Euroviisut 2021
UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.
Kommentit (9878)
Vierailija kirjoitti:
Todellinen yllätys itselleni oli Serbian ja Albanian jatkoon meno. Ehkä eurooppalaiset ihmiset sitten kuulee (ja näkee) asiat niin eritavalla, mutta kappale ja show ei paljon enää huonommaksi voisi mennä kuin Loco Loco... Ja koko kolmen minuutin showkin oli vain nolo.
En ymmärrä äänestäjiä...
Minä äänestin Serbiaa. Tykkään myös "oikeasti" hyvästä musiikista ja silmiähivelevistä koreografioista, mutta joku geeni minussa huutaa näiden slaavijumputusten perään. Minun korvaan se kuulostaa siltä, että nyt bileet alkaa n.y.t. nyt. Vuosisadan klassikoita näistä ei tarvitse tullakaan, mutta toisaalta nämä säilyttää paikkansa minun bilemusiikkina. Siellä on Lasha tumbait ja Qele qelet.
Huono homma tuo kun Italia esiintyy finaalissa vasta reippaasti Suomen jälkeen, olikohan 24 sijalla kun Suomi esiintyy sijalla 16. Italian biisi jää paremmin ihmisten mieleen kun esiintyy vasta Suomen jälkeen 🙄
Näemmä tuonne kannattaa sitten lähettää tuollainen turbohuulinen tekotukkamonsteri miniblingblingissä kun eilenkin taisi kaikki nämä toistensa kopiot mennä finaaliin ja sitten esim Puola jäi ulos. Biisithän oli ihan täyttä kuraa näillä.
Ranskan biisi onkin ihan huikean hyvä tänä vuonna. Eikä ole tekotukkaa eikä megapakkelia eikä pahemmin paljasta pintaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kutina siitä että finaalissa Suomi on paljon suopeampi Italialle ja antaa todella hyvät pisteet jopa parhaat joka taas nostaa Italian sijoitusta. Kun taas Italian katsojat pitävät Suomea enemmän vastustajana ja eivätkä taas anna ihmeelisiä pisteitä tai ollenkaan. Olisi kyllä mukavaa jos Italiasta tulisi hyvät pisteet Suomelle mutta en kyl ihan usko siihen.
Italia saa enemmän pisteitä jo ihan siksi, että kaikki Etelä-Euroopan rockfanit antaa äänensä Italialle mieluummin kuin Suomelle. Pohjoismaissa taas kollegiaalisuus on lähinnä Norjan ja Ruotsin välillä, sieltä päin ei Suomea äänestetä.
Mitä olen katsonut youtube-videoita, niin monet ukrainalaiset ja venäläiset tykkää Suomesta.
No ei nyt todellakaan noin. Rock-fanit on rock-faneja, eikä mitään puoluepolitikoijia. Ja Dark Side uppoaa kyllä ihmisiin. Nähtiinhän se jo finland-huudoissa. Kyl mä sanon, että täs on voittobiisi. 👌👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellinen yllätys itselleni oli Serbian ja Albanian jatkoon meno. Ehkä eurooppalaiset ihmiset sitten kuulee (ja näkee) asiat niin eritavalla, mutta kappale ja show ei paljon enää huonommaksi voisi mennä kuin Loco Loco... Ja koko kolmen minuutin showkin oli vain nolo.
En ymmärrä äänestäjiä...
Minä äänestin Serbiaa. Tykkään myös "oikeasti" hyvästä musiikista ja silmiähivelevistä koreografioista, mutta joku geeni minussa huutaa näiden slaavijumputusten perään. Minun korvaan se kuulostaa siltä, että nyt bileet alkaa n.y.t. nyt. Vuosisadan klassikoita näistä ei tarvitse tullakaan, mutta toisaalta nämä säilyttää paikkansa minun bilemusiikkina. Siellä on Lasha tumbait ja Qele qelet.
Olen välillä saanut yliannostuksen huonosta slaavidiscosta, mutta yhä tanssin jos Romanian 2006 TORNEDO alkaa soimaan!🤩🥳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blind Channel on paras. Ihania, komeita miehiä ja hyvää musiikkia.
Vain JOEL ON KOMEA!
Joel on minusta kaikista keskenkasvuisin ja rokkarius vähän ulkoaopetellun tuntuista. Haastatteluissa kommentit on tasoa "ei olla saatu moneen päivään kaljaa!". Sen sijaan toinen pitkätukka eli Niko vaikuttaa miellyttävämmältä persoonalta ja ulkonäöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä äänestäjiä...
Sama! Kuuntelen normaalisti vakavampaa musiikkia, mutta koronanjälkeisenä salaisena haaveenani on lähteä Balkanin renkutusklubeille tanssimaan locolocojen ynnä muiden tahtiin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kutina siitä että finaalissa Suomi on paljon suopeampi Italialle ja antaa todella hyvät pisteet jopa parhaat joka taas nostaa Italian sijoitusta. Kun taas Italian katsojat pitävät Suomea enemmän vastustajana ja eivätkä taas anna ihmeelisiä pisteitä tai ollenkaan. Olisi kyllä mukavaa jos Italiasta tulisi hyvät pisteet Suomelle mutta en kyl ihan usko siihen.
Italia saa enemmän pisteitä jo ihan siksi, että kaikki Etelä-Euroopan rockfanit antaa äänensä Italialle mieluummin kuin Suomelle. Pohjoismaissa taas kollegiaalisuus on lähinnä Norjan ja Ruotsin välillä, sieltä päin ei Suomea äänestetä.
Mitä olen katsonut youtube-videoita, niin monet ukrainalaiset ja venäläiset tykkää Suomesta.
Ne ruotsalaiset joilla on suomalaisia sukujuuria vaikka vain että toinen isovanhempi on suomalainen pitävät usein suomalaisista. (Huomasin tämän opiskellessani jonkin aikaa Ruotsissa)
Tanskalaiset myös jotenkin diggaavat Suomesta. (Ruotsalaiset osaksi kateuksissaan alentaa Tanskaa ja heidän kieltänsä)
Viro äänestää varmasti Suomea.
Ukraina myös.
Ehkä myös Itävalta, Unkari, Puola, Serbia ja Kreikka.
Serbian kommentaattori oli kuulemma huutanut ”Hell yeah!” kun Suomi mainittiin viimeisenä finaalin pääsijänä 😄 Serbiasta saattaa Suomelle tulla ääniä ja Hurricane on sanonut tykkäävänsä Suomen kappaleesta.
Vierailija kirjoitti:
Huono homma tuo kun Italia esiintyy finaalissa vasta reippaasti Suomen jälkeen, olikohan 24 sijalla kun Suomi esiintyy sijalla 16. Italian biisi jää paremmin ihmisten mieleen kun esiintyy vasta Suomen jälkeen 🙄
Italialle on tosiaan annettu yksi parhaista esiintymispaikoista Ruotsin lisäksi.
Kyproksen Elenaa aivan syyttä haukutaan. Ensinnäkin biisin tehnyt mies on tehnyt kappaleita myös Lady Gagalle, Lady Gagan soundi on osittain näiden hittibiisien aikaansaama. Elena osaa oikeasti myös tanssia eikä ole feikkihiuksia tms. Huulissa ei ole täytettä vaan hänellä on ollut lapsena huulihalkio, tästä asiasta on paljon haukkumista ollut. Ja Elena osaa myös laulaa, josta alla video akustisesta el diablo versiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Blind Channel on paras. Ihania, komeita miehiä ja hyvää musiikkia.
Vain JOEL ON KOMEA!
Joel on minusta kaikista keskenkasvuisin ja rokkarius vähän ulkoaopetellun tuntuista. Haastatteluissa kommentit on tasoa "ei olla saatu moneen päivään kaljaa!". Sen sijaan toinen pitkätukka eli Niko vaikuttaa miellyttävämmältä persoonalta ja ulkonäöllisesti.
Musta tuntuu vaan, että Joel aina impulsiivisesti vaan sanoo, mitä ensimmäiseksi mieleen juolahtaa. Niko on sitten sanavalmiimpi ja miettii enemmän, mitä haluaa ilmaista sanoillaan. Kumpaakaan ei koe mitenkään ulkoaopetellun rokkarimaisena.
Bongasin, että toinen solisti Niko on tällä hetkellä seurakunnassa sivarina. Hauskaa, että laulavat tuolla "Don't waste your prayers, they can't save us.
Lifestyles of the sick and dangerous". En ole itse uskovainen, niin mietin ,että miten tämä yhdistelmä näyttäytyy uskovaisille :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun ketään ei tuntunut eilen kiinnostavan Euroviisut, mutta nyt joka tuutissa hehkutetaan.
Suurin osa suomalaisista on kaappiviisufaneja :D
Meillä kyllä seurataan, vaikken itse niin isosti biiseihin etukäteen ole perehtynytkään. Lapsi on kävelevä euroviisutietosanakirja ja kuuntelee paljonkin ja toki paljon muutakin musiikkia kuin Euroviisuja. Mukavaa harmitonta viihdettä näin loppukeväälle. Aina on kisastudio oli Suomi mukana tai ei.
Sama täällä. 14-vuotias on älyttömän perehtynyt viisuihin ja etsii niistä tietoa aktiivisesti. On saanut minutkin uudestaan innostumaan. Mahtavaa jännittää ja seurata yhdessä! Ja tosiaan, Suomenkaan ei tarvitse olla finaalissa, studio on pystyssä ja tunnelma katossa. Plussana vielä murrosikäisen viiltävän terävä analysointi 😄
Viro antaa teleäänissä täydet sen takia, kun suomalaisia on isot kasat ryyppäämässä Tallinnassa, niin äänestävät sieltä sitten Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Tässä video Suomi vai Tanska?
Ylänuoli Suomi, alanuoli TAnska?
Tuolla on kommenteissa useita henkilöitä eri maista kertomassa, että he olivat paikalla ja huusivat Finland. Lisäksi lukuisia henkilöitä kertomassa, että jännittivät kovasti Suomen puolesta. Sitä paitsi yleisön riemu viimeisen paikan saajan tultua julki kertoo kyllä siitä, että todellakin huusivat Finland.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä äänestäjiä...
Olen välillä saanut yliannostuksen huonosta slaavidiscosta, mutta yhä tanssin jos Romanian 2006 TORNEDO alkaa soimaan!🤩🥳
No mut Tordeno onkin ihan huippu, ei voi verrata tämän vuoden Serbiaan, joka täyttä kuraa.
Suomi ohittaa Ruotsin kohta youtuben semiveto videoissa. Suomi laitettu vasta viime yönä jaRuotsi ollut jo pari päivää.
Suomi 495 000
Ruotsi 586 000
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä äänestäjiä...
No mut Tordeno onkin ihan huippu, ei voi verrata tämän vuoden Serbiaan, joka täyttä kuraa.
Tornero siis.
Ne ruotsalaiset joilla on suomalaisia sukujuuria vaikka vain että toinen isovanhempi on suomalainen pitävät usein suomalaisista. (Huomasin tämän opiskellessani jonkin aikaa Ruotsissa)
Tanskalaiset myös jotenkin diggaavat Suomesta. (Ruotsalaiset osaksi kateuksissaan alentaa Tanskaa ja heidän kieltänsä)
Viro äänestää varmasti Suomea.
Ukraina myös.
Ehkä myös Itävalta, Unkari, Puola, Serbia ja Kreikka.