Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävely ei juuri laihduta

Vierailija
20.02.2021 |

Ajatella että jopa tunnin pitusella kävelyllä kuluttaa vaan noin 200 kaloria, eli eipä juuri mitään! Se on nopeasti kuitattu yhdellä suklaapatukalla.
Jos siis pelkkää kävelyä harrastaa, vaikka tunnin lenkkejä, niin ei voi syödä yhtään herkkuja, jos aikoo laihtua.
Jos syö 1 suklaalevy viikkoon, ja käy vaikka 5 pv viikossa tunnin lenkin, ei laihdu. Uskomattoman tympeää. Siksi uskon nyt todella sen, että aerobisella ei vaan laihduta.
Se vaatii lihaskunto treenejä, jos siis haluaa syödä edes puolikkaan levyn yhteensä per viikko. Ainut hyöty kävelystä on terveyteen ja ehkä pienesti aineenvaihduntaan, mutta ei todellakaan laihduta! Vai onko jollain muka kokemusta siitä?

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ruokatunnin käyttää kävelemiseen , toimii.

Kävelen töissä 7 tuntia, askelia n 20 000. Ei toimi.

Vierailija
62/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihdun ilman liikuntaa, ei tarvi kuin vähentää syömistä hieman niin paino lähtee putoamaan ja voin myös herkutella siinä sivussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laihduta ei. Kokeilin 4 kuukautta kävellä reippaasti 4-5x viikko, 5-7km ja lihoin 5 kiloa!

Kyllä vitutti, en ole sen jälkeen liikkunut, lisää vaan ruokahalua

N35 ja 100kg

Vierailija
64/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu iästäkin, vanhempi väki hyötyy reippaasta kävelystä enemmän kuin rääkkiliikunnasta.

Vierailija
65/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pakottaa syömään suklaata?

Vierailija
66/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu iästäkin, vanhempi väki hyötyy reippaasta kävelystä enemmän kuin rääkkiliikunnasta.

+35v naisille suositellaan juurikin rauhallista kävelyä.

Vierailija
67/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

+35v naisille suositellaan juurikin rauhallista kävelyä.

Ei suositella. Suositus on vauhdikasta ja reipasta kävelyä. Nykyään mennään metsään siinä, kun hoetaan että pienikin liikuntamäärä on hyväksi. Ihmiset ihan oikeasti kuvittelevat, että riittää kun kävelee 100 metrin kauppamatkan.

Vierailija
68/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyä suosittaa asiantuntijatkin laihduttamisen tueksi. Laittaa aineenvaihdunnan toimimaan. Askeleita vaan pitää lisätä edistymisen ylläpitämiseksi.

Vierailija
69/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä mikei vaan voi mennä tekemään fyysistä ja raskastakin työtä niin ei tarvitse kävellä että saa läskinsä sulatettua. 

Miksi pitäisi tehdä fyysistä ja raskasta työtä, kun voi kävelläkin?

Vierailija
70/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei laihduta ei. Kokeilin 4 kuukautta kävellä reippaasti 4-5x viikko, 5-7km ja lihoin 5 kiloa!

Kyllä vitutti, en ole sen jälkeen liikkunut, lisää vaan ruokahalua

N35 ja 100kg

Ei pelkkä kävely laihduta, ei ainakaan jos ruokavalio on pielessä. Pitää myös osata syödä oikein, jotta näkee tuloksia. Kävely ei ketään lihota, vaan se mitä suuhunsa laittaa.

Vierailija
71/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä googlen mukaan kävely 5 km tunnissa on kohtalaista kuormitusta, ei puhuta löntystämisestå mitään. 3 km on sit sitä ”löntystämistä”.

Ja aivan oikein laitoin tuntia kohden kaloriarvion - tarkistin sen ihan laskurista ja kyllä se on VAIN sen 200 kaloria.

Uskotte tai ette. Jos puhutaan huomattavasta vauhdista eli yli 6 km h niin sit puhutaan 300-> kalorista ”jo”.

Pointti onkin se, että noin surkealla kulutuksella ei voi syödä mitään levyä viikossa. Yks lenkki 5 krt vk on 1000 kcal eli yhden levyn verran.

Tämä on ihan matikkaa.

Vierailija
72/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isokokoinen mies ja syön helposti päivässä 4000 kaloria. Mikään liikunta ei laihduta, jos en ensiksi syö puolet vähemmän.

Kävelemällä 1,5h voin kuluttaa noin 600 kaloria, mutta liikunta lisää nälkää. Ulkona syöty ateria sisältää helposti 1200 kaloria. Sen jälkeen pitäisi heittää toinen ja kolmaskin puolitoista tuntinen jotta vähän laihtuisi.

Vierailija
73/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei suositella. Suositus on vauhdikasta ja reipasta kävelyä. Nykyään mennään metsään siinä, kun hoetaan että pienikin liikuntamäärä on hyväksi"

Saahan sitä suositella ja suositteluksi ne myös jäävät suurimmaksi osaksi. Minun ei tarvitse käydä kuin lähikaupassa niin selkä väsyy. Ylipainoa melko paljon ja varmaan myös huono lihaskunto.

Vierailija
74/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmalle väelle suositellaan myös lihaskuntoliikuntaa ja venyttelyä. Lisäksi olisi hyvä saada jotain tasapainoa kehittävää liikuntaa. Ei se kävely yksin riitä.

Vierailija
75/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laihtunut hieman yli puolessa vuodessa liki 10 kiloa kävelemällä ja painoindeksin kuten myös omasta mielestäni olen nyt normaalipainossa.

Mutta, pitää kävellä melko paljon. Minä laskin ja lasken älykellon näyttämiä niin sanottuja aktiivisia kaloreita, eli niitä jotka kulutetaan sen lisäksi mitä elintoimintojen ylläpitäminen vaatii. Nostin kalorikulutuksen päivittäin yli 2000 kcalorin, eli noin 3500-4500 kcal kokonaisuudessaan. Tarkoitti 25 - 30 kilometriä reipasta kävelyä päivässä kolmena - neljänä osasuorituksena. Toisinaan kulutin osan kaloreista pyöräilemällä, mutta pääsääntöisesti kävellen. Kävelyvauhtina pidän yli 6 km tunnissa. Aloitan jokaisen päiväni 9 kilometrin kävelylenkillä ennen aamukahvia.

Vierailija
76/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmalle väelle suositellaan myös lihaskuntoliikuntaa ja venyttelyä. Lisäksi olisi hyvä saada jotain tasapainoa kehittävää liikuntaa. Ei se kävely yksin riitä.

Joo +35v naisille kyllä suositellaan venyttelyä ja varovaisesti Lihaskuntoa esim tuolijumppaa. Kävely myös tärkeää.

Vierailija
77/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ajatellaan asiaa myös niinpäin, että en syö lainkaan herkkuja viikossa (mitä voi miettiä pitkällä aikavälillä miten järkevää repsahtamisen kannalta jos ei saa ikinä herkkuja) , vaan käyn sen tunnin lenkin joka ikinen päivä, eli 200 kcal x 7 on vain 1400 kaloria. Eli en laihdu kävelemällä edes puolta kiloa viikossa! Voi hyvänen aika.

Eli jotta kävelyllä laihtuisi, voidaan todeta että sen eteen saa nähdä todella paljon vaivaa - vähintään se 10 km päivässä niinku joku sanoikin. Eli tehottomasta lajista puhutaan.

Mutta jos verrataan lihaskuntoon niin 2-3 krt vkssa alkaa saada oikeasti tuloksia. Tästä mulla on myös kokemusta. Itselle kohtuullisella määrällä kävelyä ei laihdu.

Vierailija
78/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä googlen mukaan kävely 5 km tunnissa on kohtalaista kuormitusta, ei puhuta löntystämisestå mitään. 3 km on sit sitä ”löntystämistä”.

Ja aivan oikein laitoin tuntia kohden kaloriarvion - tarkistin sen ihan laskurista ja kyllä se on VAIN sen 200 kaloria.

Uskotte tai ette. Jos puhutaan huomattavasta vauhdista eli yli 6 km h niin sit puhutaan 300-> kalorista ”jo”.

Pointti onkin se, että noin surkealla kulutuksella ei voi syödä mitään levyä viikossa. Yks lenkki 5 krt vk on 1000 kcal eli yhden levyn verran.

Tämä on ihan matikkaa.

5 km/h on kyllä keskimittaiselle ihmiselle jo melko rauhallista sunnuntaikävelyä, eikä mitään lenkkivauhtia. 6 kilsaa tunnissa jo sitten tavallista reippaahkoa, mutta ei missään nimessä vauhdikasta kävelyä. yli 7 km/h on jo sitten sitä vauhdikasta kävelyä. 6km/h siis ihan normaalia kävelyä keskimittaiselle ihmiselle. Jos varta vasten lähdetään kävelylenkille, niin kyllähän silloin jo lähtökohtaisesti kävellään ihan reipasta vauhtia, eli kulutus siis +300 kcal tunnisssa yli 60 kiloisella ihmisellä.

Itse kävelen aina minimissään 10 kilsaa ja reippaalla vauhdilla. En siis todellakaan tee mitään tunnin minilenkkejä. Kalorit aina +500 kcal per kävelylenkki.

Vierailija
79/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tehnyt suuria muutoksia ruokavalioon, paitsi satunnaisten (mutta liian säännöllisten) repsahdus-ahmimisten sijaan sallin itselleni joka päivä n. yhden hartaasti ja keskittyen syödyn suklaapatukan (30-50g). Tämä on johtanut siihen, että minulla on ”turvallinen” olo kun tiedän ettei siitä suklaasta pidä kokonaan luopua. Yhä useammin tulee toisaalta päiviä, kun en edes muista koko suklaata eikä tee edes mieli. On ollut tärkeää poistaa herkuttelusta se kielletty hedelmä -efekti.

Olen alkanut kävellä päivittäin n. 8 km reippaita kävelylenkkejä (5,5km/h) ja omalla painolla tuossa kuluu kaloreita älykellon mukaan 500kcal. Kuukaudessa siis kaksi kiloa keskimäärin olen laihtunut. Kyllä se kävely laihduttaa kunhan siitä tulee elämäntapa 😊

Vierailija
80/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 20 kilon painoliivin, ja ne päällä semmosta 1-1,5 tunnin reipasta kävelyä ja ylämäet intervallina juosten.

Lähti 35 kiloa, vaikka dokailin viikonloppusin lootan olutta.