Mies ei auta fyysisesti eikä tue henkisesti
3 lasta, joista pienin on vauva. Ainoalla elossa olevalla vanhemmallani edennyt muistisairaus, jonka asiat hoidan. Asunto 250 m2.
Mitä tekee mies? Valittaa, jos pyydän häntä hoitamaan vauvaa 2 h päivässä yksin. Ei auta lumitöissä. Ei tee ruokaa. Se mitä hän tekee, niin on jatkuva valitus kodin puutteellisesta siisteydestä. Ja oma harrastus, harrastaa joka päivä töiden jälkeen.
Helpompi olisi ilman häntä. En ole ennen yhtä epäempaattiseen törmännyt.
Kommentit (83)
Vauvat on myös sellaisia että ei viihdy kun tissillä ja äidin sylissä heijattavana.
Miehet ei tiedä että vauvat on tosi vaativia!
Ota, ap, yhteyttä sosiaalitoimeen ja pyydä perheestänne palvelutarpeen arvio/ tee lasu. Kerro, ettet jaksa yksin ja puoliso ei osallistu. Jos tämä ei herätä puolisoa, saat ehkä sosiaalitoimen kautta sitten apua eroon liittyvissä asioissa. Sen verran pitäisi aikuisen miehen kyllä herätä, että alkaisi jossain omatunnon syövereissä tuntua pieni pistos, kun puoliso on katkeamispisteessä ja kotona käy sossusta kotihoitaja kun itse istuu p-rseellään ja valittaa.
Kyllä naisen kädet on ihan sidotut pitääkseen vauva tyytyväisenä edes hetken koska ovat usein tosi tyytymättömiä ja koko ajan vailla jotakin.. ei siinä voi samalla siivota!
Mun exmirs oli samanlainen. Lisäksi ei halunnut lainkaan seksiä ja lopulta petti mua. Vkloput olis pitänyt passata ja majoittaa hänen sukulaisiaan. Mä tienasin enemmän, maksoin enemmän, hoidin kodin ja lapset. Mies räpläsi kännykkää, kityasi kaljaa ja valitti taukoamatta. Tiesin, että yrittää kiusata lasten kautta ja siksi lähdin vasta, kun lapset jo koululaisia. Oli helvettiä. Nyt vinkuu mua takaisin, koska "on antanut mulle anteeksi jos yhdessä olisi halvempaa asua". Lapset tuytyväisiä, kun ukko ei meille pääse lainkaan. Never again
Älä soita sossuun!!!! Eroa ilman sossuja. Ei tuo ukko muutu ja sossuista saat ikuisen riesan. Been there...
Vauvan hoito on tosiaan jo itsessään ympärivuorokautista työtä. Ja se alkaa juuri kun itsellä on paikat revennyt ja tarvitsisi lepoa ja toipumisaikaa. Yösyötöt on tosi raskaita ja päivät menee pää sumussa. Mulla lapselle ei kelvannut muu kun äidinmaito, ja korvike laittoi pienen masun sekaisin.
Teki mieli purra miehen pää poikki, kun hän totesi myöhemmin että vauva-aika tuntui hänestä yllättävän helpolta. Kaipa se tuntui, kun itse sai nukkua eikä joku roikkunut rinnassa kiinni koko aikaa.
Meillä mies hoitaa metatyöt eikä ehdi muuta tekemään.
Miksi ihmeessä olet tehnyt lapsia tuollaisen lusmun kanssa, vai onko muuttunut yht’äkkiä.. jos näin on , niin hän on lähtökuopissa ja jättää sinut hetken räksytettyään.
Vierailija kirjoitti:
Mun exmirs oli samanlainen. Lisäksi ei halunnut lainkaan seksiä ja lopulta petti mua. Vkloput olis pitänyt passata ja majoittaa hänen sukulaisiaan. Mä tienasin enemmän, maksoin enemmän, hoidin kodin ja lapset. Mies räpläsi kännykkää, kityasi kaljaa ja valitti taukoamatta. Tiesin, että yrittää kiusata lasten kautta ja siksi lähdin vasta, kun lapset jo koululaisia. Oli helvettiä. Nyt vinkuu mua takaisin, koska "on antanut mulle anteeksi jos yhdessä olisi halvempaa asua". Lapset tuytyväisiä, kun ukko ei meille pääse lainkaan. Never again
Hyvä että pääsit eroon, ex ukkosi kuulostaa persoonallisuushäiriöiseltä.
Itse olet miehesi valinnut, joten älä valita. Kai olitte tarpeeksi kauan parisuhteessa ennen lapsiakin ja tiesit millainen hän on.
Vierailija kirjoitti:
Ota, ap, yhteyttä sosiaalitoimeen ja pyydä perheestänne palvelutarpeen arvio/ tee lasu. Kerro, ettet jaksa yksin ja puoliso ei osallistu. Jos tämä ei herätä puolisoa, saat ehkä sosiaalitoimen kautta sitten apua eroon liittyvissä asioissa. Sen verran pitäisi aikuisen miehen kyllä herätä, että alkaisi jossain omatunnon syövereissä tuntua pieni pistos, kun puoliso on katkeamispisteessä ja kotona käy sossusta kotihoitaja kun itse istuu p-rseellään ja valittaa.
Ei missään tapauksessa sossuja kuvioon. Jos miehelle ei järkipuhe tehoa, niin sitten mies pellolle.
Varmasti elämä on moninkerroin raskaampaa, stressaavampaa jos kiristynyt ilmapiiri, kumppania kohtaan huonot tunteet. Varsinkin jos vielä on työ, arki ja Lapsiakin.
Koska se ilman lapsia olevassa parisuhteessakin kestämätöntä.
Arki ilman seurustelua ja parisuhdetta on silloin täydellistä.
Seurustelu ja parisuhde on hyvää vain oikeasti kumpikin täysin tyytyväinen toisiinsa ja nauttii toisistaan rajattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Itse olet miehesi valinnut, joten älä valita. Kai olitte tarpeeksi kauan parisuhteessa ennen lapsiakin ja tiesit millainen hän on.
Ihan vaan tiedoksi, että joskus se kumppanin kusipäisyys ilmenee vasta esim elämänmuutoksen yhteydessä. En osaa sanoa miten homma meni ap :n tapauksessa, mutta joskus vuosienkin kuluttua saattaa toisesta paljastua varsin paskoja puolia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko muuttaa pienempään kerrostaloasuntoon? Vähemmän siivottavaa eikä lumitöitä. Puhuisin myös miehen kanssa kotitöiden jakamisesta. Isommille lapsillekin pitäisi jäädä aikaa. Nyt kuulostaa siltä että sinun aikasi menee vauvan, kodin ja muistisairaan asioiden hoitoon ja miehen aika harrastamiseen.
Joo ja uskomattominta tässä se, että vielä kehtaa valittaa. Minun se tässä pitäisi valittaa. Onneksi jaksan kuitenkin melko hyvin, joten ei tule valitettua (olen kerran aiemmin ollut vielä huomattavasti raskaammassa elämäntilanteessa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko muuttaa pienempään kerrostaloasuntoon? Vähemmän siivottavaa eikä lumitöitä. Puhuisin myös miehen kanssa kotitöiden jakamisesta. Isommille lapsillekin pitäisi jäädä aikaa. Nyt kuulostaa siltä että sinun aikasi menee vauvan, kodin ja muistisairaan asioiden hoitoon ja miehen aika harrastamiseen.
Joo ja uskomattominta tässä se, että vielä kehtaa valittaa. Minun se tässä pitäisi valittaa. Onneksi jaksan kuitenkin melko hyvin, joten ei tule valitettua (olen kerran aiemmin ollut vielä huomattavasti raskaammassa elämäntilanteessa).
Tämä siis ap.
Jätä se sika. Itse jätin ja henk kulkee. Meillä on vain yksi elämä. Älä tuhlaa milliäkään kenenkään alistamiselle. Amen
Onneksi vauva kasvaa ja ehkä isäkin osallistuu enemmän kun lapset ovat isompia esim. koululaisia. Oon kuullut että isät alkaa osallistumaan myös silloin kun lapset ovat taaperoikäisiä kun eivät osaa hoitaa vauvoja.
Onko mies hoitanut aiempiakaan lapsia? Yksinhuoltajilla on tosi rankkaa et en sitä suosittele..
Just tämän takia hankin lapset yksin :)
Tässä jos olisi vielä joku aikuisvauva jaloissa pyörimässä, niin en todellakaan jaksaisi.