Apua! Mitä luulette näkyykö päivittäinen alkoholin käyttö veriarvoissa? Ensi viikon lopussa työterveystarkastus
Olen juonut syksystä saakka n. 1-3 annosta illassa. Joskus menee 6-9, mutta harvemmin.
Keskimäärin ehkä pari annosta per ilta. Välillä vain yksi ja joskus ei yhtään.
Ikää 48v eikä lääkityksiä ole.
Vähän jännittää miltä mahtavat näyttää :(
.
Mitä luulette näkyykö arvoissa jotain poikkeavaa alkoholin vuoksi?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistit aina vähättelee juomiaan määriä. Tämä on ihan tutkittu juttu. Eli jos sanot, että juot 1-2, niin todennäköisesti juot useammin 3-4 kuin 1, itseään on niin helppo huijata.
Tuttu terveyskeskuslääkäri sanoi kerran, että potilaan kertoma määrä kerrottuna neljällä on yleensä lähimpänä totuutta silloin jos lääkäri ottaa alkoholin käytön puheeksi.
Kuka nyt menee totuuden kertomaan, kun seurauksena on kyttäystä ja pahimmillaan monoa.
Mitä ttua se niille edes kuuluu, jos työt hoituu?
Mä oon mies ja oon humalassa välillä työpaikallakin. Istun haisevassa pikkukopperossa, jossa mulla kossupullo. Sit ku iso pomo tulee ja huutaa missä Jussi oo? Laitan pastillin suuhun. Eikä se Keke haista mitään. Olen juoppo pikkupomo.
Mulla ei näkynyt missään vaikka join paljon enemmän.
Mitäpä sitä salailemaan, kerrot suoraan, että sinulla on ongelma alkoholin käytön kanssa.
Omia valintoja tämäkin, joihin vain itse voit vaikuttaa.
Silloin jos meet asiakaspalvelijaksi, ei ole suotavaa juoda arkipäivinä tuota määrää. Äkkiä pomo kattoo, että morjens ja uutta tilalle.
Tiedän faktana että näkyy maksa-arvoissa. Itselläni siis ei ole mitään alko-ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän faktana että näkyy maksa-arvoissa. Itselläni siis ei ole mitään alko-ongelmaa.
Riippuu maksasta. Mulla oli vaikeuksia päästä hoitoon, kun maksa-arvot niin hyvät. Ei kukaan tahtonut uskoa juomismääriäni.
Ei mitenkään välttämättä näy maksa-arvoissa eikä veriarvoissa mitenkään. Ainoastaan tuo aiemmin mainittu B-PeTH on lahjomaton, edeltävän kuukauden sisällä tapahtunut suurkulutus paljastuu väistämättä.
Olet ennen käyntiä 2-3 viikkoa juomatta, niin puhtaat paperit.