Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikilla eri väriset silmät! Eli lasten mummi ruskea silmäinen, poikansa eli mieheni harmaa, minä harmaat ja molemmilla

Vierailija
19.02.2021 |

lapsillamme vihreät silmät. On ne geenit ihmeellisiä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinulla ja miehelläsi on eri väriset, jos kummallakin on harmaat?

Vierailija
2/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämmä mitä tässä on tapahtunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sinulla ja miehelläsi on eri väriset, jos kummallakin on harmaat?

Ja kummallakin lapsella vihreät.

Vierailija
4/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs naapurin penalla?

Vierailija
5/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla vihreänharmaat, vaaleanharmaat (huskyn silmät), siniset ja harmaat.

Vanhemmilla erisävyiset siniharmaat, isovanhemmilla siniset ja harmaat.

Hauskasti periytyy

Vierailija
6/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs naapurin penalla?

Vihreet. :)

Vierailija
7/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä on tumman sinivihreät silmät ja isällä siniharmaat. Mulla taas lähes kokonaan vihreät silmät, keskellä oranssinruskeaa. Veljilläni on siniharmaat silmät. Lapsellani on siniharmaat silmät, kuten isälläänkin. Kellää mun sukulaisellani ei oo saman värisiä silmiä ku mulla, tai edes mun silmien väriä muistuttavia.

Vierailija
8/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, geenit toimii jännästi. Mulla on siniset silmät ja luonnostaan mustat hiukset, miehellä myös siniset silmät ja tummanruskeat hiukset, tyttärellä vaaleat hiukset ja vihreät silmät :D 

Vierailija
9/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni kummatkin ruskea hiuksisia, mutta molempien sisaruksista vaaleahiuksisia.

Tyttärellä vaaleat hiukset, silmät ruskeat kuten isällään.

Vierailija
10/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreä on mutaatioväri, ei periydy, niinkuin sininen ja ruskea.

Ihminen usein kantaa jotain silmien väriä piilevänä, jonka takia lapsilla voi olla eri väriset silmät, kuin vanhemmilla.

Vierailija
11/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne kyllä periytyy. Mun vanhemmilla on molemmilla tasaisen siniset silmät ja meillä lapsilla on molemmilla vihreät, joissa on ulkoreunalla tumma rengas. En tiedä mistä on peritty. Isovanhemmilla oli toisilla tasaisen siniset ja toisilla toisella ruskeat ja toisella tasaisen haaleat siniharmaat. 

Vierailija
13/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, geenit toimii jännästi. Mulla on siniset silmät ja luonnostaan mustat hiukset, miehellä myös siniset silmät ja tummanruskeat hiukset, tyttärellä vaaleat hiukset ja vihreät silmät :D 

Aika epätodennäköistä ellei mahdotonta että kahdella sinisilmäisellä ruskeasilmäinen lapsi. Tämä siksi että ruskeasilmäisyys on dominoiva ja sinisilmäisyys resessiivinen. Saadakseen ruskeasilmäisen lapsen vanhemmilla olisi oltava jommalla kummalla ruskeat silmät, sillä ruskeasilmäisyys näkyy ilmiasussa sillä joka sitä alleelia kantaa.

Käsittääkseni vihreäsilmäisyys on ruskeasilmäisyyden mutaatio, jolloin edellinen olisi mahdollinen sikäli jos jompi kumpi vanhemmista olisi vihreä eikä sinisilmäinen?

Vierailija
14/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreä on mutaatioväri, ei periydy, niinkuin sininen ja ruskea.

Ihminen usein kantaa jotain silmien väriä piilevänä, jonka takia lapsilla voi olla eri väriset silmät, kuin vanhemmilla.

Minulla ja veljellä molemmilla on samanlaiset vihreät silmät kuin äidillä. Vai mitä tarkoitat tuolla ei periytymisellä?

Vierailija
15/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika epätodennäköistä ellei mahdotonta että kahdella sinisilmäisellä ruskeasilmäinen lapsi. Tämä siksi että ruskeasilmäisyys on dominoiva ja sinisilmäisyys resessiivinen. Saadakseen ruskeasilmäisen lapsen vanhemmilla olisi oltava jommalla kummalla ruskeat silmät, sillä ruskeasilmäisyys näkyy ilmiasussa sillä joka sitä alleelia kantaa.

Käsittääkseni vihreäsilmäisyys on ruskeasilmäisyyden mutaatio, jolloin edellinen olisi mahdollinen sikäli jos jompi kumpi vanhemmista olisi vihreä eikä sinisilmäinen?

Olet väärässä. Silmien värin periytyminen on paljon monimutkaisempaa kuin koulussa opetettiin.

Vierailija
16/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset ja simmutkin kuin alakerran Ramilla!

Vierailija
17/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla on oikeasti vihreät silmät. Tavallisia siniturkooseja, jopa harmaita silmiä, tykätään sanoa vihreiksi kun kuulostaahan se eksoottiselta. Ja onhan niissä tietyssä valossa häivähdys vaaleanvihreää, silti ne on ihan tavalliset suomalaiset siniset silmät. Oikeasti vihreät silmät ovat kunnon havunvihreät, niitä on hyvin harvalla, eikä tarvitse peilailla mihinkään suuntaan varmistuakseen asiasta. Suomalaisilla ei näitä käytännössä ole. On siis "vihreitä" silmiä ja vihreitä silmiä.

Mutta meillä ollaan myös sekarotuista sakkia. Isällä pähkinänruskeat, minulla siniset. Lapsistä yhdellä tummanruskeat, yhdellä isänsä hazel-silmät ja yhdellä mun siniset, joissa on ruskeita sektoreita. Meillä on perimässä kaikenlaista sinisistä tummanruskeisiin.

Vierailija
19/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvalla on oikeasti vihreät silmät. Tavallisia siniturkooseja, jopa harmaita silmiä, tykätään sanoa vihreiksi kun kuulostaahan se eksoottiselta. Ja onhan niissä tietyssä valossa häivähdys vaaleanvihreää, silti ne on ihan tavalliset suomalaiset siniset silmät. Oikeasti vihreät silmät ovat kunnon havunvihreät, niitä on hyvin harvalla, eikä tarvitse peilailla mihinkään suuntaan varmistuakseen asiasta. Suomalaisilla ei näitä käytännössä ole. On siis "vihreitä" silmiä ja vihreitä silmiä.

Mutta meillä ollaan myös sekarotuista sakkia. Isällä pähkinänruskeat, minulla siniset. Lapsistä yhdellä tummanruskeat, yhdellä isänsä hazel-silmät ja yhdellä mun siniset, joissa on ruskeita sektoreita. Meillä on perimässä kaikenlaista sinisistä tummanruskeisiin.

No kyllä mulla on ihan selkeän vihreät silmät. Ei ole seassa sinistä tai harmaata tms

Vierailija
20/21 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kerrotte miehenne silmien värin kun pitäisi kertoa lasten isän silmien väri, että voitaisiin taivastella outoja värejä lasten silmissä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan