Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvtt.. Elämä täysin solmussa!

Epätoivoinen
20.02.2021 |

En tahdo jaksaa enää, elämäni on ihan totaali jumissa! Ja tänään mies kertoi kännissä, että on ajatellu tappavansa meidät, eli minut ja meidän 5 v tyttären! Nyt sitten tuli konflikti, juuri äsken, kun hän haukkui mua miten oon lihonut yms (toki se on totta, mulla sairastuin ahmimishäiriöön ja siitä tullut painoa, mies myös lihonnu ja rupsahtanu. Käyn jatkuvasti hoidossa että voin laihtua) ja hermostuin, huusin että haluaisin vaan hänen tukeaan enkä jatkuvaa nälvimistä. Kertoi ettei tunne mua kohtaan muuta kuin vihaa.. Suuttui koska hermostuin ja hyökkäsi mua kohti aikomuksena lyödä jakkaralla, mutta tyytyi "vain" potkaisemaan selkääni kun kyyristyin maahan paeten iskua..

No eihän tässä ole enää mitään muuta vaihtoehtoa kuin erota, mutta tuntuu että kuolen siihen tuskaan. En miehen takia, olisi helpottavaa päästä hänestä vihdoin eroon.. Mutta mun koti on täysin miehen nimissä, joudun luopua eläimistäni ja muuttaa kerrostaloon.. 😞 Lihava 3kymppinen yh äiti, jolla ei ole tuloja ja työkyvytön masennuksen takia... Miten mä oikeesti pääsen tästä ylös!? Mihin mä meen...?? Ei mulla ole ketään 😭

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo 5v lapsi ole kotona kun kännissä siellä sekoitette? Huostaanottoa pikimmiten ja sitten pelastat itsesi jos kerkeät.

Vierailija
2/18 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta menossa kiinni. Eroa. Voimia <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illan vika mies iha provo😀

Vierailija
4/18 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus loppuu kun pääset ukosta eroon?

Vierailija
5/18 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ok Ap?

Erohan tossa Ainoa Ratkaisu. Onko sulla vanhemmat elossa? Jos on, niin muuta hetkelsi heille haavojasi nuolemaan ja apua saamaan. Tai jonkun ystävän luokse? Teitä on kuitenkin vain kaksi. Tai turvakotiin, jos muuta ei ole.

Menet myös poliisille kertomaan miehen puheet ja väkivaltaisuuden -> saat huoltajuuden itsellesi.

Masentuneisuuteen auttaa liikunta. Tämä on ihan uusi ohje perustuen uusimpiin tutkimustuloksiin eikä mikään vanha hapatus. Liikunta vahvista verenkiertoa, joka vaikuttaa edullisesti myös aivojen aineenvaihduntaan, joka vaikuttaa parantavasti mielialaan. Ala tekemään joka päivä tunnin lenkki. Paino alkaa tippumaan, kunto nousee, ulkonäkö paranee, mieli tulee paremmaksi ja alat jaksaa tehdä asioita.

Lopulta jaksat hakeutua kouluun. Olet vielä nuori ja elämä edessä!!! Mikä tahansa koulu on parempi kuin kotona makaaminen.

Käy kuitenkin terveysasemalla pyytämässä perusverenkokeet ja ferritiini. Raudanpuute sekoitetaan usein masennukseen, koska oireet hyvin samankaltaisia.

Mutta yksi asia kerrallaan. Mutta pidä tämä suunnitelmanasi. Suunnitelma pitää olla, muutoin voi jäädä homma hoitamatta!

Voimia! ❤️

Vierailija
6/18 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen myös, että masennus ja syömishäiriö helpottavat, kun pääset pois sieltä väkivallan uhan alta.

Vierailija
7/18 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakotiin lapsen kanssa heti kun uhataan tappaa teidät. Jotkut toteuttaa uhkauksensa.

Siellä sitten ammattilaisten kanssa teette suunnitelman, miten selviydyt.

Kuulostaa siltä kuin sinun ja lapsesi kuolema olisi sinusta varteenotettavampi vaihtoehto kuin kerrostalossa asuminen.

Vierailija
8/18 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on uhannut tappaa niin turvakotiin ja ihan s**tanan äkkiä. Rikosilmoitus uhkauksesta ja väkivallasta, avioero, ositus, yksinhuoltajuus.

Voimia, pysykää hengissä.

Juominen on totaaliluuserien puuhaa.

Vierailija
9/18 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa on turvallista kuin linnunpesässä. On valoa ja ilmaa ja ihana anonyymius.

Omakotitalon nurkan alle voi hullu aina tuikata tulet ja sisään pääsee helposti jos haluaa. Kerrostalon yläkerroksiin sensijaan paha yrittää ikkunasta, ei edes ovesta kun on lukittu alaovi ja naapurit todistamassa.

Ei tartte lumitöitä, ei pääse murtomiehet.

Nyt urputtaja pelastat ittes ja mukulas etkä vello missään pientaloidylliharhassa siellä. Siellä missä juoppo mesoo, ei ole idylliä.

Vierailija
10/18 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eläimiä sinulla on? Ymmärrän, että olet niistä huolissasi, ne ovat varmasti olleet asia joka lapsen lisäksi ovat pitäneet sinut pinnalla tuollaisessa tilanteessa. Pystyisikö tuleva ex-miehesi huolehtimaan niistä? Vai voisitko ajatella etsiväsi niille uudet kodit? Jos kyseessä kissa tai koira, eihän sinun niistä tarvitse luopua. Ehdottaisin nyt vakavasti miettimään sitä hetkeä, kun olisit lapsesi kanssa omassa asunnossa. Miltä se tuntuu? Vapauttavalta? Turvalliselta? Jos näin, tavoittele sitä. Et halua päätyä lapsesi kanssa iltapäivälehden kanteen. Älä huoli nyt painostasi tai muustakaan tuollaisesta, vaan hetki on myöhemmin. Muista, sulla on sun elämä ja lapsella sen elämä. Sä olet vastuussa molemmista tällä hetkellä. Tee niistä hyvät. Tsemppiä!

Vierailija
11/18 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä menee taas raha lapsen edelle.

Vierailija
12/18 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole kyse susta vaan lapsesta, luulisi että koet hänen elämänsä tärkeäksi, tuollaisesta elämästä menee pieni rikki ja nopeasti. Ei tainnut olla yhtään ensimmäinen kerta?

Toivottavasti sulla on luottotiedot sentään kunnossa, sen jälkeen vuokraat nopeasti sen asunnon teille, alkuun riittää ihan kaksio.  SIllä, kenen nimissä koti on, ei ole väliä jos olette naimisissa eikä avioehtoa ole. Miehesi maksaa jatkossa elatustukea, joten tuletta pärjäämään ihan hyvin.

Vierailija
13/18 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolet TUSKAAN, jos pääset eroon ilkeästä ja uhkailevasta miehestä? Mietipä nyt uudestaan! Eikö ole paljon tuskallisempaa kuunnella haukkumista ja uhkailua ja pahimmassa tapauksessa päättää päivänsä miehen tappamana kuin elää omaa itsenäistä elämää?

Miksi ajattelet, että on pakko muuttaa kerrostaloon? On olemassa muitakin vaihtoehtoja. Varsinkin maaseudulta voisit löytää kivan talon, johon voisit ottaa vaikka hevosesi, jos se eläin sattuu olemaan isompi kuin kissa tai koira.

Sulla ei ole ketään - ota nyt aluksi yhteyttä mielenterveystoimistoon, kun on masennusta, sosiaalitoimistoon ja seurakuntaan. Aivan varmasti joku noista auttaa sinua, vaikka oletettavasti mies on karkoittanut viimeisetkin ystävät ja sukulaiset lähipiiristäsi.

Vierailija
14/18 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos väkivaltauhkailua jo se riittäisi eroon, ja nyt on jo toteutunutta väkivaltaa.

Jos mies väkivaltainen eläimille, ei niitä voi jättää miehelle, vaan eläinsuojelun kautta uudet kodit.

Toimi nopeasti nyt.

Vierailija
15/18 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole juonut vuosiin pisaraakaan alkoa, eli siitä huolissaan olevat voi taas hengittää. Lapsi ei ole ollut tilanteessa mukana. Tosiaan meillä on kanoja ja poneja ja koira. Mulle ei TODELLAKAAN ole talo tai raha tärkeämpää, mutta ei se silti tarkoita että lähteminen on helppoa. Mies ei hoida eläimiä, ja en uskalla niitä sille jättää. Sen lisäks että mua pelottaa lähteä niin että mies tajuaa - pelkään että se just motivois toteuttamaan uhkauksensa! 😞Oon jo pakannut mulle ja lapselle pussit piiloon, jos on pakko lähteä heti. En nukkunut koko yönä silmäystäkään, kun vahdin että mies pysyy olkkarissa.. Oon nyt yrittäny selvittää hoitoa ja myyntiä noille eläimille, mut pitäs järjestää nii ettei mies huomaa. Ja kyllä. Me lähdetään täältä heti kun mahdollista, mieluiten jo heti nyt mutta realiteetit on nyt näin. En voi vaan jättää kaikkia tavaroitani ja eläimiä... Ja miten porukka voi kuvitella et mulle raha olis tärkeämpää, mulla ei ole mitään rahaa ollutkaan ja säästöt ja kaikki miehen takana. Ei mulla oo luottotietoja tai mitää. Enkä mä oo mikää nuori enää. Ja joo, mä liikun joka päivä koiran ja ponien kanssa eikä oo masennusta poistanu...

Vierailija
16/18 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakodeissa on myös kokemusta siitä, kuinka eläimille saadaan asianmukainen hoito. 

Vierailija
17/18 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei. Valitettavasti meidän paikkakunnan turvakodilla oli tarjota meille vaan koiran luovuttaminen hoitolaan/löytölään, ja tallin asukkaat jättää ja joku hoitaja käy. No realistisesti se ei vaan oo mahdollista, jättää eläimiä ja lähtee itse 40-50km päähän autottomana kun ei ole ketään muuta joka vois eläimet hoitaa.. Ponit pääsee ehkä vuokra tallille kaupunkiin mutta 400e kk karsinapaikasta on ihan hemmetin paljon, kun nyt on ponien kulut ollu 50e kk.. Eivät halunneet ylläpitoon ja ei poneja ja kanoja voi kelle tahansa vaan antaakaan.. Kyllä tekis mieli vaan luovuttaa, ampua eläimet ja karata maasta.. 🙈

Vierailija
18/18 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne sinulla. Onko paikkakunnallasi 4H-kerho tai partiolaisryhmä? Heiltä voisit saada apua eläinten hoitoon siksi aikaa kun niille saadaan parempi paikka. Joka tapauksessa lähde heti kun voit ja onnea matkaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän