Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2021

Vierailija
21.02.2021 |

UMK on nyt takana ja aika astua eteenpäin.
Tänne sisältöä Euroviisuihin liittyen.
Uutisia, ajatuksia ja kaikkea mikä liittyy Euroviisuihin.

Kommentit (9878)

Vierailija
4141/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikalla olleet hollantilaiset kirjoittavat, että yleisö villiintyi Suomen esityksestä täysin ja todellakin huusivat "Finland" eivätkä "Denmark". Wau mikä loppuhuipennus, kun yleisökin lähti mukaan! Uskon, että Suomi vei kirkkaasti teleäänet. Sveitsikin on varmasti saanut niitä paljon, mutta yleensä erikoisemmat esitykset (rock, meemit jne.) ovat ääniharavoita. Moni ajattelee Sveitsin tyylisten kappaleiden kohdalla, että se tulee pääsemään jatkoon anyway ja saamaan ääniä, joten ei itse tarvitse antaa.

Katsoitteko sen eilisen videoklipin, jonka joku oli kuvannut katsomosta?

Esitys on ihan viimeisen päälle suunniteltu ja toteutettu eli kaikki valot, musa, laulu, liikkeet, pyrot ymv. on mietitty viimeistä piirtoa myöten kohdilleen. Näyttää taatusti hyvältä liveyleisölle, joten eilen kuultuja Finland-huutoja ja kannustusta yleisöstä ei tarvitse yhtään ihmetellä.

Totta. 

Saksalaismediasta luin, että Suomi oli kakkoskarsinnan ykkönen, niin yleisöäänestyksessä kuin ammattilaistenkin äänestyksessä.   Ehkä siksi randomissa ilmoitusjärjestyksessä jätettiin viimeiseksi, jotta jännitys säilyy.

En ole kauhean innostunut kappaleesta, mutta kyllä tämä eilinen esitys oli  selvästi kehittyneempi (jäsentyneempi) kuin kotimaan finaalissa.

Dark side on niin huono, että ärsyttää. Portugal on taas niin erityinen. Mun puolesta voittakoon. 

Vierailija
4142/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että Italia tulee olemaan niin menestynyt mitä povataan. Italialaiset itse on Måneskinin äänekkäimpiä faneja. Youtubessa ja palstoilla innokkaimmat kommentoijat on kaiken maailman Valentinoja, Angeloita ja Giuseppeja. Biisi on liian rock sekä juryn että teleäänestäjien makuun eikä siinä ole kovin yllätyksellisiä momentteja, korkeintaan se "parla"-säkeistö.

Hiukan pettymyksiä muuten hyvistä biiseistä olivat shown osalta Sveitsi (ne hymyt eivät sopineet biisiin), San Marino (alku sekava), Malta (Destinyn stailaus ja koreografia heikkoja), Islanti (vain videon takia), Kreikka (tökerö show) ja Kypros (liikaa yrittämistä).

Todella kovatasoinen finaali, josta kerrankin on vaikeaa tietää kuka voittaa. Ihanaa jännittää nyt, mutta kauhea viisujen jälkeinen masennus tulossa!

Sveitsin osalta täysin samaa mieltä (noista muista ei jäänyt mitään mieleen). Kummeksutti se hymyily, myös se elehtiminen. Jälkimmäistä on täällä nyt valotettukin usealta kantilta. Itse olen keksinyt hymyilemisille selitykseksi että laulajaa taisi jännittää esiintyminen aika hurjasti, olihan video saanut hyvän vastaanoton ja siitähän syntyy paineita. Tässä tapauksessa laulaja ei pystynyt ottamaan tilaa ja tilannetta haltuun. Jopa laulunääni vaikutti enemmän keskinkertaiselta kuin loistavalta.

Hyvä finaali tulossa. BC on jotakin jo voittanut ja ovat siellä myös itsensä takia, että saavat näkyvyyttä, levydiilin jo saivatkin. BC:n ansiosta osa Suomesta on herännyt koronahorteestaan. Kiitos siitä heille! 

Euroviisumenestys saattaa viedä bändiltä viimeisenkin uskottavuuden. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4143/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin Suomen biisistä pidän jo senkin takia, että se on erilainen ja erottuva tyyliltään. Biisien sanat ovat aina tärkeitä minulle ja voin kyllä sen sanoa, että moni näistä  euroviisubiiseistä ei sanoiltaan ole oikein merkinnyt mitään. En tykkää yhtään näistä naisten laulamista biiseistä missä tavallaan "houkutellaan" miehiä ja esitellään itseään mahdollisimman niukoissa asuissa. Kyproksen biisi voisi olla tästä esimerkki ja Moldovan, Azerbaijanin sekä Serbian myös. Maltan biisi taas vähän sellainen toinen versio Netasta ja jatkaa sitä samaa teemaa, josta en myöskään pidä. Tämän takia tuntuu, että melkein jokainen naisen laulama biisi on teemaltaan melkein samanlainen. Olen itsekin nainen, mutta jotenkin kaipaisin erilaista teemaa. Suomen biisin sanat ainakin ovat hyvin erilaiset näihin verrattuna. Tosin niin kuin tuossa toisessa ketjussa pohdittiin niin voisivathan nekin olla vähän laadukkaammat. Ei saa silti käsittää väärin ja pidän kyllä Suomen biisistä ja se on hyvä vaihtelu tässä joukossa.

Joskus aiempina vuosina muistan monia biisiä, jotka ovat sanoiltaan jääneet juuri mieleen ja tavallaan sen biisin tarinan takia olen alkanut pitää siitä. Tosin silloinkin tietysti laulajan ääni ja esiintyminenkin on vaikuttanut. Oikeastaan mikään tämän vuoden euroviisubiisi ei ole tuonut sellaista merkitystä sanoiltaan minulle. Tykkään yleensä vähän erilaisia teemoja käsittelevistä biiseistä. Nämä eivät ole mitään rakkauslauluja yleensä vaan liittyvät muihin asioihin. Esimerkkinä aiemmilta vuosilta mitä nyt nopeasti mieleen tulee : Michal Szpak - Color of your life,  Carl Espen- Silent storm,  Hovi Star- Made of stars ja Elnur Huseynov- Hour of the wolf. Näiden lisäksi esim Day After Day ( Elnur and Samir) on jäänyt mieleen. Nämä nyt vaan nopeasti mietittyjä mieleen tulleita, jotka vähän erilaisia. Naisten laulamista biiseistä ei ole jäänyt paljon mieleen juuri sen takia, että ne ovat monesti aika samanlaisia.

Vierailija
4144/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kutina siitä että finaalissa Suomi on paljon suopeampi Italialle ja antaa todella hyvät pisteet jopa parhaat joka taas nostaa Italian sijoitusta. Kun taas Italian katsojat pitävät Suomea enemmän vastustajana ja eivätkä taas anna ihmeelisiä pisteitä tai ollenkaan. Olisi kyllä mukavaa jos Italiasta tulisi hyvät pisteet Suomelle mutta en kyl ihan usko siihen.

Italia saa enemmän pisteitä jo ihan siksi, että kaikki Etelä-Euroopan rockfanit antaa äänensä Italialle mieluummin kuin Suomelle. Pohjoismaissa taas kollegiaalisuus on lähinnä Norjan ja Ruotsin välillä, sieltä päin ei Suomea äänestetä.

Mitä olen katsonut youtube-videoita, niin monet ukrainalaiset ja venäläiset tykkää Suomesta.

No sehän on kivaa, että venäläiset tykkää Suomesta, ei taida mennä samalla tavalla toisinpäin.

Vierailija
4145/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle BC:n biisi on banaali renkutus, tavallaan tarttuva mutta toistuu liikaa samanlaisena ja sanat on teini-ikäisen hevarin rakentelemat.  Mutta hyvä jos menestyy.

Vierailija
4146/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun ketään ei tuntunut eilen kiinnostavan Euroviisut, mutta nyt joka tuutissa hehkutetaan.

Suurin osa suomalaisista on kaappiviisufaneja :D 

Meillä kyllä seurataan, vaikken itse niin isosti biiseihin etukäteen ole perehtynytkään. Lapsi on kävelevä euroviisutietosanakirja ja kuuntelee paljonkin ja toki paljon muutakin musiikkia kuin Euroviisuja. Mukavaa harmitonta viihdettä näin loppukeväälle. Aina on kisastudio oli Suomi mukana tai ei.

Vierailija
4147/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malta tulee kuulostamaan kyllä tosi geneeriseltä Venäjän jälkeen

Vierailija
4148/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin valittajat ja haukkujat mites nyt suu pannaan kun Suomi pääsikin finaaliin.

Vierailija
4149/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että Italia tulee olemaan niin menestynyt mitä povataan. Italialaiset itse on Måneskinin äänekkäimpiä faneja. Youtubessa ja palstoilla innokkaimmat kommentoijat on kaiken maailman Valentinoja, Angeloita ja Giuseppeja. Biisi on liian rock sekä juryn että teleäänestäjien makuun eikä siinä ole kovin yllätyksellisiä momentteja, korkeintaan se "parla"-säkeistö.

Hiukan pettymyksiä muuten hyvistä biiseistä olivat shown osalta Sveitsi (ne hymyt eivät sopineet biisiin), San Marino (alku sekava), Malta (Destinyn stailaus ja koreografia heikkoja), Islanti (vain videon takia), Kreikka (tökerö show) ja Kypros (liikaa yrittämistä).

Todella kovatasoinen finaali, josta kerrankin on vaikeaa tietää kuka voittaa. Ihanaa jännittää nyt, mutta kauhea viisujen jälkeinen masennus tulossa!

Sveitsin osalta täysin samaa mieltä (noista muista ei jäänyt mitään mieleen). Kummeksutti se hymyily, myös se elehtiminen. Jälkimmäistä on täällä nyt valotettukin usealta kantilta. Itse olen keksinyt hymyilemisille selitykseksi että laulajaa taisi jännittää esiintyminen aika hurjasti, olihan video saanut hyvän vastaanoton ja siitähän syntyy paineita. Tässä tapauksessa laulaja ei pystynyt ottamaan tilaa ja tilannetta haltuun. Jopa laulunääni vaikutti enemmän keskinkertaiselta kuin loistavalta.

Hyvä finaali tulossa. BC on jotakin jo voittanut ja ovat siellä myös itsensä takia, että saavat näkyvyyttä, levydiilin jo saivatkin. BC:n ansiosta osa Suomesta on herännyt koronahorteestaan. Kiitos siitä heille! 

Euroviisumenestys saattaa viedä bändiltä viimeisenkin uskottavuuden. 

Saatat olla tuossa oikeassa. Mutta jotakin ovat voittaneet ainakin tähän mennessä, luultavasti itsekin ajattelevat niin, riippumatta siitä mitä finaalissa käy. Olen saanut sen vaikutelman että ovat määrätietoisesti etenemässä valitsemallaan tiellä. Yrittäjyyttä arvostetaan Suomessa korkealle, no tässä esimerkki siitä miten otetaan mahdollisuudesta kiinni.

Vierailija
4150/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin Suomen biisistä pidän jo senkin takia, että se on erilainen ja erottuva tyyliltään. Biisien sanat ovat aina tärkeitä minulle ja voin kyllä sen sanoa, että moni näistä  euroviisubiiseistä ei sanoiltaan ole oikein merkinnyt mitään. En tykkää yhtään näistä naisten laulamista biiseistä missä tavallaan "houkutellaan" miehiä ja esitellään itseään mahdollisimman niukoissa asuissa. Kyproksen biisi voisi olla tästä esimerkki ja Moldovan, Azerbaijanin sekä Serbian myös. Maltan biisi taas vähän sellainen toinen versio Netasta ja jatkaa sitä samaa teemaa, josta en myöskään pidä. Tämän takia tuntuu, että melkein jokainen naisen laulama biisi on teemaltaan melkein samanlainen. Olen itsekin nainen, mutta jotenkin kaipaisin erilaista teemaa. Suomen biisin sanat ainakin ovat hyvin erilaiset näihin verrattuna. Tosin niin kuin tuossa toisessa ketjussa pohdittiin niin voisivathan nekin olla vähän laadukkaammat. Ei saa silti käsittää väärin ja pidän kyllä Suomen biisistä ja se on hyvä vaihtelu tässä joukossa.

Joskus aiempina vuosina muistan monia biisiä, jotka ovat sanoiltaan jääneet juuri mieleen ja tavallaan sen biisin tarinan takia olen alkanut pitää siitä. Tosin silloinkin tietysti laulajan ääni ja esiintyminenkin on vaikuttanut. Oikeastaan mikään tämän vuoden euroviisubiisi ei ole tuonut sellaista merkitystä sanoiltaan minulle. Tykkään yleensä vähän erilaisia teemoja käsittelevistä biiseistä. Nämä eivät ole mitään rakkauslauluja yleensä vaan liittyvät muihin asioihin. Esimerkkinä aiemmilta vuosilta mitä nyt nopeasti mieleen tulee : Michal Szpak - Color of your life,  Carl Espen- Silent storm,  Hovi Star- Made of stars ja Elnur Huseynov- Hour of the wolf. Näiden lisäksi esim Day After Day ( Elnur and Samir) on jäänyt mieleen. Nämä nyt vaan nopeasti mietittyjä mieleen tulleita, jotka vähän erilaisia. Naisten laulamista biiseistä ei ole jäänyt paljon mieleen juuri sen takia, että ne ovat monesti aika samanlaisia.

Musta tuntuu, että tosi monien naisten esittämien biisien sanat pyörii vaan miesten ympärillä: joko tuossa itäblokkien houkuttelumuodossa tai sitten Netan ja Maltan tyyppisessä teennäisessä me too/boss bitch -hengessä: "katsokaa miehet miten upea mä oon siis look at me I'm a beautiful creature mutta ÄLKÄÄ JUMALAUTA KATSOKO HYI I'M NOT YOUR TOY mut katsokaa hei kuitenkin koska I'm too good to be true". 

Huoh.

Vierailija
4151/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraa huutoa suu sepposen selällään, tämäkö euroviisujen musiikkiesitykset?

Vierailija
4152/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomi voittaa nämä karkelot, muiden biiseissä ei ole tippakaan sitä asennetta tai omaperäisyyttä, mitä meillä on 🇫🇮

Vierailija
4153/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Suomi voittaa nämä karkelot, muiden biiseissä ei ole tippakaan sitä asennetta tai omaperäisyyttä, mitä meillä on 🇫🇮

Ja biisi sopii hyvin nykyiseen V-TUTTTAAAAAA mielentilaan.

Vierailija
4154/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että tosi monien naisten esittämien biisien sanat pyörii vaan miesten ympärillä: joko tuossa itäblokkien houkuttelumuodossa tai sitten Netan ja Maltan tyyppisessä teennäisessä me too/boss bitch -hengessä: "katsokaa miehet miten upea mä oon siis look at me I'm a beautiful creature mutta ÄLKÄÄ JUMALAUTA KATSOKO HYI I'M NOT YOUR TOY mut katsokaa hei kuitenkin koska I'm too good to be true". 

Huoh.

Mä oon niin kyllästynyt näihin glittermekkomuijien kato mua, kato mua, oon upee, itsenäinen, hot. Kato mun pershettä. Hei älä kato mua pervo, ällö mies, et omista mua, hei. - biiseihin. Mitä nää yrittää siis sanoa??

Vierailija
4155/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kutina siitä että finaalissa Suomi on paljon suopeampi Italialle ja antaa todella hyvät pisteet jopa parhaat joka taas nostaa Italian sijoitusta. Kun taas Italian katsojat pitävät Suomea enemmän vastustajana ja eivätkä taas anna ihmeelisiä pisteitä tai ollenkaan. Olisi kyllä mukavaa jos Italiasta tulisi hyvät pisteet Suomelle mutta en kyl ihan usko siihen.

Italia saa enemmän pisteitä jo ihan siksi, että kaikki Etelä-Euroopan rockfanit antaa äänensä Italialle mieluummin kuin Suomelle. Pohjoismaissa taas kollegiaalisuus on lähinnä Norjan ja Ruotsin välillä, sieltä päin ei Suomea äänestetä.

Mitä olen katsonut youtube-videoita, niin monet ukrainalaiset ja venäläiset tykkää Suomesta.

Voi olla että tykkkää juutuubissa, Euroviisu-äänestykissä se Suomi-tykkääminen ei todennäkölisesti näy ollenkaan sillä kaikki itä-europpan maat äänestävät vain toisiaan.

Vierailija
4156/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhake-kappaleita suurin osa finaaliin pääsijöistäkin. Kyllä sieltä se parempi porukka selkeästi erottuu ja tällä kertaa Suomi on siinä joukossa.

Vierailija
4157/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä nää yrittää siis sanoa?"

Kauheana pitäisi seksipommeja katsoa, mutta sitten on hyi, hyi kun katsoo. Olen mies ja katson kumminkin mutta uskoakseni vain naiset voivat ymmärtää tuota "kaksijakoisuutta"...

Vierailija
4158/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä BC:llä on kaikki mahdollisuudet vaikka voittoon. Voittajabiisin pitää ylittää nuo tietyt reviirirajat kyllä, joissa äänestetään esim. vain slaaviveljiä ja -siskoja, viikingeillä sama hommeli jne. Eiköhän tämä rajanylitys täyty?

4159/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko että Etelä-Euroopan rockfanit antaa äänensä Italialle vain sen takia että se on lähempänä, niin erillaisi biisit kuitenkin on.

Toki näitäkin varmaan jonkin verran on, mutta uskoisin että suurinosa antaa sille mistä pitää enemmän.

Vierailija
4160/9878 |
21.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Blind Channel on paras. Ihania, komeita miehiä ja hyvää musiikkia.

Vain JOEL ON KOMEA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi