Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2021

Vierailija
21.02.2021 |

UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.

Kommentit (9878)

Vierailija
4801/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Ukraina on ykkössuosikki, miksipä se vaatisi perusteluja. En itse pidä Italiasta, vaikka se olisi eniten ”minun” genreäni tuolla. Siinä ärsyttää laulutyyli ja jään samalla tavalla ulkopuoliseksi Italian hypestä. Mutta varmasti siitä pitävät muutkin kuin italialaiset. Täällä viitataan Ukrainasta pitäviin ”slaaveina”, mutta saksalaiset ja hollantilaiset kaverinikin pitävät tästä. Itä-Euroopan äänilläkin pääse pitkälle, mutta tänään kannatus mitataan.

Ukrainassa pidän juuri hypnoottisesta tunnelmasta. Pidän yleensäkin etnovaikutteista, jos ne on tuotu esitykseen hyvin. Aika usein ei ole. Omalla kielellä laulaminen toimii tässä. White voice-laulutekniikka erottuu muista, laulu on tarttuva, se kertoo kevään tulosta. Videot olivat huikeita ja esitys maaginen. Esiintyjä on karismaattinen ja pidän huilun soittelusta. Tämä etnotrance yksinkertaisesti toimii minulla.

Vierailija
4802/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylsää, kun Big 5 pääsee automaattisesti finaaliin ja semeissä jää hyviä biisejä rannalle. Iso-Britannia, Espanja ja Saksa olisivat varmasti karsiutuneet. 

Nämä maat ovat vuodesta toiseen finaalin häntäpäässä. Muutamia poikkeuksia ollut. Ranska ja italia sentään yrittävät menestyä.

Briteissä varsinkin viisut ovat jo vitsi. En ymmärrä miksi haluavat rahoittaa näitä kilpailuja ja osallistua, jos ei kiinnosta. Jäisivät vaan pois. Olihan Italiakin pois viisuista yli 10 vuotta ja palasivat laadukkaina takaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4803/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mille maalle luulette että Suomi antaa 12 pistettä sitten finaalissa?

Arvelisin, että Venäjä saa 12p Suomelta.

Sillä asusteleehan tälläkin hetkellä paljon venäläisiä täällä. Itse en välitä Venäjän kappaleesta.

Vierailija
4804/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi että näin koronavuoden jälkeen Eurooppa haluaisi kuulla ja nähdä muutakin kuin Tampoonisormien teiniangstia. Pimeällä puolella tässä on oltu jo aika kauan.

No tuossahan sitä angstia nimenomaan puretaan. Joikuballadien ja tanssirenkutusten keskellä ihan piristävää, että joku muistuttaa, että p*skan keskellähän tässä ollaan eletty. Viime kevään euroviisut lässähtivät muistotilaisuudeksi niin nyt haistatellaan avoimesti tälle meiningille. 

Tajuan tuon pointin. Ihan vertauskuvana tuli vaan mieleen kun maailmansodan päättymisen jälkeen tanssia renkutettiin iloisesti eikä vellottu enää "pimeällä puolella". Siis Europan reaktio sodan jälkeen oli ilo ja nauru ja valoisuus. Mutta ilta näyttää kumpi tapa puree tämän "sodan" jälkeen.

No jos lähdetään tätä nyt vähän syvemmin spekuloimaan, niin pitää muistaa, että biisihän on tehty jo aikoja sitten. Eikä koronastakaan ole vielä päästy, joten.. 

Vierailija
4805/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla Ukraina on ykkössuosikki, miksipä se vaatisi perusteluja. En itse pidä Italiasta, vaikka se olisi eniten ”minun” genreäni tuolla. Siinä ärsyttää laulutyyli ja jään samalla tavalla ulkopuoliseksi Italian hypestä. Mutta varmasti siitä pitävät muutkin kuin italialaiset. Täällä viitataan Ukrainasta pitäviin ”slaaveina”, mutta saksalaiset ja hollantilaiset kaverinikin pitävät tästä. Itä-Euroopan äänilläkin pääse pitkälle, mutta tänään kannatus mitataan.

Ukrainassa pidän juuri hypnoottisesta tunnelmasta. Pidän yleensäkin etnovaikutteista, jos ne on tuotu esitykseen hyvin. Aika usein ei ole. Omalla kielellä laulaminen toimii tässä. White voice-laulutekniikka erottuu muista, laulu on tarttuva, se kertoo kevään tulosta. Videot olivat huikeita ja esitys maaginen. Esiintyjä on karismaattinen ja pidän huilun soittelusta. Tämä etnotrance yksinkertaisesti toimii minulla.

Sama. Ukraina ihan huikean hyvä ja YouTube-soittomäärä puhukoon puolestaan. Itekin tullut kuunneltua. Ja aion myös äänestää, ekaa kertaa ikinä.

Vierailija
4806/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Länsi-Euroopan maat olivat pitkään tosi väsähtäneitä ja kulahtaneita, ja kun Itä-Eurooppa toi  etnobängerinsä ja balkandiskonsa mukaan kisaan, alkoi hirveä poru naapuriäänistä ja oli pakko saada raadit mukaan. Huoh. 

Vierailija
4807/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ja jännittää. En yleensä seuraa viisuja enkä aikonut seurata näitäkään mutta tulin kuitenkin katsoneeksi toisen semin ja nyt ihan investoinut itseni. Jos tästä illasta tuleekin pannukakku ja sijoitus jossain <20 niin vituttaa ja kaikki svedut ja makaroonit saa nauraa. :,(

Vierailija
4808/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsille :(

Suomi (ainakin raati) on aina yksi Kreikka-Kypros

Vierailija
4809/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketähän tässä Suomalaisena kannattaisi äänestää? En halua antaa ainakaan Italialle, Sveitsille, Ranskalle, Ruotsille enkä Ukrainalle ääniä. Joku ei ihan huono, mutta sellainen, josta ei ole Suomelle vastusta.

Äänestä Portugalia, niiltäkin on tullu monesti hyviä pointseja Suomelle.

Portugali on mielestäni hyvin mielenkiintoinen viisumaa. Erikoisia kappaleita, ei usein valtavirtaa, poikkeaa massasta.

Kuka muistaa vielä tämän?

Todellinen helmi!

Vierailija
4810/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tylsää, kun Big 5 pääsee automaattisesti finaaliin ja semeissä jää hyviä biisejä rannalle. Iso-Britannia, Espanja ja Saksa olisivat varmasti karsiutuneet. 

Nämä maat ovat vuodesta toiseen finaalin häntäpäässä. Muutamia poikkeuksia ollut. Ranska ja italia sentään yrittävät menestyä.

Briteissä varsinkin viisut ovat jo vitsi. En ymmärrä miksi haluavat rahoittaa näitä kilpailuja ja osallistua, jos ei kiinnosta. Jäisivät vaan pois. Olihan Italiakin pois viisuista yli 10 vuotta ja palasivat laadukkaina takaisin. 

Samoin ihmettelen, miten briteiltä ei tule edes vahingossa mitään mieleenpainuvaa ja erilaista. Olen nyt muutaman kerran katsonut tuon finaaliesitysten recapin ja joka kerta hämmästelen siinä yhdessä kohdassa, että mikäs tämä biisi on, kun en muista aiemmin nähneeni. Ja brittihän se. 

Italiasta muistan ikuisesti Il Volon ja miten katkera olin, kun Ruotsi voitti sinä vuonna. Il Volo kuitenkin oli selkeä suosikki yleisöäänissä. 

Vierailija
4811/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole sanonut, että kaikki Ukrainan kappaleesta pitävät ovat slaaveja. Ukrainan kappaleen suosioon tarvitaan muitakin kuin slaaveja - sanomattakin selvää.

Vierailija
4812/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkään en ymmärrä ollenkaan Ukrainan suosiota. Tällä hetkellä vedonlyöntilistalla 4/26. Te, jotka tykkäätte Ukrainan kappaleesta, kertokaa, mikä siinä viehättää. Semifinaaliesitysten tykkäysten määrä Youtubessa tähän mennessä:

Ukraina:  255 t.

Italia: 113 t. (vedonlyöntilistan suosikki)

Suomi: 53 t.

Vetoaako Ukrainan esitys kaikkiin slaaveihin vai mistä on kysymys?

Shum nyt vaan on järkyttävän hyvä biisi. Kolahti heti. Tykkään muutenkin trance-tyyppisestä musasta ja tässä on kaikki kohdallaan. Laulajan white voice -laulutapa ja laulutaito, huikea karisma, esitys, puvustus, laulun sanat ja niiden tausta. Täydellinen. En ole mikään euroviisufani ja tämä biisi on yks harvoista ikinä jota ihan fanitan.

Vierailija
4813/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norja on hyvä, mutta häiritsee nuo siivet ja hörhelöt. Olis ollut tavallisissa kuteissa

Tuo on TIXin normaalilookki. Kulkee pitkissä tekoturkeissa kesälläkin. Yhdessä biisissään on videolla kesävaatteissa.

Hehe. Luulin ensin että joku vitsaili tässä TIXstä, siis ihmisestä niiden kuteiden alla... Että "ihan on normiluukki". Ja mielikuva kun se kesällä vetelee tuolla Norjan katuja pitkin turkis liehuen.

Vierailija
4814/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä asusteleehan tälläkin hetkellä paljon venäläisiä täällä. Itse en välitä Venäjän kappaleesta.

Italia saa 12p Suomelta.

Vierailija
4815/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^Länsi-Euroopan maat olivat pitkään tosi väsähtäneitä ja kulahtaneita, ja kun Itä-Eurooppa toi  etnobängerinsä ja balkandiskonsa mukaan kisaan, alkoi hirveä poru naapuriäänistä ja oli pakko saada raadit mukaan. Huoh. 

Ei sekään mistään kotoisin ollut että äänestettiin viereistä slobomaata vaikka biisinä olisi ollut lehmän pieru.

Vierailija
4816/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soft Engine vuonna 2014 tuli hienosti 11. sijalle ja asiantuntijaraadit noteerasivat heidät vieläkin korkeammalle, eli puhelinäänestys laski heidän sijoitustaan. Vertaan tämän vuoden bändiä tuohon ja ajattelen että Black Chanell saattaa menestyä tuotakin paremmin. Tietenkään kahta viisukisaa ja kahta bändiä ei voi näin suoraviivaisesti verrata ja saada luotettavaa lopputulemaa, mutta ainahan spekulaatiota saa harrastaa. BC:n lavatila on tulessa, eikä ainoastaan feikkiliekein. Kunpa nuoriso sankoin joukoin ottaisi sen älypuhelimen iltayöstä kauniiseen käteensä ja näpyttelisi BC:lle terkut.

Minä vain valitettavasti pelkään sitä että raadit ei ole lämmenneet Blind Channelille. Blind Channelin kappale ja lyriikat jakaa mielipiteitä. Se sitten laskee sijoitusta. En yhtään ihmettelisi jos raadit on nostaneet kappaleita jotka vedonlyönnissä eivät ole niin kärkisijoilla, tyyliin Norjaa. Toivotaan että raadit ei torppaa poikien menestystä kisoissa.

Vierailija
4817/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Portugali on mielestäni hyvin mielenkiintoinen viisumaa. Erikoisia kappaleita, ei usein valtavirtaa, poikkeaa massasta.

Kuka muistaa vielä tämän?

Todellinen helmi!

Kyllä, ehkä yksi suosikkiviisujani :D Rakastin tätä, mieletöntä modernia fadoa! Karsiutuminen oli suuri vääryys, vaikka esitys olikin aika kaamea. Conanilla on muitakin mahtavia biisejä, hieno artisti! Ihmettelen, miten raadissa "musiikin ammattilaiset" eivät arvosta tällaista oman maan musiikkiperinteen fuusiota?

Vierailija
4818/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku selittää mihin Ukrainan suosio perustuu? 😳Yrittänyt kuunnella moneen kertaan, mutta ei iske ei.

En tiedä, samaa ihmettelen. onhan tuo erottuva esitys, mutta jos Suomi menisi euroviisuihin tuollaisella kappaleella (esim Värttinä on ihan samanlainen), meidät naurettaisiin ulos. Kai siinä on joku ironian taso, joka tuossa sitten vetoaa. [/quot

EI. EI ja vielä kerran ei. Ukrainan biisi on loistavasti tehty, siinä on alku, keskikohta ja loppu. Biisi on yhdistelmä etnoa ja teknoa. Sitä voi tanssia.

Se tempaa mukaansa. Video oli loistava (vain Italian video tänä vuonna parempi). Ukrainan Laulaja karismaattinen ja taitava.

Värttinän biisit kuulostavat tekeleeltä tähän verrattuna. Jos nyt puhutaan vielä heidän euroviisubiiseistä niin se vaikutti kuin mitään ei olisi viety loppuun asti, ei edes ajateltu loppuun asti. Ehkä oli, mutta se ei näkynyt lavalla. Jos mennään viisuihin niin se pitää tehdä kunnolla.

Vierailija
4819/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italia saa 12p Suomelta.

Turha alapeukuttaa. Kannattaa vaan hyväksyä.

Vierailija
4820/9878 |
22.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen biisi on ainoa, josta on tullut kylmiä väreitä. Onko se merkki jostain, tiedä häntä. Venäjän biisistä tuli kyllä itku. Sanoisin, että Suomen pahin kilpailija on Ukraina. Siinäkin on kunnon meno ja hyvä fiilis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi