Te jotka jätätte kiitos lappuja siivoojille, miksi?
Olen siis siivoojana hotellissa ja työkavereiden kanssa ollaan näitä lappuja ihmetelty. Tuntuu oudolta ja jopa hieman alentavalta, kun huoneesta löytyy lappu joka on kuin lapselle kirjoitettu miten hiiienosti ja reippaasti on siivottu ja kuinka on arvokasta työtä.
Mitä ihmettä?? Se on meidän työtä siivota ne huoneet. Jättävätkö nämä ihmiset lappuja myös postilaatikkoonsa miten hienosti ja reippaasti on joku työtään tekevä taas tuonut laskut ja mainokset tai roskakuskille miten on taas arvostettavasti haettu ne roskat?
Kun sanotaan ettei siivoustyötä arvosteta sillä tarkoitetaan lähinnä sitä, että julkisissa tiloissa sikaillaan kun itse ei tarvitse siivota ja palkka on aika onneton työmäärän nähden.
Toinen asia mitä ollaan ihmetelty on se, että miksi ihmiset petaavat sänkyjä tai ottavat lakanat itse pois. Se ei helpota työtämme mitenkään pikemminkin päinvastoin. Miksi pitäisikään? Tuskin kukaan esim. kampaajalla käydessään alkaa itse lakaista hiuksiaan lattialta tai ravintolassa vie itse astioita tiskiin.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
On sulla ongelmat. Viisas ihminen osaa arvostaa ja kiittää toista hyvästä työstä. Oli se työ mikä tahansa.
Viisas ihminen siivoaa itse omat sotkunsa eikä jätä esim. p*skaansa pitkin pönttöä kuivumaan tai jätä roskia levälleen. Siinä näkyy jo paremmin se arvostus toisen työtä kohtaan. Ei siinä, että kirjoitetaan joku kiitoskirje.
Tippiäkö vailla olet vai miksi vingut?
Siivoojien kanssa ei kyllä voi onnistua koskaan
Vierailija kirjoitti:
Tippiäkö vailla olet vai miksi vingut?
Kuka tässä mitään vinkuu? Kysyin kysymyksen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Aina yhtä negatiivisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat?
Aina yhtä negatiivisia.
Höpsis
Kuinka niin työtänne ei helpota jos ottaa lakanat pois valmiiksi?
Väärin otettu?
Ai. Itse aina esisiivoan hotellihuoneen ennen poistumista. Onko esim. lakanoiden pois ottamisessa valmiiksi jotain haittaa. En ymmärrä? Ulkomailla annan myös tipin. Mutta henkilökohtaisesti siivoojalle, koska silooin menee oikealle henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sulla ongelmat. Viisas ihminen osaa arvostaa ja kiittää toista hyvästä työstä. Oli se työ mikä tahansa.
Viisas ihminen siivoaa itse omat sotkunsa eikä jätä esim. p*skaansa pitkin pönttöä kuivumaan tai jätä roskia levälleen. Siinä näkyy jo paremmin se arvostus toisen työtä kohtaan. Ei siinä, että kirjoitetaan joku kiitoskirje.
Mun siivooja kyllä juuri viimeksi varmisteli, ettenhän vaan turhaan siivoa asioita, jotka kuuluvat hänelle. Täällä on kuulemma epäilyttävän siistiä.
Mikseivät jätä tippiä jos ovat niin kiitollisia?
Meitä on moneksi... Itse tykkään kiitoksista.
-siivooja
Joo ymmärrän, itse kanssa aina ihmetellyt samaa ja mielestäni jotenkin outoa!
Itse yleensä jätän siivoojille vähän tippiä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin työtänne ei helpota jos ottaa lakanat pois valmiiksi?
Väärin otettu?
Koska ei voi tietää mitä siellä välissä on joten se mytty täytyy katsoa läpi ja se vie enemmän aikaa kuin jos ottaa itse pois. Eikä niitäkään kuten ei myöskään roskiksia voi alkaa vaan penkomaan juurikin siitä syystä, että siellä voi olla mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Meitä on moneksi... Itse tykkään kiitoksista.
-siivooja
Yleensä ihmiset tykkää kiitoksista, etenkin asiakaspalveluammateissa, joissa saa pskaa niskaan. Minä kiitän aina kaikkia kaupan kassasta lääkäreihin, jos on kiittämisen aihetta.
Erikoista. En jätä heippalappuja siivoojille. Tippiä kyllä jätän, ellei sattuisi olemaan kuvottava huone- tosin sellaisessa en edes yöpyisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo pitäisi olla suurimmalle osalle itsestään selvä asia. Kiittämisen lisäksi jokainen tekee oman osuutensa.