edustajaksi? Hankala sanoa, itsehän maat päättivät, Islanti pärjäsi kärkeen ihan samoilla eväillä, vaikka heille siinä taisi tulla koronasympatialisäpisteitä.
Sua edeltävä kommentoija ei puhunut kilpailu hengestä vaan hyvän ilmapiirin levittämisestä.
Miksi niin monet ihmiset ottavat nämä leikkimieliset kilpailut niin kovin vakavasti?
Yksi vaan voi voittaa ja muut jäävät toiseksi ja se on pelin henki. Jos peliin ryhtyy niin pitää osata reilusti hävitäkin. Ei se toinen tai vika sijakaan ole maailman loppu. Pitää osata relaakin.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikää, että nämä kaksi on suunnilleen samanikäisiä. Gjon vuoden vanhempi itse asiassa, mutta molemmat vielä tällä hetkellä 22v. Toinen näyttää ikäistään vanhemmalta, toinen nuoremmalta :-D
Makuja on monia, mutta tämä on vähän kuin kysyttäisiin naisilta. Olisitko mielummin syntynyt Islannin esittäjien naisten näköiseksi vai vaikka Serbian naisesittäjien näköiseksi?
Kaikki ihan nättejä naisia, mutta silti. Gjon on varmaan ihan symppis ja sopii varmasti oikein hyvin villasukkapoikaystäväksi, mutta kovin seksikäs hän ei ole.
Tietenkin olisin mieluummin Islannin naisten näköinen kuin kirurgisesti paranneltu, ikäistäni 20 vuotta vanhemman näköinen hiustenpidennysteline! Islannin naiset olivat söpöjä ja aitoja.
Ai söpöjä ja aitoja...... joo no ei. Sinitukkainen tyttö oli ihan ok, mutta Dadin sisko tyypillinen hajuton ja mauton rillinörtti ja Arny (=rillipääkikkaratukkamummeli) on aivan KAU HEA. En tiedä millä ilveellä on hankkiuttanut itsensä raskaaksi. Eihän tuon näköiseen innostu kukaan edes silmät kiinni pimeässä. Anteeksi, mutta se on totuus.
Ymmärtääkseni, hänestähän se niiden laulukin kai kertoi, että taitanee olla miehensä mielestä ainakin kaunis. Kauneus on katsojan silmissä.
Mies optikolle ÄKKIÄ!!!!
Vierailija kirjoitti:
lovex olisi aikoinaan pärjännyt paremminkuin hanna pakarinen..muistuttaa blind channelia
tää siis
Seuraavan vuoden Umk:ssa
Meiju Suvas,
Erika Vikman,
Bomfunk MC's,
Herra Ylppö yhtyeineen,
+ uusia nimiä.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Belgian kappale oli paras. Kamalimmat oli Saksa ja Islanti. Huh.
Minäkin tykkäsin Belgiasta. Se oli ihanan ongelmaton ja maailmoja syleilemätön. Ei mitään maailmantuskaa tai suurta draamaa.
Minusta Belgia oli hillityllä tavalla dramaattinen ja erittäin tyylikäs. Harmi, ettei yleisö tainnut oikein ymmärtää kappaletta.
t. toinen Belgia-fani
Jonnet ei tajunneet, ketä on Johnny Cash. Oli mun top-5:ssä kyllä. Draamaa siinä kyllä oli, uhkaavaa avautumista suorastaan femme fatale -tyyliin "oot kyllä äkkiä väärässä paikassa, jos kosket mun Johnny Cash t-paitaan." Siitä eteenpäin äkkiä mennään tuskan ja draaman kaarta.
Se oli minun suosikkikohtani esityksessä. Upea tarina, hieno esitys. Kiitos Belgia. Harmi, että edellisestä heidän viisuvoitosta on niin kauan aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä huumehuutelu on ollut ilkeämielistä valehtelua, ja tarkoitettu pilaamaan heidän voitto, näkeehän sen nyt otsallaankin. Että viitsitkin jaksaa provota tuota.
Oliskohan Suomelle tapahtunut vastaavaa? Järkyttävän kännissä jotkut heistä oli loppuyönä, hengailivat Italian bändin kanssa hetken. Ksntsis tuollaisissa tilanteissa aina miettiä 2 kertaa, juoko liikaa vai ei.
Kännissä, hui.
Suurin osa ihmisistä pitää tuollaisessa tilaisuudessa kännäämistä tyylittömänä ja mauttomana. Viisuosallistuminen maksaa suomalaisille muutenkin tarpeeksi. En ainakaan minä halua maksaa edes yhtä palaneen puusentin puolikkaan varjoa noiden kundien juomista vielä. Viinan pitäisi olla vielä viisasten juoma...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikalla on ollut rikkinäinen lasi
"Yhtyeen edustajien mukaan heillä ei ollut huumeita Euroviisujen tiloissa. Kyseisessä tilanteessa heidän pöydässään oli lasi rikkoutunut, ja David siivosi sirpaleita."
Vai siivosi sirpaleita... Siivosi millä? Nenällä työnsi pöydältä lattialle?
Ensin oli syynä lasi, sitten puhelin, ja nyt taas lasi.
Sirpaleitahan ei siivota käsin, vaan imuroiden.
Jotainhan hän siinä yrittikin imuroida, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja jolle laulaja oli omistanut koko kauniin kappaleensa. Joka siis kertoo siitä, miten ihanaa tämän "kauhean rillipääkikkaratukkamummelin" kanssa eläminen on ja paranee vaan vuosi vuodelta.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä onko täällä vielä BC:n biisin inhoajia, mutta löysin juuri tämän videon, jossa kerrotaan koko biisin tarkoituksen. Oikeasti Dark side biisissä on hieno sanoma.
Lopettakaa tämän biisin pakottaminen muiden kurkusta alas!! Joo, hieno suoritus, itse tehty ja jne jne. En millään tavalla tunne myötähäpeää tai ole kiukkuinen, kateellinen tms mitä täälläkin on meistä "inhoajista" syytemty. En silti tykkää, yhtään. Vaikka on kuinka suomalainen. Mielipide ei muutu. Kunnioita sinä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikalla on ollut rikkinäinen lasi
"Yhtyeen edustajien mukaan heillä ei ollut huumeita Euroviisujen tiloissa. Kyseisessä tilanteessa heidän pöydässään oli lasi rikkoutunut, ja David siivosi sirpaleita."
Vai siivosi sirpaleita... Siivosi millä? Nenällä työnsi pöydältä lattialle?
Ensin oli syynä lasi, sitten puhelin, ja nyt taas lasi.
Sirpaleitahan ei siivota käsin, vaan imuroiden.Jotainhan hän siinä yrittikin imuroida, eikö?
No drug use took place in the Green Room and we consider the matter closed.
We are alarmed that inaccurate speculation leading to fake news has overshadowed the spirit and the outcome of the event and unfairly affected the band.
We wish to congratulate Måneskin once again and wish them huge success. We look forward to working with our Italian member Rai on producing a spectacular Eurovision Song Contest in Italy next year.
Onko kiva edelleen levittää fake news
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä onko täällä vielä BC:n biisin inhoajia, mutta löysin juuri tämän videon, jossa kerrotaan koko biisin tarkoituksen. Oikeasti Dark side biisissä on hieno sanoma.
Todellakin biisin sanat voidaan ymmärtää väärin ja nähdä vastenmielisinä ja aggressiivisina vaikka sanoma on aivan toisenlainen. Dark Side tuo toivoa ja energiaa; lupauksen bailata vaikka elämä musertaisi.
Näen Blind Channelissa paljonkin humaania asennetta. Ja heidän tribuuttinsa Chesterille coverissa "Numb" on älyttömän koskettava.
Linkin Parkin Chester Bennington oli kroonisesti masentunut ja teki itsemurhan vuonna 2017.
❤
Itse olin peruskoulussa kova Linkin Park fani ja tuo Chesterin pois meno nuorena aikuisena kolahti 💔
On se kiva, että Blind Channel jatkaa siitä mihin Linkin Park jäi. Ei anna tämän genren kuolla. Kiiitos niiin Blind Channelille, kun perustivat tämän oman bändin.
Chesterin elämän pilasi seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi joutuminen seitsemän vuotiaana vanhemman miespuolisen tuttavan taholta. Hän ei uskaltanut kertoa ulkopuolisille koska pelkäsi että häntä luullaan homoksi tai pidetään valehtelijana. Hyväksikäyttö jatkui 13 vuotiaaksi saakka.
Chesteriä kiusattiin myös koulussa ja hän pakeni pahaa oloa päihteisiin.
Vaikka Chester perustikin perheen, sai lapsia, lauloi kuuluisassa bändissä ja pääsi eroon huumeista niin hän kärsi syvästä masennuksesta koko elämänsä. 💔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä määritteleekö Damiano itseään biseksuaaliksi, mutta jos hän jotain sen suuntaista on, niin Euroviisut on jo kaksi kertaa peräkkäin voittanut bi-mies. Duncan Laurence on nimittäin myös avoimesti bi.
Asiallahan ei sinänsä ole mitään väliä, mutta silti hienoa, kun bi-miehiä on enemmän esillä, kun usein heihin kohdistuu melko voimakkaita ja negatiivisia ennakkoluuloja.
No eikös nämä ole seksuaalivähemmistölle erityisen tärkeä tapahtuma?
Luepa ketjua siltä ajalta kun itse ohjelma on ollut käynnissä. Kyllä siellä on monenlaista seksuaalisuutta ja sukupuolta kommentoimassa varsin jännin seksuaalisin viittauksin ja mielleyhtymin.
Luulisi ainakin heteromiesten mieleen olleen tänä vuonna monikin esitys, jossa öööh... ulkomusiikilliset seikat korostuivat kauniilla tavalla. Tietty nämä samaiset heterot valittavat aina olevansa jokin lihaasyövä sorrettu vähemmistö, joten ehkä sitten...
Kenenkään suuntautuminen ei minua haittaa ja omassa nahassani viihdyn varsin hyvin ajatellaanpa minusta mitä vaan. Englannin tyyppiä olisin voinut halata sillai miehekkäästi kun ei saanut pisteen pistettä, muuten oli aika epäseksuaalista katsottavaa. Musiikki ja hyvä fiilis kisojen aikana ja kaikkien kisaajien kannustus on se, josta tykkään, en siitä välitä, olisiko joku ihana sängyssä. Mutta näitäkin näkyy ketjussa olevan, joilla hormonit hyrräävät. Se heille sallittakoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Ja jolle laulaja oli omistanut koko kauniin kappaleensa. Joka siis kertoo siitä, miten ihanaa tämän "kauhean rillipääkikkaratukkamummelin" kanssa eläminen on ja paranee vaan vuosi vuodelta.
Voi apua...... siis joo mukava tyyppi on varmasti, mutta är uuuuuuuuuuuu äm aaaaaaaaa. Siitä ei pääse yli. Mut hyvä, että rakastavat. Hip hip!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Call me old-fashioned, mutta tietyllä tavalla kaipaan entisiä viisuaikoja. Vedonlyöntilistoista ei vielä silloin puhuttu, etukäteisrumbaa ei ollut niin paljon, jolloin myös tietynlainen yllätysefekti toimi itse finaalissa. Maita oli paljon vähemmän mukana ja taso oli keskimäärin parempi kuin nykyisin.
Tämä varmasti herättää vastalauseita, mutta myös iso taustaorkesteri loi omalta osaltaan hienon tunnelman. Viisujen "nuorennusleikkaus" on toki tuonut paljon hyviäkin juttuja. Vielä, suora lähetys on armoton ja paljastaa, kenellä artistilla on lavakarismaa, ääntä ja laulutaitoa. Musiikkivideolla kaikki saadaan kuulostamaan ja näyttämään hyvältä.
Minä aina ihmettelen koska nämä 'vanhat hyvät ajat' ovat olleet. Etenkin Lordin voiton jälkeisinä vuosina niiden perään itkettiin paljon. 80- ja 90-luvun viisut olivat minusta yleensä tappavan tylsiä. Juryt valitsivat voittajiksi taitavia laulajia useimmiten isoilta kielialueilta varsin sisäsiittoisen oloisesti eikä niitä voittobiisejä kuultu enää koskaan radiossa tai missään muuallakaan.
Se on totta että taustanauhojen myötä osa magiasta on kadonnut. Ärsyttää kun nyt taustalaulukin saa tulla nauhalta. Toivon että tämä olisi vain väliaikainen muutos mutta vissiin niin ei ole.
Riippuu varmaan kommentoijasta, mitä kukin "vanhoilla hyvillä ajoilla" tarkoittaa. Suurin osa viittaa varmaan orkestereihin ja omalla kielellä laulamiseen. Tuo on taas sinun mielipide, 80-90-luvuilla oli paljon klassikkoviisuja ja Euroviisut olivat tuolloinkin erittäin suosittu ja katsottu tapahtuma. Monesta kappaleesta tuli hitti ja esiintyjät menestyivät kotimaassa ja joskus maailmanlasjuisestikin. Hyviä esimerkkejä tästä mm. Johnny Logan, Celine Dion, Herreys, Carola, Niamh Kavanagh js Katrina & The Waves.
ohis
Viisut on nykyisin moninkertaisesti katsotumpi kuin 80-90 -luvuilla. Suurin osa 2000-luvun voittajista on suosittuja vähintään kotimaassaan.
No, en kyllä tarkoittanut vihjata mitään tuollaista.
Varmasti on, nykyäänhän viisut on 3-osaiset ja osallistujia on moninkertaisesti enemmän. Kuitenkin 80-90-luvuilla ne olivat myös erittäin suosittuja eikä niitä kannatakaan verrata nykyviisuihin vaan aikansa muuhun ohjelmatuotantoon. Ja kyllä, moni 2000-luvun voittaja on suosittu yhtälailla kotimaassaan tai ulkomailla niin kuin suurin osa 80-90-luvun voittajistakin.
Sinä annoit ymmärtäå viestissäsi, että 80-90-luvulla Viisut olivat pohjamudissa tasoltaan, mutta se ei pidä paikkaansa. Vaikka sinä et kuulkutkaan voittajien kappaleita radiossa tai muuallakaan, ei se tarkoita, etteikö niitä esitetty.
Tulee muuten vähän Enya mieleen kans. Aivan ihana!