Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuosi mennyt korona-aikaa. Miten voitte?

Vierailija
20.02.2021 |

Olimme viimeksi hotellissa viime hiihtolomalla. Melkoisen tylsää.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti. Erosimme mieheni kanssa. Arki on todella yksinäistä, olen pakotetusti etätöissä ja töihin ei saa mennä paikan päälle. Työkavereita en ole nähnyt kohta vuoteen. Yksin naputtelen läppäriä kotona ja istun etäpalavereissa. Jokainen päivä on samanlainen. Mielenterveysongelmat ovat pahentuneet ja elämä ei tunnu enää miltään.

Vierailija
22/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päästänyt itseni rupsahtamaan, kun ei ole tarvinnut missään käydä. En jaksa hoitaa itseäni ja kampaajalla käynyt viimeksi vuosi sitten. Liikuntakin on vähentynyt ja lisäkiloja on päässyt tulemaan. Huonosta ergonomiasta johtuen niska-hartiaseudun ongelmat vaivaa. Ennen olin kova harrastamaan kulttuuria ja käymään keikoilla, nyt sekin on kokonaan jäänyt pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Käyn työssä (ei etätyömahdollisuutta alallani), liikun paljon ulkoillen, olen laihduttanut monta kiloa ja projekti jatkuu. Kotona remppaprojekti myös.

Vierailija
24/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päästänyt itseni rupsahtamaan, kun ei ole tarvinnut missään käydä. En jaksa hoitaa itseäni ja kampaajalla käynyt viimeksi vuosi sitten. Liikuntakin on vähentynyt ja lisäkiloja on päässyt tulemaan. Huonosta ergonomiasta johtuen niska-hartiaseudun ongelmat vaivaa. Ennen olin kova harrastamaan kulttuuria ja käymään keikoilla, nyt sekin on kokonaan jäänyt pois.

Niin, ja peräpukamatkin vaivaa liiasta istumisesta.

Vierailija
25/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikuttanut siviilielämääni oikeastaan millään tavalla. En käy baareissa, eikä minulla ole sosiaalisia kontaktejakaan erityisen paljoa. Tykkään olla kotona ja olisin ihan samalla tavalla, vaikka ei olisi koronaa. Töissä olen hoitajana asumisyksikössä, jossa kaiken maailman varautumiset ja varotoimet sun muut on aiheuttaneet stressiä. Niihinkin on kuitenkin jo totuttu ja homma menee automaationa. Maskin pitäminen ei tunnu missään, kun sitä on jo pitänyt vuoden 8 tuntia päivässä töissä ja syksystä lähtien julkisilla kulkiessakin. 

Vierailija
26/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon lihonut ja aika tylsistynyt kun sosiaalinen elämä on kuihtunut onnettomaksi. Kaipaan matkojen odottelua ja suunnittelua.

Nyt laihiksella ja kesää odotellen, silloin tuli tavattua ihmisiä, varmaan sama homma ens kesänä. Ihan parasta. Katse siis sinne.

Vierailija
27/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveysongelmat pahentuneet, koska ei tule nähtyä ketään koronan vuoksi. Möllötän päivät pitkät kotona työttömänä ja olen yksinäinen. Kiloja tullut yli 10 kiloa lisää. Ennen kävin paljon ulkona ja oli paljon ystäviä. Nyt jokainen päivä muistuttaa hidasta itsemurhaa.

Vierailija
28/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ok. Osui rintasyöpä ja koroa=pysy kotona päällekkäin. Nyt hoidot takana ja elämä jatkuu, mutta yhä melko eristyneisyydessä, sillä stytostaattien jälkeen immuunipuolustus palaa normaaliksi hitaasti, noin 9kk.

Viihdyn yksin vaikka pakko on myöntää, välillä tylsistyy ja tuntuu että "elämä" menee hukkaan.

Vierailija
29/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunto on parempi kuin koskaan. Muutin uuteen asuntoon ja vaihdoin työpaikkaa. Vielä kun pääsisi reissaamaan muualle kuin Tallinnaan ja kesällä festareille niin elämä olisi kuten aikaisemmin.

Vierailija
30/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään sairasteluja en ole kyllä nähnyt missään päin olevan

Vierailija
31/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hassummin kiitos kysymästä

Tosin rakkaita vanhempiani jotka siellä suomessa asuvat ikävöin kovasti;

Elokuussa tulee täydet kaksi! Vuotta kun viimeksi tapasimme😪

Juttelemme pitkään onneksi skypellä monta kertaa vkossa mutta olisi ihanaa saada halata... ja kunnolla ❤️

Elämä on niin lyhyt tämmöiseen karanteenielämään mutta minkäs teet!?!

Vierailija
32/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huonosti. Meni huonosti jo ennen koronaa mutta korona on vain pahentanut tilannettani. Saa nähdä kauanko pysyn elossa, voi tulla lähtö nopeasti omatoimisesti.

Vierailija
33/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hassummin kiitos kysymästä

Tosin rakkaita vanhempiani jotka siellä suomessa asuvat ikävöin kovasti;

Elokuussa tulee täydet kaksi! Vuotta kun viimeksi tapasimme😪

Juttelemme pitkään onneksi skypellä monta kertaa vkossa mutta olisi ihanaa saada halata... ja kunnolla ❤️

Elämä on niin lyhyt tämmöiseen karanteenielämään mutta minkäs teet!?!

Mistäpäin kirjoittelet?

Kyllä kotipalvelu ja muut sairaanhoitajat varmistavat, että pääsevät kaikkiin rientoihin, vaikkei olisi mitään vaivaakaan, kun vaan kutsu käy. Onko siellä tällaisia pakollisia silmänpohjakuvauksia - siis vaikka on ihan hyvä näkö, täällä löytyy aina porukkaa v iemään niihin kuvauksiin ja muistitesteihin, vaikka itse potilas ei kummastakaan mitään hyödy koskaan:-X

"Lääketieteellisen johtajan mukaan Digifundus Oy tuottaa

Jyväskylän kaupungin diabeetikoiden silmänpohjakuvausten lisäksi oheispalvelut,

joita ovat silmälääkärin lausunto-, ajanhallinta-, kutsu- ja

vastauskirjepalvelu.

Palvelukokonaisuuden sisältö on sovittu yhdessä Keski-Suomen sairaanhoitopiirin

silmätautien yksikön ja Jyväskylän kaupungin edustajien kanssa.

Lääketieteellinen johtaja toteaa, että vastauskirjeen lähettämisestä, sisällöstä

ja allekirjoituksesta on sovittu yhdessä Jyväskylän kaupungin kanssa.

Kirjeen tarkoituksena on lisätä diabeetikoiden tietämystä sairaudestaan ja sitä kautta

parantaa omahoitoa. Mikäli kirjeen saanut henkilö haluaa lisätietoja kirjeen sisällöstä,

on hänellä mahdollisuus saada lisätietoja paikalliselta diabeteshoitajalta tai omalta lääkäriltään."

---jos joku ei kuitenkaan jaksa/ehdi kokonaan lukemaan.

Lähettääkö ne kutsun kuvaukseen kaikille 100-vuotiaillekin?

Siinä kuvauksessa käytetään silmän mustuaista laajentavia tippoja, oftan Tropicamid

Sen pakkausseloste on kyllä melkoinen, kun apuaineiden listassa lukee Keuhkopöhön aiheuttava aine,

siis tuntien kuluttua!

Löytyy käyttöturvallisuustiedotteesta: B e n t s a l k o n i u m k l o r i d i :

"aine on syövyttävää silmille, iholle ja hengitysteille.

Syövyttävää nieltynä.

Liuoksen nieleminen voi aiheuttaa aineen joutumisen keuhkoihin ja kemiallisen keuhkotulehduksen vaaran"

Vierailija
34/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona sairastettu ja siitä myös toivuttu. Odotan normaalia arkea. Työssä tuli paussi keväällä mutta nyt jo jatketaan tavalliseen tapaan. Maskit naamalla edelleen.

Vierailija
35/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun meni hyvin mutta nyt alkaa todellakin tökkiä. Elämästä on kadonnut tietynlainen mielekkyys. Koko ajan kuuluu pelkkiä huonoja uutisia. Pelkään masennusta ja burnouttia.

Vierailija
36/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tympiintynyt ihan kaikkeen.

Vierailija
37/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin oman lapseni ja lapsenlapseni viimeksi jouluna 2019. Sen jälkeen olen käynyt kaksi kertaa hammaslääkärissä akuuttien oireiden takia. Siinäpä elämäni on lyhyesti kuvattuna.

Vierailija
38/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on ollut raskain vuosi ikinä, kun asiakkaat ovat niin hysteerisiä ja epärationaalisia. Matkustelun vaikeus ärsyttää, eikä asiaa helpota, vaikka miten tuijottaisi pankkitilin tuhtia saldoa.

Muuten elämä menee kuin ennenkin. Ainoa säännollinen harrastukseni oli viime keväänä pari kuukautta tauolla, mutta on sen jälkeen jatkunut normaalisti. 

Vierailija
39/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta aikaa henkisesti ollut siitä lähtien kun korona vuosi sitten alkoi, olen riskiryhmäläinen ja eläkkeellä, asun yksin ja en juurikaan ole läheisiä päässyt näkemään paria poikkeusta lukunnottamatta. Kaikki päivät kotona, kaupassa käyn kerran viikossa. Netissä tulee roikuttua aivan liikaa, en vaan tahdo saada mitään järkevää aikaan...On ikävä sitä aikaa, kun voi mennä vapaasti mihin tahansa tarvitsematta pelätä tartuntaa

Vierailija
40/45 |
20.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut näin rahoissani. Ei yhtään ulkomaan matkaa vuoteen niin 10 000 e säästöt. Ei paha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi