Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyytyväisiä vuokralla asuvia?

Vierailija
21.02.2021 |

Myin oman kotini enkä ole löytänyt uutta. Olen asunut vuoden sukulaisilla (olen 40-v.) ja nyt mietin, vuokraisinko kodin, kun mieleistä ostettavaa ei löydy. Tämä matkalaukkuelämä on kauheaa. Myin oman kodin, koska halusin kivemman, joten en viitsi nyt ostaa jotain ihan ok asuntoa. Vuokrahinnat kivoissa kohteissa ovat sellaiset, että samaan hintaan maksaisi omaa.

Tarvitsisin nyt hyviä puolia vuokralla asumisesta, sillä minulla leviää kohta pää kodittomana. Kaikki vain tolkuttavat, ettei kannata vuokrata. Ärsyttää.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naapuriin muuttaa meluavaa nuorisoa tai laitapuolen väkeä niin kuukauden irtisanomisajalla voi muuttaa muualle. Asunnon myyminen on isompi ruljanssi.

Niin, siis sen jälkeen kun on asunut sen vuoden, mikä lähes kaikissa vuokra-asunnoissa on nykyään miniminä ennen kuin määräaikainen vuokrasuhde muuttuu toistaiseksi voimassaolevaksi. Ymmärrän, että vuokranantajille on vaivalloista ja kallista etsiä uusia vuokralaisia, mutta tuo normiksi muuttunut vuoden pakkoasuminen on kyllä todella turhauttavaa, jos asunnossa tai naapureissa onkin jotain pahasti vialla. Toki asunnon myymisessäkin menee oma aikansa.

Vierailija
22/24 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä sukulaiset yrittävät estää minua vuokraamasta. Asuntoa kuulemma menee rahat kankkulan kaivoon. Pitäisi ostaa, mutta en löydä mieleistä. Neuvoja? Ap

Sanonta "kankkulan kaivoon" tarkoittaa, ettei rahoille saa mitään vastinetta. Vuokraa maksaessa maksat asunnosta, asunnon sijainnista sekä mm. asunnon kunnossapidosta. Voit tämän kertoa sukulaisillesi. 

Itsellesi voit kertoa, että 40-vuotiaana päätät itse asumisestasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toukokuu 1986 alkaen olen asunut vuokra-asunnossa.

Montako omistusasuntoa olisitkaan maksanut maksamillasi vuokrilla?

Kaikkia ei vain kiinnosta ostaa omaa. Miksiköhän se on joillekin niin hankala asia käsittää? Me kasvatimme lapset kerrostalossa rauhallisella alueella ja missään vaiheessa ei kaivattu omaa asuntoa eikä jo aikuiset lapsenikaan mitään negatiivista koskaan ole sanoneet. Koti se on vuokra-asuntokin. -eri

Vierailija
24/24 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole rahan hukkausta jos maksaa katosta päänsä päällä, lämmöstä, sähköstä jne. Kaikkea sitä kuuleekin. Typeriä kapeakatseisia sukulaisia sinulla kyllä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme