Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten löytää ne pienetkin hyvät asiat jokaisessa päivässä?

Vierailija
21.02.2021 |

Elämä tuntuu p****lta päivästä toiseen. Miten löytää ne hyvät asiat jokaisessa päivässä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kiitollisuuspäiväkirjaa eli listaa joka päivä vaikka kolme asiaa, joka meni hyvin tai oli edes vähän hauska. Mun listalla on niin pieniä juttuja kun että jaksoin laittaa tukan tai nauroin jollekin tän forumin jutulle. Tää jutu tehdään illalla viimeseks ennen maata menoo. Niin jää päivästä parempi mieli.

Vierailija
2/7 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa negatiiviselta ja vaatii mielikuvitusta, mutta jos miettii mikä kaikki elämässä, asumisessa, elämisentasossa ja terveydessä voisi olla huonommin maailman mittakaavassa, niin se auttaa.

Voisi olla esim. liikuntakyvytön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lista asioista, jotka on hyvin (esim. on kiva koti, kaunis ilma ym.)

Voit tehdä listan myös asioita, jotka kohentaisi sun tyytyväisyyttä elämään ja onnellisuutta ( esim. enemmän vapaa-aikaa, uusi harrastus tai ystävä ym,)

Sano itsellesi joka päivä positiivisia asioita esim. että riität ja olet hyvä ihminen ym. tai muuta joka tuntuu hyvälle.

Kun alat voida sisäisesti hyvin ja hymyilet,,näkyy se ulospäin ja ihmiset hakeutuvat seuraasi.

Vierailija
4/7 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko pysähtyä tähän hetkeen? Siis niin, ettet murehdi tai mieti tulevaa, analysoi mennyttä tai mieti, mitä kaikkea on tapahtunut. Jos pystyy karistamaan hetkiseksikin kaiken menneen ja tulevan, voi huomata, ettei itse asiassa ole mitään hätää nyt, asiat on hyvin (jos on lämmintä ja riittävästi ruokaa eikä kukaan uhkaa juuri nyt turvallisuuttasi). Kaikilla maailman ihmisillä on samanlainen hetki juuri nyt, elämän todellisuus on siinä. 

Siitä lähtökohdasta pienien hyvien asioiden löytäminen on jopa aika helppoa. 

Mutta en halua sanoa, että "sen kun vaan muutat näkökulmaasi tuosta vaan", mutta haluan sanoa, että harjoittelemalla läsnäoloa pääsee tavoittamaan kiitollisuutta. Se vaatii sitoutumista harjoitteluun, mutta sen valinnan voit kyllä tehdä vaikka heti.

Kaikkea hyvää sinulle, elämä on ihmeellinen lahja ja todella toivon, että saisit myös siitä kokemuksesta kiinni.

Vierailija
5/7 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat vaan ajatella niitä hyviä puolia. Esim aamulla kun ajat töihin on hyvä keli? Mikä tuuri! Töissä sait juoda ilmaista kahvia hetken ihan rauhassa ja sait siitä palkkaa?? Ihanaa! :)

Vierailija
6/7 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten nelonen sanoi, harjoittelemalla.

Omasta puolesta sanon olevani onnekas, pääsin eroon exästä, lapseni ovat terveitä ja hyvissä parisuhteissa kodin esimerkistä huolimatta. Olen työtön, ruokaa on ollut joka päivälle.

Tänään plussalla ilma, tuntuu melkein helteelle.

Tässä mun kiitollisuutta. Itse tiedät omasi.

Vierailija
7/7 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsia, lapset ovat terveitä ja kehittyvät normaalisti. Ulkona voi liikkua turvallisesti ja hengittää raikasta ilmaa. Olen itse kunnossa, voin liikkua, venytellä. Minulla on varaa ostaa ruokaa, suihkugeeliä, vaatteita. Minulla on töitä, näin ollen on myös rahaa tarjota lapsille turvallinen elämä. Aurinko paistaa, sataa ja se raikastaa, lunta sataa, lumi sulaa. Lintu laulaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi