Mihin Espanjan kaupunkiin muuttaisit asumaan?
Suunnitteilla on muutto Espanjaan kunhan koronatilanne ei muuttoa enää estä, työni voin tehdä 100% etänä. Olen puinut eri kaupunkien hyviä ja huonoja puolia, mutta kysyisinkin nyt olisiko kellään omaa asuinkokemusta Espanjasta, ja voisitko joko suositella tai kannustaa välttämään tuota paikkaa?
Lapsia ei ole, eli koulukuvioita ei itseni tarvitse miettiä. Kiitos!
Kommentit (184)
Valencia ja jos pienempää haluat niin Alicante on hinnoiltaan edullinen ja suora lentoyhteys Suomeen. Lähistöllä myös Torrevieja jos kaipaat suomalaista yhteisöä tai palveluita.
Alicante on mahtava paikka vaikka espanjaa pitääkin osata englannin lisäksi. Sinne kaipailen tässä kotimaisessa paskasäässä.
Cádiz, Tarifa, La Carihuela de Torremolinos tai Málaga
Madrid on kallis ja kesäisin ihan pätsi, sieltä lähtee rannikolle kaikki jotka vaan pääsee. Ääni Alicantelle koska sillä seudulla suotuinen ja terveellinen mikroilmasto suolajärvien takia.
Itsellä tuli mieleen vaihtoehtoina Mijas Pueblo, Benalmadena, Estebona ja Nerja. Torreviejassa taas on edullisemmat asunnot. Ei ole kokemusta asumisesta kuitenkaan. Nerja näyttää mukavalta, itse en ole käynyt mutta haaveissa mennä sinne käymään. Sinne on vain pidempi matka Malagan kentältä kuin noihin kolmeen ensinmainittuun.
Olen asunut työn takia Madridin esikaupunkialueella (60 km keskustaan) ja La Lagunassa (Teneriffa). Viihdyin paremmin La Lagunassa. Rauhallisempaa ja nopeammat yhteydet isompiin kaupunkeihin. Talvet tosin olivat koleampia ja kosteampia La Lagunassa, mutta ympäristö ja luonto viihtyisämpi.
Ootko ostamassa vai vuokraamassa? Torreviejan seutu on todella edullinen.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä tuli mieleen vaihtoehtoina Mijas Pueblo, Benalmadena, Estebona ja Nerja. Torreviejassa taas on edullisemmat asunnot. Ei ole kokemusta asumisesta kuitenkaan. Nerja näyttää mukavalta, itse en ole käynyt mutta haaveissa mennä sinne käymään. Sinne on vain pidempi matka Malagan kentältä kuin noihin kolmeen ensinmainittuun.
Korjaan: Estepona kovalla peellä. Itse muuttaisiin Mijas Puebloon. Ylhäällä vuorella 8 km Fuengirolasta. Kuin oma maailma. Pieni idyllinen kylä.
Barcelonaan Kataloniaan tai sitten Madridiin. Vihaan pikkukaupunkeja, en haluaisi muuttaa mihinkään muuhun kuin miljoonakaupunkiin.
Valencia. Sopivasti meren rannalla, löytyy myös oma uimaranra. Tuntuu sopivasti pienemmältä esim. Barcelonaan verrattuna, ei niin paljon turisteja ja hintataso varmaan vähän edullisempi. Sopivan iso kaupunki kuitenkin, mielestäni kodikas ja melko paljon nähtävää.
Vierailija kirjoitti:
Madrid.
Asuin Madridissa about 8 kk. Valtavasti mahdollisuuksia. Mutta joulu- ja tammikuu olivat ainakin sinä vuonna tosi kylmiä. Yksinkertaiset ikkunalasit kämpässä. Nukkua piti makuupussissa.
Vierailija kirjoitti:
Barcelonaan Kataloniaan tai sitten Madridiin. Vihaan pikkukaupunkeja, en haluaisi muuttaa mihinkään muuhun kuin miljoonakaupunkiin.
Nämä on molemmat tosi kalliita. Barcelonassa eivät pidä ulkomaalaisista kun ovat kyllästyneet turisteihin. Barcelonassa pyörii todella paljon narkkareita keskikaupungilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Madrid.
Asuin Madridissa about 8 kk. Valtavasti mahdollisuuksia. Mutta joulu- ja tammikuu olivat ainakin sinä vuonna tosi kylmiä. Yksinkertaiset ikkunalasit kämpässä. Nukkua piti makuupussissa.
Niin ja kun kesäkuussa muutin pois, niin sinä vuonna oli 35-37 päivälämpötilat ihan tavallisia. Kunnon terassi / parveke pitää olla asunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Nämä ehdotetut kaupungit ovat aika pohjoisessa, oletteko asuneet näissä ja tarkeaako niissä talvisinkin? Olen ymmärtänyt että espanjalaisissa asunnoissa voi olla aika kylmää ja vetoisaa talvisin, siksi olen tuuminut tähän asti enemmän eteläisempiä sijainteja kuten Granada, Sevilla, Valencia.
Granada on niin korkealla että siellä on lunta ja pakkasta. Etelä-Espanjan asunnot on monesti talvisin aivan h...tin kylmiä, koska kivilattiat ja eristämättömät ovet ja ikkunat. Eli tässä maassa ei kertakaikkiaan ole sellaista paikkaa jossa talvellakin olisi kesälämpötilat. Sen toiveen voi unohtaa.
Tääällä linnatuomiot on niiin alhaisia ja voiit juoda viiinaa tekemätttä töitä.
Pitääkö olla hyvät lentoyhteydet Suomeen?
San Sebastian (saisin surffata vuoden ympäri)
Bilbao (kiva paikka, lyhyt matka San Sebastianiin)
Santiago de Compostela
Olen käynyt vain Barcelonassa, Madridissa ja Valenciassa. Siitä on tosin 35 vuotta, mutta Valencia oli selvästi kivoin. Ihmiset mukavempia, siellä jopa vieraat tytöt tulivat juttelemaan.
Minkä ikäinen olet?
Utelen, koska olen itse jo iäkkäänpuoleinen, mutta haaveilen...