Mitä tarkoittaa hotellin Do not disturbed -lappu?
Sen kai pitäisi estää satunnaisia matkailijoita tunkemasta huoneeseeni kesken aktin, silti joku kielitaidoton siivooja tunkee sisään huoneeseen koputtamatta aina vaikka on lappu ovenkahvassa. Olenko ymmärtänyt väärin ja ketä sen sitten on tarkoitus estää huoneeseen tunkemasta?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen että jos maksan huoneen viikoksi ja lyön lapun ovenkahvaan niin siivooja tulee kun luovutan huoneen tai jos otan lapun pois aiemmin. Se ei ole siivoojan tehtävä arvioida mitä sodomiaa minä siellä sen viikon harjoitan.
Käytännössä siellä on joku kiinalainen mamma heti ekana aamuna itkemässä ja kitisemässä vaikka ei pitäisi olla
En todellakaan olisi koputellut laputettuun oveen. Ja jos haluatte sekstailla, todellakin pyydän että käytätte sitä.
T: joskus hotellissakin siivonnut
Vierailija kirjoitti:
Siitä en huomannut yksiselitteistä vastausta että mitä sen lapun on tarkoitus tarkoittaa?
Tarkoittaa, älä häiritse. Älä koputa, älä siivoa, teeskentele että oikeastaan tässä ei ole ovea. Korkeintaan kun maksettu aika päättyy, voi koputella.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan olisi koputellut laputettuun oveen. Ja jos haluatte sekstailla, todellakin pyydän että käytätte sitä.
tuttava meni hotellihuoneeseen jossa oli Matti ja Mervi ilman vaatteita, ei koskaan voinut unohtaa sitä näkyä. Se lappu on kaikkien turvaksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se tarkoita, että Älä kuuntele Disturbedia?
Ei sitä kuuntele kukaan. Tuo huoneasia kyllä kiinnostaa
Tuolla aiemmin linkatulla videolla oli yli 682 000 000 katselukertaa, joten olet selvästi väärässä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä en huomannut yksiselitteistä vastausta että mitä sen lapun on tarkoitus tarkoittaa?
Tarkoittaa, älä häiritse. Älä koputa, älä siivoa, teeskentele että oikeastaan tässä ei ole ovea. Korkeintaan kun maksettu aika päättyy, voi koputella.
Näin olen ymmärtänyt, käytäntö on ollut jotain muuta isompienkin tähtirykelmien paikoissakin. Mutta ok, jos on lappu ja joku tunkee sisälle niin valitus heti. Kiitän, halusin vaan tietää että olen ymmärtänyt asian oikein.
Vierailija kirjoitti:
Tästä(kin) syystä olen sitä lappua pitänyt mutta ei sitä ole noteerattu lähes koskaan
Moni voisi ollakin pakarat paljaana säädyllisempi näky kuin edestäpäin...vaikka olisi esim kylpypyyhe edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin olen ymmärtänyt, käytäntö on ollut jotain muuta isompienkin tähtirykelmien paikoissakin. Mutta ok, jos on lappu ja joku tunkee sisälle niin valitus heti. Kiitän, halusin vaan tietää että olen ymmärtänyt asian oikein.
Seuraavan kerran kun joku romaniaa puhuva mustalaìnen tunkee huoneeseen kesken aktin niin kävelen ohjaamaan sen ulos ja teen valituksen.
Vierailija kirjoitti:
Moni voisi ollakin pakarat paljaana säädyllisempi näky kuin edestäpäin...vaikka olisi esim kylpypyyhe edessä.
Siksipä se 'do not disturb' lappu laitetaankin eteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää tasokkaampia hotelleita.
Ei ole ollut todellakaan mitään suomiporukoiden karjamajoja, sama joka maassa
Jospa niissä karjamajoissa ollaankin kohteliaampia ja isojen hotellien ylityöllistetyt siivoojat eivät jaksa tai huomaa välittää lapuista kun on niin kiire.
Vierailija kirjoitti:
Älä pane häiriintynyttä.
Hyvä neuvo sinänsä, mutta jos joku tunkee silti mukaan? turpiin vaan ja onnea ettei pääse lööppiin?
No niin. Hotelleilla on turvallisuusmääräykset. Niiden mukaan jokaisessa huonessa on käytävä kerran vuorokaudessa.
Itse käytän "do not disturb" lappua kertomaan siivoojille "tänään ei tarvitse siivota". Thaimaassa teen homman näin : kun näen käytävällä hotellisiivoojan, pyydän häneltä uudet vesipullot, hän tuo ne huoneeseeni. Tällä tuo turvallisuusvaatimus tulee täytettyä.
Hotellin henkilökunta koputtaa AINA, voit huutaa takaisin "please wait a moment" jos on hankala hetki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää tasokkaampia hotelleita.
Ei ole ollut todellakaan mitään suomiporukoiden karjamajoja, sama joka maassa
Jospa niissä karjamajoissa ollaankin kohteliaampia ja isojen hotellien ylityöllistetyt siivoojat eivät jaksa tai huomaa välittää lapuista kun on niin kiire.
Onko se sitten asiakkaan vika kun kävelevät keskelle huolella rakennettua sodomistista rakennelmaa? Mistä me vìttu maksetaan?
Itse ajattelen että jos maksan huoneen viikoksi ja lyön lapun ovenkahvaan niin siivooja tulee kun luovutan huoneen tai jos otan lapun pois aiemmin. Se ei ole siivoojan tehtävä arvioida mitä sodomiaa minä siellä sen viikon harjoitan.