Päätettiin perheen kanssa lopettaa vuokranmaksut muulta kuin yhtiövastikkeen osalta
Mietittiin, että sille rahalle on perheessäämme paljon parempaakin käyttöä kuin kasvattaa vuokranantajan pötsiä. Yhtiövastike kattaa hänen kulunsa asunnosta. Miksi hänen pitäisi enemmän saada?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä idea. Meillä vuokralainen teki saman ja oli yllättäen ilman sähköjä ja kelan korvauksia. Minä kun siirsin kirjani siihen asuntoon ja irtisanoin asukkaana sähkösopimuksen. Niillä meni jonkun aikaa ihmetellessä, mitä tapahtui. Mutta minulla oli hauskaa!
Aika hyvä! Minä vain laitoin maksut perintään.
Halusin kokeilla, että onnistuuko tuo ja onnistuihan se. Niillä meni samalla Kelan kanssa sukset ristiin, koska etuudet katosi samantien minun tulojeni takia (ne saa tulorekisteristä) eikä vuokralaisella ollut älyä selvittää, kuka heidän kanssaan väitti asuvansa. Mutta olihan se omalla tavallaan lystiä, kun vuokralainen soittaa, että tarvitaan sähkömies, kun ei tule virtaa ja minä vastaan iloisesti, että se on voi voi, kun minä en asialle voi mitään, kun ei ole vuokraa maksettu, joten olisiko poismuuton aika.
Aivan loistava idea! Hyvä kun kerroit! Tää on jokaiselle vuokranantajalle hyvä väylä päästä eroon huonoista vuokralaisista jotka ei hyvällä tajua lähteä!
Vierailija kirjoitti:
Provohan tää on mutta vuokranantajalla on paljon muitakin kuluja kuin vastike. Asunnosta voi olla lainaa, voi olla yhtiölainaa, pitää olla varaa korjauksiin, remontteihin, kodinkoneisiin jne. Riskillä, että antaa asuntonsa vuokralle eikä kellään ole takuita asunnon arvonkehityksestä, pitää myös olla hintansa. Ei kukaan hyväntekeväisyyttä vuokratoiminnassa tee, että jakaa rahaa vieraille.
Eikäsillä ole edes väliä mitä kuluja vuokranantajalla on! Se onko hänellä kuluja vai ei, ei vaikuta millään tavalla siihen pitääkö vuokralaisen maksaa vuokransa vai ei. Vuokrasopimuksen allekirjoittaessan vuokralainen sitoutuu maksamaan siinä määrätyn vuokran tiettynä päivänä kuukaudessa. Kaksi maksamatonta vuokraa oikeuttaa sopimuksen irtisanomiseen.
Vierailija kirjoitti:
ei auta ei kirjoitti:
Kannattaa aloittaa Katsomossa ULOSOTTOMIEHET sarjaa. Englannissa kun saa häätölapum maksamattomista vuokrista,on tunti max kaksi aikaa kerätä tavaransa.
Häätöön menee kyllä kauan aikaa. Jos vuokralainen asunut pitempään asunnossa, on irtisanomisaika puoli vuotta. Lisäksi vuokranantajan pitää saada virallinen häätöpäätös kärjäoikeudelta ja siihen menee aikaa.
Näin on. Tuo että siirtää itse kirjat asuntoon ja katkaisee sähköt on paljon nopeampi tapa! Kiitos hyvästä vinkistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tää on mutta vuokranantajalla on paljon muitakin kuluja kuin vastike. Asunnosta voi olla lainaa, voi olla yhtiölainaa, pitää olla varaa korjauksiin, remontteihin, kodinkoneisiin jne. Riskillä, että antaa asuntonsa vuokralle eikä kellään ole takuita asunnon arvonkehityksestä, pitää myös olla hintansa. Ei kukaan hyväntekeväisyyttä vuokratoiminnassa tee, että jakaa rahaa vieraille.
Eikäsillä ole edes väliä mitä kuluja vuokranantajalla on! Se onko hänellä kuluja vai ei, ei vaikuta millään tavalla siihen pitääkö vuokralaisen maksaa vuokransa vai ei. Vuokrasopimuksen allekirjoittaessan vuokralainen sitoutuu maksamaan siinä määrätyn vuokran tiettynä päivänä kuukaudessa. Kaksi maksamatonta vuokraa oikeuttaa sopimuksen irtisanomiseen.
Juuri näin. Mutta avasin nyt vain tuotakin puolta, ettei se kämppä aina mikään super rahantekokone ole, niin kuin jotkut luulee.
Pian olette jäniksen kanssa kuutamolla.
Osa ihmisistä ei tajua, että se vuokra-asunto ostetaan sijoitusmielessä. Ei pelkästään vuokratuoton, vaan arvonnousua ajatellen. Ei sen edes kuulu olla hyväntekeväisyyttä.
Jos nämä ihmiset sijoittaisivat rahansa sen sijaan osakkeisiin, niin ap:llakin olisi vaikeuksia löytää itselleen vuokrakämppä.
Kela näkee suoraan väestötietorekisteristä, ketkä kirjoilla samassa osoitteessa. Ei tarvitse ilmoittaa.