Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin Espanjan kaupunkiin muuttaisit asumaan?

Vierailija
21.02.2021 |

Suunnitteilla on muutto Espanjaan kunhan koronatilanne ei muuttoa enää estä, työni voin tehdä 100% etänä. Olen puinut eri kaupunkien hyviä ja huonoja puolia, mutta kysyisinkin nyt olisiko kellään omaa asuinkokemusta Espanjasta, ja voisitko joko suositella tai kannustaa välttämään tuota paikkaa?

Lapsia ei ole, eli koulukuvioita ei itseni tarvitse miettiä. Kiitos!

Kommentit (184)

Vierailija
41/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Nämä ehdotetut kaupungit ovat aika pohjoisessa, oletteko asuneet näissä ja tarkeaako niissä talvisinkin? Olen ymmärtänyt että espanjalaisissa asunnoissa voi olla aika kylmää ja vetoisaa talvisin, siksi olen tuuminut tähän asti enemmän eteläisempiä sijainteja kuten Granada, Sevilla, Valencia.

Granada on niin korkealla että siellä on lunta ja pakkasta. Etelä-Espanjan asunnot on monesti talvisin aivan h...tin kylmiä, koska kivilattiat ja eristämättömät ovet ja ikkunat. Eli tässä maassa ei kertakaikkiaan ole sellaista paikkaa jossa talvellakin olisi kesälämpötilat. Sen toiveen voi unohtaa.

Mites Teneriffan tai Lanzaroten talvilämpötilat?

Vierailija
42/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Nämä ehdotetut kaupungit ovat aika pohjoisessa, oletteko asuneet näissä ja tarkeaako niissä talvisinkin? Olen ymmärtänyt että espanjalaisissa asunnoissa voi olla aika kylmää ja vetoisaa talvisin, siksi olen tuuminut tähän asti enemmän eteläisempiä sijainteja kuten Granada, Sevilla, Valencia.

Granada on niin korkealla että siellä on lunta ja pakkasta. Etelä-Espanjan asunnot on monesti talvisin aivan h...tin kylmiä, koska kivilattiat ja eristämättömät ovet ja ikkunat. Eli tässä maassa ei kertakaikkiaan ole sellaista paikkaa jossa talvellakin olisi kesälämpötilat. Sen toiveen voi unohtaa.

Mites Teneriffan tai Lanzaroten talvilämpötilat?

No juuri näin, Kanariansaaret on se osa Espanjaa jossa on lämpimintä talvella. Jokainen saari hyvin erilainen. Esim. Gran Canarian saarella pohjoinen puoli on täysin erilainen kuin saaren etelärannikko jonka ilmasto on samanlainen kuin Afrikan rannikon ilmasto siinä naapurissa itäänpäin! Se ero yhdellä pyöreällä pienellä saarella on aivan käsittämätön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Granada

Vierailija
44/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko se ap vastailla niin osattaisiin auttaa paremmin?

Vierailija
45/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanaria on siihen ratkaisu.

Vierailija
46/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fuengirola.  Se vaan helpottaa niin älyttömästi asioita, että saa niin tarvittaessa hoitaa niitä omalla äidinkielellään suomalaisten kanssa. Myös vuokra-asunnot on suomalaiselle tuolla suunnalla paremmin soveltuvia, kiitos suomalaisten ratkaisuiden sisustuksessa (saunoja, ilmalämpöpumppuja jne).

Fuengirolahan on noin muuten täysin normaali espanjalainen kaupunki. Ei liian suuri, ei liian pieni. Ilmasto oikein kiva. Paljon harrastusmahdollisuuksia ja todella helppo liikkua sieltä junalla Malagaan, josta pääseekin sitten ihan minne vain.

Vierailija
47/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torrevieja. Edulliset asunnot, lämmintä, vähemmän sateisempaa esim. aurinkorannikkoon verrattuna, hyvät lentoyhteydet alicanteen suomesta/suomeen, ei liikaa muita suomalaisia mutta löytyy myös suomalaisyhteisö jos sellaista kaipaa, suolajärvien ansiosta terveellinen ilmasto.

Vierailija
48/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava miettiä Espanjan kaupunkeja, kun makaa sohvalla koronakriisissä ja Suomen harmaudessa.

Piristää omaakin mieltä.

Vierailija
49/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torreviejasta olen ajatellut ostaa eläke kämpän.

Vierailija
50/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap muutti vai oliko trolli?

Vierailija
51/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on yhtiövastikkeet, sähkö- ja vesilaskut jossain pikku kolmiossa, tietääkö kukaan?

Vierailija
52/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse golfannut lähes koko talven täällä ja kesävarustuksella ( suomalaisittain) pärjää suurimman osan aikaa. Kyllä ne muutamat +13C päivät hyvin kestää, vetäisee kevyen jakun ylleen.

Meillä on omassa talossa lattialämmitys ja kasetti-ikkunat, ei ole kylmä päässyt yllättämään, vaikka koko olohuoneen pitkä ja korkea seinä kahteen suuntaan on lasia.

Alakerrassa lämpiää sauna ja pihalla lämpiää uima-allas. Sähkölasku ei ole suuren suuri, sillä aurinkopaneelit tuottavat energiaa riittävästi.

Vierailija
53/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko on yhtiövastikkeet, sähkö- ja vesilaskut jossain pikku kolmiossa, tietääkö kukaan?

Itsellä Pohjois-Espanjassa pikkukaksio. Yhtiövastike 15 e kuukaudessa. Vesi- ja sähkölaskuista en vielä osaa sanoa, koska kämppä ostettu juuri ennen koronaa, enkä ole käynyt siellä kaupanteon jälkeen.

Vierailija
54/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vuokraamme kolmiota hyvällä alueella hintaan 1400€/kk, vuokralainen maksaa lisäksi itse sähkön ja veden.

Vierailija
55/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa muuta kuin että en lähtisi Kanarialle tai muille saarille, vaikka siellä olisi lämpimämpää. Euroopan mantereella pääsee aina helpommin matkustelemaan junalla tai bussilla muihin maihin, jos tarvetta tai halua ilmenee. 

Vierailija
56/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me vuokraamme kolmiota hyvällä alueella hintaan 1400€/kk, vuokralainen maksaa lisäksi itse sähkön ja veden.

Missä kaupungissa?

Vierailija
57/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

La Orotava, Teneriffa.

Vierailija
58/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Girona Kataloniassa

Vierailija
59/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko ostamassa vai vuokraamassa? Torreviejan seutu on todella edullinen.

Ajattelin ensialkuun vuokrata ainakin puoleksi vuodeksi, jotta pääsee selville siitä onko kaupunki sellainen johon haluaa pysyvämmin jäädä. Sen jälkeen kyllä ehdottomasti ostaa. Pitää tutustua Torreviejaan ja Alicanteen paremmin, niitä on moni täällä suositellut.

Joku kysyi ikääni, olen 42. Ja iso kiitos vastauksista!

Ap

Vierailija
60/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupungissa?

Marbella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi