Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Mitä luulette näkyykö päivittäinen alkoholin käyttö veriarvoissa? Ensi viikon lopussa työterveystarkastus

Vierailija
21.02.2021 |

Olen juonut syksystä saakka n. 1-3 annosta illassa. Joskus menee 6-9, mutta harvemmin.
Keskimäärin ehkä pari annosta per ilta. Välillä vain yksi ja joskus ei yhtään.

Ikää 48v eikä lääkityksiä ole.
Vähän jännittää miltä mahtavat näyttää :(
.
Mitä luulette näkyykö arvoissa jotain poikkeavaa alkoholin vuoksi?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa mulle miksi työpaikka on vaakalaudalla yms tollaisen alkoholin käytön takia? Jos siis oikeasti jois sen pari päivässä niin ei kai se nyt seuraavan päivän työskentelyyn vaikuta?

Vierailija
42/68 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3 annosta illassa ei ole paljon. Normaali pari lasia ruuan kanssa illalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku kertoa mulle miksi työpaikka on vaakalaudalla yms tollaisen alkoholin käytön takia? Jos siis oikeasti jois sen pari päivässä niin ei kai se nyt seuraavan päivän työskentelyyn vaikuta?

No siksi, jos tuollainen ap:n mainitsema alkon käyttö näkyy verinäytteissä.

Sekin on ihan yksilöllistä.

Joillakin jo pienikin määrä jatkuvaa alkoholin käyttöä näkyy veriarvoissa, siis maksa-arvoissa.

Jotkut voivat juoda paljonkin, mutta jostain kumman syystä maksa-arvoissa se ei näy mitenkään.

Ei ainakaan pahasti.

Vierailija
44/68 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on hyvä pitää paussia testeihin saakka.

Vierailija
45/68 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin, että parempi kerta rytinä kuin ainainen kitinä.

Tää on jonkun suomalaisen dekkari nimi.

Mutta sama käy alkoholin juomiseen.

Parempi ryypätä kunnolla pari kolme kertaa vuodessa, vaikka vappuna, juhannuksena ja uutena vuotena, tai muuten vaan lomillaan.  Ja se on sitten siinä.

Mutta kun naukkailee viikottain siis joka viikko ja jos todella ottaa alkoholia joka ikinen päivä, niin johan se veriarvoissa näkyy.

Maksa ei silloin saa koskaa levähtää.

Vierailija
46/68 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minulla näkynyt työhöntulotarkastuksessa, ja 3-4 annosta päivässä olin juonut pitkään.

Vierailija
47/68 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistit aina vähättelee juomiaan määriä. Tämä on ihan tutkittu juttu. Eli jos sanot, että juot 1-2, niin todennäköisesti juot useammin 3-4 kuin 1, itseään on niin helppo huijata.

Tuttu terveyskeskuslääkäri sanoi kerran, että potilaan kertoma määrä kerrottuna neljällä on yleensä lähimpänä totuutta silloin jos lääkäri ottaa alkoholin käytön puheeksi.

Yleensä tuo voi pitää paikkansa. Mulle sanoi ettei usko että juon niin paljon mitä kerroin. Siihen aikaan meni sellaiset 4-5 salkkua viikossa. En varmaan olisi hengissä jos tuon määrän kertoisi neljällä. Join myös kotiviiniä kun eihän työttömän rahat riitä tehokkaaseen juomiseen.

Siitäkin koitti tinkiä vähemmäksi etten muka millään juo 20 litran saavillista viikossa. Ehdotin että voi tulla katsomaan jos et usko. Puisteli päätään ja mutisi jotain mistä en saanut selvää. Sanoi kuitenkin niin että jos todella juon niin paljon niin hän suosittelee että vähennät huomattavasti. No meni aika kauan niin vähensin paljon. Ensin olin pari kuukautta täysin juomatta. Sen jälkeen korkeintaan pe ja la kännissä. 

Vierailija
48/68 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ammatista.

Vierailija
49/68 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaa että johtuu läskeistä jos  näkyy .

Vierailija
50/68 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Mutta ihan itsesi takia pidä pari alkoholitonta päivää viikossa.

Vierailija
51/68 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nou hätä. Olet mm päivän juomatta, ni ei varmasti mitään näy.

Veikkaan, ettei ap pysty olemaan ilman alkoa edes yhtä päivää.

Vierailija
52/68 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy tuohon ihan hirveää liika käyttöä

Vierailija
53/68 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo toista päivää ilman!

T.ap

Vierailija
54/68 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina meni 3 olutta ja muuten viime viikko 1 olut päivässä.

Nyt kaks vikaa päivää ilman. Eli mahtaako arvot olla vielä koholla jos ovat olleetkaan?

T.ap

Vierailija
55/68 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa tuo alkoholi ongelma puheeksi itse siellä työterveydessä, antabus kuuri ois varmaan nyt paras ensi lääke.

Entäpä jos ei halua luopua alkoholista?

... eli olet jo riippuvainen.

Vierailija
56/68 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy maksa-arvoissa. Korkki kiinni!

Vierailija
57/68 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksen pitäisi olla että miten parantaa omaa terveydentilaa eikä että miten huijata työterveyshuoltoa ja omaa itseään parissa viikossa

Vierailija
58/68 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en ole tajunnut antabus-kuurin ideaa? Ainoa juomista estävä vaikutus on vieroitusoireiden pelko. Eikö silloin olisi sama hommata joku liivijengiläinen puhalluttamaan joka aamu klo 0700 ja jos mittari värähtää tulee turpaan? Ihminen jolla on alkoholiongelma tarvitsee ympärilleen tukea ja muuta tekemistä kuin juominen. Ja kaikille ei antabus aiheuta mitään reaktioita.

Tässä on tullut niin monelta hyypiöltäbtullut otettua nenän päästä senkat että joku liivijengi ei paljon tunnu. Siksi antabus on parempi vaihtoehto. Vielä parempi olisi jos häviäisi viinan himo kokonaan.

Vierailija
59/68 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriä paikalla?

Lääkäri on jo kommentoinut tässä ketjussa.

Vierailija
60/68 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo toista päivää ilman!

T.ap

Siitä se lähtee. Tsemppiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme