Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä teillä syödään 10kk ikäiset...?

07.08.2006 |

Oletteko antaneet maitotuotteita ja minkälaisia?meillä poika 10kk ja nyt pari päivää maisteltu maustamatonta jugurttia marjojen kanssa.Ei vaan oikeen kelpaa...kuuten ei oikeen mikään muukaan kuin peruna/liharuuat.Mikä olisi hyvää välipalaa tai iltapalaa toisinaan kun iltapuuronkanssa on aina semmoset taistelut...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain itse, sormin ja lusikalla yrittää myös, mutta aika huonoahan tuo vielä on, opettelua... ;)

Kaikki " oikea" ruoka, mitä itse saa syödä, ja ottaa omin käsin, kelpaa. Mikään syötettävä ja sose ei tunnu menevän, kuin vain kärsivällisesti väliin jos yritän vähän tuikkia, ja sittenkin jos huomaa, niin sylkee pois. Ja niin, vain sama ruoka, mitä esikoinen syö, tai koko muu perhe. Ja herkut ja karkit, tottakai niitä haluaisi myös, joten ne pitää syödä salassa, tai huutosirkus on melkoinen. Täten jäätelöä ja pullaa on annettukin jo, mutta ne karkit kyllä saa vielä odottaa. ;)

Hampaita on 6kpl ja lisää näkyy, koko yläleuka ihan kuultaa. Ehkä siinä syy syömättömyyteen.

Omat vinkit: leipä, joku riisi/ohra/perunapata, jossa jauhelihaa, voi syödä koko perhe. Ja puurolaatuja vaihtelen, jos joku kelpaisi paremmin, mutta tuntuu, että jos joskus kelpaa, niin sitten seuraavana päivänä taas ei. Leipää ja sämpylää menee sen sijaan. Suolaahan niissä toki on valitettavasti, kun en itsekään jaksa leipoa ja suolattoman leivän saalistus kaupoista on loma-ajalla varsinkin aika hankalaa, mutta ainakin vähäsuolaista löytyy.. Hedelmät ja raasteet on hyvää.

Raejuustoa ja viiliä on maisteltu, ja sitä jäätelöä. Raejuusto on hyvää, mutta siitä tuli heti maha kipeäksi, kun veti pari ruokalusikallista, teelusikallisesta ei vielä ollut mitään vaivaa, mutta kun se oli niin hyvää...Niin joo, ja juustoa maistoi yksi päivä, kun oli sylissä ja luin lehteä, söi vahingossa mun toisen leivän! Puolet leivästä ja loput murusina, ja kaikki juustot oli kadonneet. ;) Ja taas maha ummetuksella. (Ei pidä lukea lehteä ruoan ääressä näköjään vauva sylissä...)

Jotain vinkkiä tännekin, kun kaupan soseet ei kelpaa, ja itse tehdyt kyllä kelpaa, jos kaikki syö samaa. Lihapullat ja kebakot ja sellaiset on hyvää, niitä me on tehtykin suolattomia, mutta nekin alkaa jo kyllästyttää ja lihaakin pitäisi saada vauvalle syötettyä jossain helpossa muodossa.

Vierailija
2/2 |
08.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nihkeesti kaikkea tai siis syö kyllä, mutta kädessä pitää olla aina jotain viihdykettä. Itseä rasittaa moinen sirkus syödessä, mutta ei auta...

Meillä ei ole tullut hapanmaitotuotteista vaivoja. Kasvisruoan kanssa annan raejuustoa proteiinintarpeeseen, bulgarian jugurtista saa ihan makoisaa, kun lisää luumusosesetta (tarpeeks makeaa). Rasvaahan bulgarian jugurtissa toki on (sitä eläinrasvaa), vaihtoehtoisesti rasvatonta rahkaa.

Aamupuuro ei maistu meillä enää ollenkaan ja tänä aamuna luovutin ja annoin ruisleipää, kun sitä kerran haluaa syödä. Meillä lukee neuvolan ohjeissa, että 10 kk alkaen täysjyväleipää. Meillä on pakkasessa pojalle oma leipä (vähäsuolainen ruislimppu), josta sulatan sopivan siivun. Itse ei jaksa syödä joka päivä samaa leipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla