Rorschachin musteläiskätesti
Onko joku muukin joutunut tämän testin tekemään? Mulla meni aikaa yli kaksi tuntia ja psykologin mielestä olin umpipimeä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Psykologi: "Olet umpipimeä."
Sinä: "Ok."Näinkö?
To-de-la-kin.
876... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä: "Ok."Näinkö?
To-de-la-kin.
To-del-la-kin.
Jos psykologi on noin sanonut, hän on umpipimeä. Ja kuka psykologi viettää 2 tuntia jonkun tvan kanssa pelkän RO:n tekemiseen. Se on 12 minuuttia per kortti. Sen mitä niissä on näkevinään, tulee kyllä noin 10 sekunnissa.
Taisit tehdä testin Porvoossa.
Olen joutunut. Ihan oikeasti. Noin 10 vuotta sitten. Olin soveltuvuustestissä vaativaan asiantuntijatyöhön eikö testin tekijä ollut mikään pilipalilaitos. Palautetta antaessaan psykologi oli haluton selittämään, miksi käyttävät testiä, vaikka sitä yleisesti pidetään huuhaana.
No eiväthän ne tulkitsijan sanat tietenkään ihan noin menneet, mutta lopputulos on kansankielellä sama. Pointtihan on se, että mitä ihmeen tekoa noilla testikuvilla on ja mitä niillä ollaan tutkivinaan.
Lähinnä haluaisin tietää muilta, että mikä on niiden käyttötarkoitus vuonna 2020.
Ja ne oikeat vastauksen on tietty prosentti ihmisistä ajattelee niin lokeroita... Joten oikeaa ja väärää ei siinä ole. Joten hiukka epäilen tulostasi..
Olen AP. Mun kanssani meni kaksi tuntia ja olisi varmaan mennyt pidempäänkin, ellei testaajalta olisi loppunut työaika. Näkeehän niissä kuvissa vaikka mitä, jos on visuaalinen.
Olen tehnyt. Psykologi sanoi, että olen empaattinen ihminen. Minua on paljon kiusattu ja nimitelty narsistiksi ja psykopaatiksi narsistien ja psykopaattien toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Olen AP. Mun kanssani meni kaksi tuntia ja olisi varmaan mennyt pidempäänkin, ellei testaajalta olisi loppunut työaika. Näkeehän niissä kuvissa vaikka mitä, jos on visuaalinen.
Tai "mielisairas".
Kahdesti olen psykiatrisessa hoidossa/työkyvyn arviossa joutunut tekemään, ja kyllähän siis aika pimeä varmaan sen mukaan olin. Kahta tuntia ei kyllä mennyt.
Millainen se on, kuvaile mitä kerroit jostain kuvasta näkeväni.
Siis ei ole totta, että mielisairaaksi luokitellaan ihmisiä sen perustelkla, mitä he joissain kuvissa näkevät.
No ei se todellakaan mitään mielisairautta testaa, jotain psykologista puolta vaan
Ja vaativiin testeihin myös psykologisiin, joutuvat kaikki jotka hakevat korkeimpia virkoja kaupungeilta ja julkiselta sektorilta. Samoin vaativiin asiantuntija tehtäviin hakevat.
Niissä mitataan mm. kriisivalmiutta, paineensietokykyä, johtamistaitoja, nopeaa reagointia, tiimissä eli ryhmässä toimimisen kykyjä ja vaikka mitä.
Psykologisten testein lisäksi on psykologin haastettelu ja sitten vielä niiden haastattelu jotka lopulta päättävät valinnasta noiden kaikkien pohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Olen AP. Mun kanssani meni kaksi tuntia ja olisi varmaan mennyt pidempäänkin, ellei testaajalta olisi loppunut työaika. Näkeehän niissä kuvissa vaikka mitä, jos on visuaalinen.[/
Olet ollut jonkun huijarifirman kanssa tekemisissä. Ei RO ihan tuulesta temmattu ole, koska ns. normaalit näkevät niissä yleensä tietyt vakiohahmot. Testiä käytetään soveltuvuuskokeissa seulomaan ihan tutkalla olevat ns. normaaleista. Joka on kyseenalaista, koska vaikkapa hyvin taiteellisen mielikuvituksen omaava voi nähdä ihan muuta kuin normivastaukset. RO on kuitenkin vain osa testipatteria ja lopputulos katsotaan kokonaisuuden perusteella.
Kuvaamasi menettely kuulostaa hyvin erikoiselta, jopa jonkinlaiselta kiusaamiselta.
Sinä: "Ok."
Näinkö?