Kehtaisko pyytää työnantajaa osallistumaan muuttokuluihin?
Muutto tekeillä Lahti-Rovaniemi, ja kyseessä tämän palstan halveksittu "vaativa asiantuntijatyö". Kehtaako pyytää, että työnantaja osallistuu muuttokustannuksiin? (en mä nyt elintärkeä ihminen firmalle ole).
Omaa rahaa palaa ihan kiitettävästi tuohon muuttoon...
T spessu-asiantuntija
Kommentit (24)
Luulis että kun tekee vaativaa asiantuntijatyötä, saa myös niin paljon palkkaa ja on saanut säästettyä että saa oman muuttonsa maksettua.
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni Kela maksaa 500 euroa muuttokuluja, kun menee töihin toiselle paikkakunnalle.
Väärin muistat, ei todellakaan maksa tuollaisia summia. Toimeentulotuen saaja voi saada harkinnanvaraista muuttoavustusta, mutta maksimisumma on 180 e.
Me ollaan aina saatu.
Kun odotin esikoista viimeisilläni raskaana, miehen esimies ehdotti parin vuoden keikkaa miehen kotipaikkakunnalta.
Sai tonnin parempaa palkkaa, tietty toimenkuva muuttui täysin. En muista mitä muuttokulut olivat. Itse tietty pakkasin, kun karsin samalla ja peräkanaa ajettiin, mies firman pakulla. Työkaveri tuli mukaan, vei pakun takas. En voinut niitä muutamia huonekaluja kantaa.
Firma antoi pakun, tankki täynnä menovettä ja kollega sai vapaapäivän, tais mieskin saada.
Olisi saanut enemmänkin, mutta mun mies on tollanen, ottaa mitä tarvii.
Myytiin lähes kaikki huonekalut, vuokrattiin meidän asunto ja muutettiin itse asiassa miehen lapsuudenkotiin. Appivanhemmat olivat juuri muuttaneet ihan uuteen kerrostalokolmioon ja omakotitalo ei mennyt kaupaksi.
Asuttiin siinä 2,5 v ja talo meni kaupaksi juuri, kun me oltiin muuttamassa takaisin Helsinkiin.
3 kesää olin lähes joka la torilla myymässä kirppistavaroita ja myynneissä saatiin mm maalattua ulkoseinät ja korjattua autotalli.
Sitten komennuksen jälkeen sama työkaveri tuli hakemaan firman pakulla.