Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävely ei juuri laihduta

Vierailija
20.02.2021 |

Ajatella että jopa tunnin pitusella kävelyllä kuluttaa vaan noin 200 kaloria, eli eipä juuri mitään! Se on nopeasti kuitattu yhdellä suklaapatukalla.
Jos siis pelkkää kävelyä harrastaa, vaikka tunnin lenkkejä, niin ei voi syödä yhtään herkkuja, jos aikoo laihtua.
Jos syö 1 suklaalevy viikkoon, ja käy vaikka 5 pv viikossa tunnin lenkin, ei laihdu. Uskomattoman tympeää. Siksi uskon nyt todella sen, että aerobisella ei vaan laihduta.
Se vaatii lihaskunto treenejä, jos siis haluaa syödä edes puolikkaan levyn yhteensä per viikko. Ainut hyöty kävelystä on terveyteen ja ehkä pienesti aineenvaihduntaan, mutta ei todellakaan laihduta! Vai onko jollain muka kokemusta siitä?

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti. Jengin mielestä suklaalevy yhdelle hengelle viikossa on normaalia? Ja useampi tunti kävelyä päivässä olisi erikoista? Ilmankos suurin osa aikuisista on ylipainoisia! Vau. Tajunnanräjäyttävää. No pitäkää ne läskinne sitten 😂

Sun älykkyys on huippuluokkaa ;D

Vierailija
42/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu suklaalevyn koosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas tullu paljo kommentteja. Vähän kyllä ihmetyttää että yks suklaalevy viikkoon on liikaa, jos saa syödä vaan yhden pienen 20 g suklaapatukan, niin sillon oon vaikka mieluummin ilman.

Kiva kuulla et jotkut on laihduttanu kävelemällä. Mut jos kävelee 3 h koiran kans päivässä tai tekee aina 10 km lenkkejä niin tottakai se laihduttaa. Tarkotinkin tollasia 200 kalorin kulutus lenkkejä. En mä nyt ihan niin tyhmä ole ku luulette.

Paljonko se vauhti oikeen pitää olla? Ja mikå on hidas tahti kilometreissä? Itse oon paljon kävelly ja pyöräilly, mut eipä tunnu kunto kohoavan. Päinvastoin, oon ihan poikki lenkin jälkeen välillä.... liekkö normaalia.

200 kcal tarkoittaa noin puolen tunnin reipasta kävelyä 70 kiloiselle, eli melko mitätöntä 3-3,5 kilsan lenkkiä. Kun lenkille lähdetään, niin kyllähän se 10 kilsaa on ainakin itsellä minimi ja silloin kulutus huitelee jo reippaasti yli 500 kilokalorissa. Itse vetelen helposti sen suklaalevyn viikossa ja mutustelen pullaa lähes päivittäin ja syön karamelliäkin ainakin parina päivänä viikossa ja juon makeita juomiakin. Syön ihan tavallista ruokaa. En siis katso yhtään syömisteni perään ja kävelen viikossa yli 50 kilsaa ja painoni on pysynyt normaalipainossa jo vuosikaudet.

Vierailija
44/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan laihtunut muuten kuin tekemällä erittäin raskasta työtä ja pysynyt hyvässä kunnossa. Tekisin vieläkin jos ei näitä terveydellisiä rajoitteita olisi tullut. Fyysinen työ on parasta jos kroppa vaan kestää eikä tarvitse turhaan kävellä päämäärättömästi vaan saa kalorit kulutettua hyödyllisemmälläkin konstilla. 

Vierailija
45/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kävele 2h päivässä. Se on sitten 400 kcal päivässä. viidessä päivässä se on 2000 kcal. Voit pitää 2 vapaapäivää viikossa. Silti se on kuukaudessa jo 8000 kcal. Mikä rasvan kulutuksessa on yli kilon. (Kilo rasvaa vastaa 7000 kcal:a.) Vuodessa laihdut yli 12 kg. Not bad. Olettaen tietysti, ettet alunperinkään syö yli kulutuksen, etkä lisää syömistä kävelyn lisättyäsi. 

Vierailija
46/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laihduin 9kg ihan itseksellään kun hankin koiran jonka kanssa tulee päivittäin liikuttua se 3-4h..aiempi koira oli laiskanpuoleinen ja kävelykin oli sellaista hidasta löntystelyä mutta itse oijein hämmästyin kuinka tehokasta kävely on, enkä siis ollut aiemminkaan mikään läskipulla vaan 168cm ja painoin 68 nyt 59kg..suosittelen kävelyä kaikille laihdutusta suunnitteleville..

Oikeastiko kävelet joka päivä 15-20km? (tunnissa kävelee n5 km.) sehän on melkein puolimara per päivä.

En ole tuo jolta kysyit mutta vastaan silti. 3-4 tuntia kävelyä päivässä ei ole mitenkään erityisen paljon. Minäkin kävelin aikoinaan 4 tuntia päivässä. En laihtunut grammaakaan.

Vierailija
47/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä mikei vaan voi mennä tekemään fyysistä ja raskastakin työtä niin ei tarvitse kävellä että saa läskinsä sulatettua. 

Vierailija
48/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse laihduin 9kg ihan itseksellään kun hankin koiran jonka kanssa tulee päivittäin liikuttua se 3-4h..aiempi koira oli laiskanpuoleinen ja kävelykin oli sellaista hidasta löntystelyä mutta itse oijein hämmästyin kuinka tehokasta kävely on, enkä siis ollut aiemminkaan mikään läskipulla vaan 168cm ja painoin 68 nyt 59kg..suosittelen kävelyä kaikille laihdutusta suunnitteleville..

Oikeastiko kävelet joka päivä 15-20km? (tunnissa kävelee n5 km.) sehän on melkein puolimara per päivä.

No kyllä mä ainakin helposti kävelin koiran kanssa yhden 1,5h lenkin ja kaksi 30-45min lenkkiä päivässä. Toi pitempi oli reippaampaa tahtia ja lyhyemmät vähän rennompia. Ei kai siinä pitäisi olla mitään outoa olla, että kävelee koiran kanssa 3h päivässä.

Riippuu kyllä koirastakin jääkö paljon haistelemaan ja ihmettelemään vai eteneekö reippaasti. Sori mutta en usko että monikaan kävelee PÄIVITTÄIN koiran kanssa 3-4h, eihän sellaiseen ole kuin työttömällä aikaa ja silloinkin saattaa olla muutakin tekemistä. Kerran viikossa realistisempi.

Kyllä mä ehdin ton 3h käydä lukio-opiskelujenkin ohella, vaikka päivän pituus saattoi olla matkoineen 10h. Ja koiran voi opettaa kävelemään reippaasti, itse tein niin, että se yksi lenkki käytiin reippaasti, ja aamu- ja iltalenkit sai haistella rauhassa. Mutta tottahan se on, ettei monikaan jaksa panostaa koiriinsa, vaan ajatellaan että 10min lenkit aamuin ja illoin ja yksi "pidempi" lenkki päivällä 30min riittää.

Vierailija
49/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni kävely on henkiseltä kannalta tärkeää, se rauhoittaa ja lieventää ahdistusta. Siksi se ei tunnu ajan tuhlaukselta, ja siinä sivussa ainakin pikkaisen laihtuu. 

Vierailija
50/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole edes koiraa ja kävelen arkena 10km ja viikonloppuisin sen 15-20. Tähän päälle painotreeni 4 krt viikossa. Ihan hyvin menee.

Vierailija
51/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jethro mainosti laihtuneensa kävelemällä joka päivä tunnin juoksumatolla. Onhan se kyllä laihtunut monta kymmentä kiloa.

Ulkona kävely lisää ruokahaluja, havaittu on.

Vierailija
52/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähtötaso on nolla, pienikin liikunta auttaa. Liikunnan suhteen teho on yksilöllistä ja vähän pitäisi jokaisen liikkua.

Sensijaan kaikille yhteistä on että ruokaa ei kannata syödä enempää kuin kuluttaa. Energiasisällöt on helposti laskettavissa.

Siinä mielessä ainakin helposti, että se määrä minkä saa syödä lihomatta on nopeasti täynnä jos syö suklaata tai jotain kermakastikepasta-annoksia.

Ei tarvitse siis ynnäillä kovinkaan montaa ruokalajia kun päivän kalorit on jo täynnä ja ollaan vasta lounas välipaloineen syöty.

Vierailija
53/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan laihtunut muuten kuin tekemällä erittäin raskasta työtä ja pysynyt hyvässä kunnossa. Tekisin vieläkin jos ei näitä terveydellisiä rajoitteita olisi tullut. Fyysinen työ on parasta jos kroppa vaan kestää eikä tarvitse turhaan kävellä päämäärättömästi vaan saa kalorit kulutettua hyödyllisemmälläkin konstilla. 

Mistä ihmeestä päättelit, että ihmiset kävelvät pääsääntöisesti "päämäärättömästi"? Veikkaan, että aika monikin kävelee erittäinkin päämäärätietoisesti esim työmatkat, asioinnit ja koirankusetukset.

Itse kävelen työmatkani ja kauppareissuni ym asioinnit, eli kyse on siis mitä suurimmiassa määrin hyötyliikunnasta. Töihin matkaa 4 kilometriä, eli 8 kilometriä  tulee päivässä käveltyä pelkkiä työmatkoja. Jätin kokonaan kuukausikortin pois, eli rahaakin säästyy mukavasti ja paino pysyy hyvin hallinnassa.

Vierailija
54/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Parasta on että siitä kunnossa pysymisestä (ja aluksi tietty laihtumisestakin) vielä maksetaankin.

Vierailija
55/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia läskejä ja huonokuntoisia jo nuoretkin eikä nuorena ole normaalia olla vielä sellaisessa tilanteessa. Kukaan työnantaja ei ota töihinkään sellaisia. Ja yksinhuoltajia kun jollain miehellä on itsensä paksuksi jollain ilveellä onnistunut saattamaan. 

Vierailija
56/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kävele 2h päivässä. Se on sitten 400 kcal päivässä. viidessä päivässä se on 2000 kcal. Voit pitää 2 vapaapäivää viikossa. Silti se on kuukaudessa jo 8000 kcal. Mikä rasvan kulutuksessa on yli kilon. (Kilo rasvaa vastaa 7000 kcal:a.) Vuodessa laihdut yli 12 kg. Not bad. Olettaen tietysti, ettet alunperinkään syö yli kulutuksen, etkä lisää syömistä kävelyn lisättyäsi. 

60-70 kiloinen kuluttaa kyllä reippaasti kävellen parin tunnin lenkillä helposti sellaset 700 kcal. Toi 200 kcal tunnissa on 70 kiloselle jo melko rauhallista löntystelyä.

Vierailija
57/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei helvetti. Jengin mielestä suklaalevy yhdelle hengelle viikossa on normaalia? Ja useampi tunti kävelyä päivässä olisi erikoista? Ilmankos suurin osa aikuisista on ylipainoisia! Vau. Tajunnanräjäyttävää. No pitäkää ne läskinne sitten 😂

Minä syön varmasti kaksikin suklaalevyä viikossa. Puolen tunnin tai kolmen vartin lenkki muutaman kerran viikossa. Pidän läskini tässä normaalipainossani. Kysymys on kokonaisuudesta ja pitkän aikavälin elämäntavasta.

Vierailija
58/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen vertailu karkkiin. Jätä karkki syömättä, niin olet - 200 kcal voitolla päivän ruuista.

Vierailija
59/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä ainakin helposti kävelin koiran kanssa yhden 1,5h lenkin ja kaksi 30-45min lenkkiä päivässä. Toi pitempi oli reippaampaa tahtia ja lyhyemmät vähän rennompia. Ei kai siinä pitäisi olla mitään outoa olla, että kävelee koiran kanssa 3h päivässä.

Riippuu kyllä koirastakin jääkö paljon haistelemaan ja ihmettelemään vai eteneekö reippaasti. Sori mutta en usko että monikaan kävelee PÄIVITTÄIN koiran kanssa 3-4h, eihän sellaiseen ole kuin työttömällä aikaa ja silloinkin saattaa olla muutakin tekemistä. Kerran viikossa realistisempi.

En minäkään usko tätä. Normaalisti ihminen on töissä 8-16, siitä kaupan kautta kotio päivälliselle, jolloin kello olis jotain 17. Klo 17.30 voisi päästä lähtemään kävelylle, siitä 3-4 h eteenpäin olis kello jo 20.30-21.30 en todellakaan uko, että joku kävelee tuota aikaa Päivittäin. Eihän siinä sitten muulle aikaa jääkään. Ellei sitten ole työtön.

Vierailija
60/90 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä ehdin ton 3h käydä lukio-opiskelujenkin ohella, vaikka päivän pituus saattoi olla matkoineen 10h. Ja koiran voi opettaa kävelemään reippaasti, itse tein niin, että se yksi lenkki käytiin reippaasti, ja aamu- ja iltalenkit sai haistella rauhassa. Mutta tottahan se on, ettei monikaan jaksa panostaa koiriinsa, vaan ajatellaan että 10min lenkit aamuin ja illoin ja yksi "pidempi" lenkki päivällä 30min riittää.

Ööö, no nyt on kyllä typerä yleistää että tuo 10min + 30min + 10min olisi koiralle liian vähän jos ei ole määriteltyä rotua ja ikää. Koirilla on hyvin erilaisia liikunnan tarpeita. Aktiiviselle rodulle tuo voi nuorena olla melko vähän, mutta esim. omalle 8v isolle koiralle ihan sopivasti. Jää maahan makaamaan jos yritän viedä liian pitkille ja haluaa kääntyä takaisin. Tärkeämpää on tarkkailla sitä koiran käytöstä (onko turhautunut vai saanut purkaa ylimääräisen energian ja sopivasti väsynyt lenkistä) kuin määritellä AV:lla jotain ihme aikatauluja. Puolen tunnin "laiskuus" on ihan eri asia riippuen siitä onko sulla vanhahko tiibetinspanieli vai nuori husky.