Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rorschachin musteläiskätesti

Vierailija
21.02.2021 |

Onko joku muukin joutunut tämän testin tekemään? Mulla meni aikaa yli kaksi tuntia ja psykologin mielestä olin umpipimeä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi: "Olet umpipimeä."

Sinä: "Ok."

Näinkö?

Vierailija
2/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö?

To-de-la-kin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

876... kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinkö?

To-de-la-kin.

To-del-la-kin.

Vierailija
4/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

Vierailija
5/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
6/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos psykologi on noin sanonut, hän on umpipimeä. Ja kuka psykologi viettää 2 tuntia jonkun tvan kanssa pelkän RO:n tekemiseen. Se on 12 minuuttia per kortti. Sen mitä niissä on näkevinään, tulee kyllä noin 10 sekunnissa.

Taisit tehdä testin Porvoossa.

Vierailija
7/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut. Ihan oikeasti. Noin 10 vuotta sitten. Olin soveltuvuustestissä vaativaan asiantuntijatyöhön eikö testin tekijä ollut mikään pilipalilaitos. Palautetta antaessaan psykologi oli haluton selittämään, miksi käyttävät testiä, vaikka sitä yleisesti pidetään huuhaana.

Vierailija
8/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiväthän ne tulkitsijan sanat tietenkään ihan noin menneet, mutta lopputulos on kansankielellä sama. Pointtihan on se, että mitä ihmeen tekoa noilla testikuvilla on ja mitä niillä ollaan tutkivinaan.

Lähinnä haluaisin tietää muilta, että mikä on niiden käyttötarkoitus vuonna 2020.

Vierailija
9/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä siinä näkyi?

Vierailija
10/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne oikeat vastauksen on tietty prosentti ihmisistä ajattelee niin lokeroita... Joten oikeaa ja väärää ei siinä ole. Joten hiukka epäilen tulostasi..

Vierailija
11/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 2h mutta pimeät 12minutia.

Vierailija
12/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Popolvoopoppoo!

Vierailija
13/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen AP. Mun kanssani meni kaksi tuntia ja olisi varmaan mennyt pidempäänkin, ellei testaajalta olisi loppunut työaika. Näkeehän niissä kuvissa vaikka mitä, jos on visuaalinen.

Vierailija
14/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt. Psykologi sanoi, että olen empaattinen ihminen. Minua on paljon kiusattu ja nimitelty narsistiksi ja psykopaatiksi narsistien ja psykopaattien toimesta.

Vierailija
15/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen AP. Mun kanssani meni kaksi tuntia ja olisi varmaan mennyt pidempäänkin, ellei testaajalta olisi loppunut työaika. Näkeehän niissä kuvissa vaikka mitä, jos on visuaalinen.

Tai "mielisairas".

Vierailija
16/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti olen psykiatrisessa hoidossa/työkyvyn arviossa joutunut tekemään, ja kyllähän siis aika pimeä varmaan sen mukaan olin. Kahta tuntia ei kyllä mennyt.

Vierailija
17/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen se on, kuvaile mitä kerroit jostain kuvasta näkeväni.

Vierailija
18/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei ole totta, että mielisairaaksi luokitellaan ihmisiä sen perustelkla, mitä he joissain kuvissa näkevät.

Vierailija
19/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se todellakaan mitään mielisairautta testaa, jotain psykologista puolta vaan

Ja vaativiin testeihin myös psykologisiin, joutuvat kaikki jotka hakevat korkeimpia virkoja kaupungeilta ja julkiselta sektorilta.  Samoin vaativiin asiantuntija tehtäviin hakevat.

Niissä mitataan mm. kriisivalmiutta, paineensietokykyä, johtamistaitoja, nopeaa reagointia, tiimissä eli ryhmässä toimimisen kykyjä ja vaikka mitä.

Psykologisten testein lisäksi on psykologin haastettelu ja sitten vielä niiden haastattelu jotka lopulta päättävät valinnasta noiden kaikkien pohjalta.

Vierailija
20/26 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen AP. Mun kanssani meni kaksi tuntia ja olisi varmaan mennyt pidempäänkin, ellei testaajalta olisi loppunut työaika. Näkeehän niissä kuvissa vaikka mitä, jos on visuaalinen.[/

Olet ollut jonkun huijarifirman kanssa tekemisissä. Ei RO ihan tuulesta temmattu ole, koska ns. normaalit näkevät niissä yleensä tietyt vakiohahmot. Testiä käytetään soveltuvuuskokeissa seulomaan ihan tutkalla olevat ns. normaaleista. Joka on kyseenalaista, koska vaikkapa hyvin taiteellisen mielikuvituksen omaava voi nähdä ihan muuta kuin normivastaukset. RO on kuitenkin vain osa testipatteria ja lopputulos katsotaan kokonaisuuden perusteella.

Kuvaamasi menettely kuulostaa hyvin erikoiselta, jopa jonkinlaiselta kiusaamiselta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän