Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin Espanjan kaupunkiin muuttaisit asumaan?

Vierailija
21.02.2021 |

Suunnitteilla on muutto Espanjaan kunhan koronatilanne ei muuttoa enää estä, työni voin tehdä 100% etänä. Olen puinut eri kaupunkien hyviä ja huonoja puolia, mutta kysyisinkin nyt olisiko kellään omaa asuinkokemusta Espanjasta, ja voisitko joko suositella tai kannustaa välttämään tuota paikkaa?

Lapsia ei ole, eli koulukuvioita ei itseni tarvitse miettiä. Kiitos!

Kommentit (184)

Vierailija
1/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sato Domingo

Vierailija
2/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Donostia - San Sebastian

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madrid tai Sevilla.

Vierailija
4/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madridiin. Oon kyllästynyt tähän Keravan tungokseen

Vierailija
5/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne italowesternit kuvattiin? Siellä voisi olla mielenkiintoinen ilmasto.

Vierailija
6/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro enemmän millaisessa ympäristössä viihdyt. Iso vai pieni kaupunki? Onko luonto tärkeää, meri, vuoret?

Itse asun Etelä-Espanjassa, kohta 20 vuotta takana. Luulen, että viihtyisin parhaiten pohjoisessa, jossain pikkupaikkakunnalla. Haaveilen eläkepäivistä Asturiaksessa tai Pyreneillä.

Vierailija
7/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Nämä ehdotetut kaupungit ovat aika pohjoisessa, oletteko asuneet näissä ja tarkeaako niissä talvisinkin? Olen ymmärtänyt että espanjalaisissa asunnoissa voi olla aika kylmää ja vetoisaa talvisin, siksi olen tuuminut tähän asti enemmän eteläisempiä sijainteja kuten Granada, Sevilla, Valencia.

Vierailija
8/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Nämä ehdotetut kaupungit ovat aika pohjoisessa, oletteko asuneet näissä ja tarkeaako niissä talvisinkin? Olen ymmärtänyt että espanjalaisissa asunnoissa voi olla aika kylmää ja vetoisaa talvisin, siksi olen tuuminut tähän asti enemmän eteläisempiä sijainteja kuten Granada, Sevilla, Valencia.

Tämä oli vastaus siis kahdelle ekalle vastaajalle (San Sebastián jne) , sen jälkeen tulikin myös eteläisempiä ehdotuksia.

Ap

Vierailija
9/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro enemmän millaisessa ympäristössä viihdyt. Iso vai pieni kaupunki? Onko luonto tärkeää, meri, vuoret?

Itse asun Etelä-Espanjassa, kohta 20 vuotta takana. Luulen, että viihtyisin parhaiten pohjoisessa, jossain pikkupaikkakunnalla. Haaveilen eläkepäivistä Asturiaksessa tai Pyreneillä.

Lämpö olisi kyllä tärkeää (olen kova kylmäkissa) joten siten olen tuuminut noita eteläisempiä paikkoja. Toisaalta en haluaisi mihinkään kovin turistitiheään paikkaan, ylipäätään olen miettinyt että paras sijainti voisi olla joku yliopistokaupunki, jossa on hyvä julkinen liikenne (ei ajokorttia) kuten ehkä Málaga? Ylipistokaupunki siksi, että miellän niissä olevan enemmän elävää kulttuuria, tai vaikkapa elokuva-arkiston tapaisia paikkoja, voi olla vääräin luulo.

Miksi haaveilet eläkepäivistä juuri pohjoisemmassa, jos sopii kysyä?

Vierailija
10/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin Nerjaa, sopivan kokoinen kaupunki, ei liikaa turismia.

Vierailija
11/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, unohtui vastata: luonto on tärkeää mutta meri ei niinkään. Ja isompi kaupunki voisi sopia itselle paremmin juuri tuon ajokortittomuuden vuoksi, asun nykyään Hgin keskustassa ja olen tottunut hoitamaan asiat ihan kävellen tai hyppäämällä hetkeksi ratikkaan. Kiitos sinulle vastauksestasi!

Ap

Vierailija
12/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten katsellutkin Nerjaa sillä silmällä, pistänyt muutamia asuntoja suosikkeihin, pitääpä katsoa uudelleen. Kiitos!

Ap

Vierailija
13/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten katsellutkin Nerjaa sillä silmällä, pistänyt muutamia asuntoja suosikkeihin, pitääpä katsoa uudelleen. Kiitos!

Ap

Frigiliana, joka on kävelymatkan päässä Nerjasta(oikeastaan osa kaupunkia), on valittu Espanjan kauneimmaksi kyläksi. Sinne ylös olen mennyt väliin bussilla ja tullut kävellen alas, mutta useimmiten kävellyt molempiin suuntiin ja käynyt syömässä tapaksia tai lasillisella.

Vierailija
14/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnekin Kanarian saarten rannikon pikkukylään.

Vierailija
15/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sato Domingo

Onko Espanjassakin Sato?

Vierailija
16/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ne italowesternit kuvattiin? Siellä voisi olla mielenkiintoinen ilmasto.

Almerian lähellä.

Vierailija
17/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanarialla olisi ihanteellinen ilmasto ympäri vuoden.

Vierailija
18/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palma (de Mallorca).

Voihan sieltä sitten muuttaa, jos ei viihdy.

Vierailija
19/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madrid.

Vierailija
20/184 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sì.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme