Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
Ranskan biisi on kamala! Lisäksi kopio Edith Piafin Pa damista... pa dam pa dam pa dam -voi laa voi laa voi laa...
Suomi on top vitosessa, samoin Ukraina. Ne on mun mielestä oikeasti hyviä! Liettuakin hyvä, mutta kalpenee viime vuoden On Fire biisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että Suomi sijoittuu top 10:iin. Pitkästä aikaa innoissani meidän kappaleesta. Niitä edellisiä ei edes kehtaa muistella, aiheuttavat niin suurta myötähäpeää.
Blind Channel ei olisi voinut tehdä enempää. Ovat edustaneet hienosti ja he esiintyvät kuin olisivat keikalla. Varmasti uppoaa yleisöön, tuomareista en tiedä.
Ranska ja Italia alkaneet jostain syystä ärsyttää. Jotenkin ylimielisen oloisia omasta paremmuudestaan. Islanti noussut suosikkien joukkoon ja taidan sitä äänestää tai ehkä Ukrainaa. Katson ensin esitykset ja päätän sitten.
Kivaa finaali-iltaa kaikille ja ei oteta liian vakavasti, tulee menestystä tai sitten ei. Ruotsi ei mielestäni ole tänä vuonna mitenkään erityinen, jopa Norjan luulisi pärjäävän paremmin. Tosin ainahan näissä kisoissa äänestetään muidenkin asioiden kuin musiikin vuoksi.mukavaa kun kerrankin saa katsoa Euroviisuja ja nauttia tunnelmasta ja viisuhumusta, eikä tarvitse olla korvat luimussa Suomen ehdokkaasta. Olisipa useamminkin tällaista. Ja parasta tosiaan on, ettei lehdistössä ole juurikaan Suomi ennakkosuosikkihehkutusta, joka päättyy mahalaskuun. Voisiko toimittajia olla lähettämättä paikalle jatkossakin?
Näiden viisujen seuraaminen on ollut nautinnollista ja voittajaehdokkaita on monia. Olisin ikionnellinen top 10 sijoituksesta. Top 15:kin olisi hieno. On vuosia siitä, kun ei ole tarvinnut hävetä Suomen edustajaa ja ollaan finaalissakin mukana. Harvinaista herkkua.
Täysin samaa mieltä myös toimittajista. Aiempina vuosina joku suositumpi artisti on kysyttäessä ystävällisesti voinut sanoa Suomen esityksestä jotain positiivista. Tällainen kuuluu tapoihin, mutta tästä on saatu ip-lehtiin otsikot revittyä, kuinka kaikki paikalla ovat valtavan suuria Suomen faneja. Rummutus on voitu aloittaa jo viikkoja ennen. Jos semin viimeiseltä sijalta on finaaliin rämmitty, on julistettu Suomi jo voittajaksi.
Elllu kirjoitti:
Ranskan biisi on kamala! Lisäksi kopio Edith Piafin Pa damista... pa dam pa dam pa dam -voi laa voi laa voi laa...
Vähän "sinne päin" mielipide, aivan kuin viisujuontaja NikkieTutorialsilla, höpisi vaan Piafista. Artistihan kertoi innottajansa, ensisijaisesti Brel ja Aznavour, joiden tyyli todellakin kuuluu tuossa biisissä. Ranskassa on muutenkin loistava historia Chanson-laulajissa, kaivakaapa vaikka Barbara niminen laulaja netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että Suomi sijoittuu top 10:iin. Pitkästä aikaa innoissani meidän kappaleesta. Niitä edellisiä ei edes kehtaa muistella, aiheuttavat niin suurta myötähäpeää.
Blind Channel ei olisi voinut tehdä enempää. Ovat edustaneet hienosti ja he esiintyvät kuin olisivat keikalla. Varmasti uppoaa yleisöön, tuomareista en tiedä.
Ranska ja Italia alkaneet jostain syystä ärsyttää. Jotenkin ylimielisen oloisia omasta paremmuudestaan. Islanti noussut suosikkien joukkoon ja taidan sitä äänestää tai ehkä Ukrainaa. Katson ensin esitykset ja päätän sitten.
Kivaa finaali-iltaa kaikille ja ei oteta liian vakavasti, tulee menestystä tai sitten ei. Ruotsi ei mielestäni ole tänä vuonna mitenkään erityinen, jopa Norjan luulisi pärjäävän paremmin. Tosin ainahan näissä kisoissa äänestetään muidenkin asioiden kuin musiikin vuoksi.mukavaa kun kerrankin saa katsoa Euroviisuja ja nauttia tunnelmasta ja viisuhumusta, eikä tarvitse olla korvat luimussa Suomen ehdokkaasta. Olisipa useamminkin tällaista. Ja parasta tosiaan on, ettei lehdistössä ole juurikaan Suomi ennakkosuosikkihehkutusta, joka päättyy mahalaskuun. Voisiko toimittajia olla lähettämättä paikalle jatkossakin?
Itse en uskalla vielä hehkuttaa, ettei tälläkin kertaa päätyisi mahalaskuun. Olen oppinut, että oma makuni on niin kaukana viisuyleisön musiikkimausta, että en osaa yhtään veikata voittajaa. Italiaa veikkaan vahvaksi, mutta oma musiikkikorvani ei sano yhtään, keitä siellä kärkikahinoissa voisi olla.
Voiko joku selittää mihin Ukrainan suosio perustuu? 😳Yrittänyt kuunnella moneen kertaan, mutta ei iske ei.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomella on tänä vuonna ihan rehellinen mahdollisuus voittoon. Itse en uskalla niin paljon lähteä vielä toivomaan tässä kohtaa. Hyvä juttu jo se, että ollaan finaalissa, katsotaan miten pitkälle se vie.
Voittoon en usko hetkeäkään, mutta top-10 on mahdollinen.
Luulisi että näin koronavuoden jälkeen Eurooppa haluaisi kuulla ja nähdä muutakin kuin Tampoonisormien teiniangstia. Pimeällä puolella tässä on oltu jo aika kauan.
Suomi jää niukasti top-10 ulkopuolelle, ehkä se sija 11.
Ruotsin Tudse on top 5:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Voiko joku selittää mihin Ukrainan suosio perustuu? 😳Yrittänyt kuunnella moneen kertaan, mutta ei iske ei.
Sehän on hyvä merkki että herättää mielipiteitä. Kukaan ei halua olla "ihan kiva", joka unohtuu saman tien. Global Spotify -kuuntelulistalla muuten Ukrainan euroviisu viidentenä. EI HUONO!
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, samaa ihmettelen. onhan tuo erottuva esitys, mutta jos Suomi menisi euroviisuihin tuollaisella kappaleella (esim Värttinä on ihan samanlainen), meidät naurettaisiin ulos. Kai siinä on joku ironian taso, joka tuossa sitten vetoaa.
Flo Rida luulee Instagraminsa perusteella, että Euroviisut ovat Amsterdamissa. Heh
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö ottavat coronatestit ennen finaalia?
Apua, jos BC:llä corona. Tai jollain muulla maalla. :(
No Islannilla on, ja heidän esitys tulee tallenteelta. Ei tässä tapauksessa ole este menestykselle, ei ainakaan semissä edes huomannut asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että näin koronavuoden jälkeen Eurooppa haluaisi kuulla ja nähdä muutakin kuin Tampoonisormien teiniangstia. Pimeällä puolella tässä on oltu jo aika kauan.
Sanoista viis, mutta mulle BC:n biisi on nimenomaan f**K you korona biisi. Huutaa ulos viimeisen vuoden aikana kertyneet patoutumat kun mihinkään et pääse ja elämä on tasapaksua taapertamista ollut. Biisi on mulle ollut piristysruiske toki pidän tämän tyyppisestä musiikista muutenkin.
Oon itse rauhallinen ja huono ilmaisemaan suuttumusta tms eli pidän liikaa asioita sisälläni. Nämä "angsti" biisit on mun kanava purkaa ja käsitellä asiat oikeisiin mittasuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Flo Rida luulee Instagraminsa perusteella, että Euroviisut ovat Amsterdamissa. Heh
No, oikea maa sentään. Tavallaan ei varmaan väliä kun ovat koko ajan aikalailla "koronavankeina".
Vierailija kirjoitti:
No tuossahan sitä angstia nimenomaan puretaan. Joikuballadien ja tanssirenkutusten keskellä ihan piristävää, että joku muistuttaa, että p*skan keskellähän tässä ollaan eletty. Viime kevään euroviisut lässähtivät muistotilaisuudeksi niin nyt haistatellaan avoimesti tälle meiningille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö ottavat coronatestit ennen finaalia?
Apua, jos BC:llä corona. Tai jollain muulla maalla. :(
No Islannilla on, ja heidän esitys tulee tallenteelta. Ei tässä tapauksessa ole este menestykselle, ei ainakaan semissä edes huomannut asiaa.
Mun mielestä green roomit on yksi euroviisujen kohokohtia, siinä mielessä harmittaa kun Islanti on etänä ja eristyksessä muista :( olis kiva nähdä heidät viisuhumussa mukana.
Olen alkanut tykkäämään loco locosta :D tekevät niin täysillä omaa juttuansa. Toivottavasti menestyy paremmin kuin Kypros.
Ketähän tässä Suomalaisena kannattaisi äänestää? En halua antaa ainakaan Italialle, Sveitsille, Ranskalle, Ruotsille enkä Ukrainalle ääniä. Joku ei ihan huono, mutta sellainen, josta ei ole Suomelle vastusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, samaa ihmettelen. onhan tuo erottuva esitys, mutta jos Suomi menisi euroviisuihin tuollaisella kappaleella (esim Värttinä on ihan samanlainen), meidät naurettaisiin ulos. Kai siinä on joku ironian taso, joka tuossa sitten vetoaa.
Tätä itsekin mietin. Jos Suomi menisi vastaavalla kappaleella, niin ei varmasti oltaisi finaalissa.
Hieman polarisoituneelta nämä lauluskabat vaikuttavat.
Ukrainan biisitä tulee vähän psykedeeli olo. Enkä ole koskaan huumeisiin koskenut :D se lopun tuplanopeus on ihan super hyvä!