Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä asua Turussa (työt keskustassa) ?

Vierailija
21.02.2021 |

Otsikossa kysymys eli missä asua Turussa, kun työt tulee olemaan keskustassa? Kerrostaloasuminen lähinnä suunnitelmissa, tai rivitaloasunto. Miten julkiset yhteydet toimii esim. Pansiosta ? Entä ihan Raision puolelta? Miten omalla autolla liikkuminen ja pysäköinti Turussa?

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes harkitsisi asuvani muualla kuin keskustassa varsinkin jos työtkin ovat siellä. Säästäät aikaa ja rahaa kun ei tarvitse ajaa bussilla tai ostaa omaa autoa. 

Vierailija
122/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauste, Varissuo ja Pansio viihtyisimpiä alueita. Paljon mukavia naapureita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En viitsi täällä tarkemmin kertoa, missä tulen työskentelemään (kesästä alkaen) :)

Ei kai Turku niin iso kaupunki ole, ettei tuomiokirkon läheisyys olisi riittävä ilmaus. Ja taidan tosiaan olla jo päättänyt, mistä lähden ensin katselemaan asuntoa :) Harrastukset ovat maaseudulla ja tosiaan hevosjuttuja harrastan.

Kaarina/Lieto-keskusta väli lienee pakko kulkea autolla, jolloin parkkipaikka pitäisi aina löytyä keskustasta koko päiväksi.

Turku on  pinta-alaltaan 30 km2 isompi kuin Helsinki. On se sitten Turku tai Helsinki, Tuomiokirkon läheisyys voi tarkoittaa vaikka mitä, läheisyys kun on subjektiivinen termi. Ennemmin kannattaa puhua tarkoittaako 500m tai 1 km tms. säteellä Tuomiokirkosta.

Föli-alue on Turku, Kaarina, Raisio, Naantali, Lieto ja Rusko.  Kaarinasta ja Liedosta kulkee jatkuvasti fölit Turun keskustaan. Et sinä tarvitse autoa työmatkoissa. Sama matkakortti käy koko alueella ja niitä busseja kulkee myös koko alueella. Tuo kortti käy myös pyöriin ja kesäisin vesibussiin.  3kk tai 6 kk matkakortti on kuukautta kohden tällä hetkellä n. 46e. Sillä hinnalla et mistään saa maksullista parkkipaikkaa autolle.

Täällä on osa haukkunut Turun joukkoliikennettä, mutta itse kolme vuotta Turussa asuneena olen todella tyytyväinen ollut siihen. Muutin pienemmältä paikkakunnalta, jossa oli surkea joukkoliikenne, työn perässä Turkuun ja ei ole kuin hyvää sanottavaa. Olen baaristakin yöllä päässyt kotiin, kun olen sopivasti yölinjan varrella asunut.

Vierailija
124/128 |
23.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tärkeä neuvo, etsi asunto hyvissä ajoin ennen kesää! Yliopistokaupunkina opiskelijat ryysivät kesän alussa vuokra-asuntomarkkinoille ja  asunnon saaminen on kiven takana silloin. 

Vierailija
125/128 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi monet ovat täällä osanneet vastailla pohdiskeluihini. Olen niistä vastauksista hyvin kiitollinen.

Sinulle nr 98 suosittelen keskusteluapua tuohon aggressiivisuuteen.

Oii, heppatyttö veti kikkareen nenään, kun ei saa pomottaa kuten talleilla. :D :D:D

Vierailija
126/128 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi monet ovat täälä osanneet vastailla pohdiskeluihini. Olen niistä vastauksista hyvin kiitollinen.

Sinulle nr 98 suosittelen keskusteluapua tuohon aggressiivisuuteen.

Sinulla on tapa yrittää siirtää omat tekemisesi toisten vastuulle. Kun muutat, jonkun toisen pitää miettiä sopiva paikka. Kun kirjoitat ketjuun epämääräisyyksiä, on toisten velvollisuus etsiä ketju läpi yrittäen koota sieltä faktoja. Vastaat asialliseen tarkentavaan kysymykseen, että en jaksa vastailla, miksi ette itse jaksa kahlata sivukaupalla läpi ja etsiä sieltä. Näin käännät ystävällisen ketjun riitelyksi ja halveksit apua, jota sinulle on auliisti annettu. Sillä ainoa syy miksi sinun asiasi ketään kiinnostavat on se että pyysit neuvoa ja sinulle haluttin antaa hyviä neuvoja. Kun sitten laitat loukkaavan viestin, niin saat samansävyisen takaisin, kuten on tapana käydä. Silloin mielestäsi sinun ei tarvitse ottaa vastuuta siitä, että olit epäkohtelias, vaan vastapuoli tarvitsee apua kestääkseen sinun aggressiosi. Näin se ei ihmisten välillä toimi. Sinä olet vastuussa siitä mitä sinä teet, mitä sanot, mitä kirjoitat, mihin muutat. Kun tarvitset apua, saat sitä useinkin, mutta et ehkä kauan jos loukkaat auttajia tai laitat heidät tekemään enemmän kuin jaksavat.

Vierailija
127/128 |
24.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovitaan näin :D

Vierailija
128/128 |
30.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko kukaan Raision Merinuorikkalassa? Onko viihtyisä alue asua?