Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä apua yöhikoiluun?

Vierailija
19.02.2021 |

Tarvitsisin hyviä vinkkejä yöhikoilun torjumiseen.

Päivisin kaikki on ok mutta öisin hikoilen vaatteet, peitot ja tyynyt märiksi. Usein joudun vaihtamaan vaatteet ja tyynyn aamuyöstä. Hiuksia on turha pestä illalla, koska ne ovat aamulla litimärät.

Olen ollut tällainen teinistä saakka. Vaihdevuosiinkin pitäisi olla vielä reilusti aikaa ja hormonitoiminta pelaa luomuna lääkäreiden mielestä hyvin. Muutenkin olen terve ja hyvässä kunnossa. Alkoholia en käytä. Ainoa lääkitys on astmaan mutta ongelma alkoi kauan ennen lääkkeen aloittamista.

Erilaisia patjoja on kokeiltu, makuuhuoneen lämpötila on viileä. Mielelläni nukkuisin ikkuna auki mutta puoliso paleltuisi.

En syö mausteista ruokaa. Hikoilu on vaivannut niin sekasyöjänä kuin kasvisruokavaliolla. Luontaistuotteista olen kokeillut ashwagandhaa ja salviaa, ei vaikutusta hikoilun määrään.

Mikä ihme avuksi?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kylmäauintiin tottuu niin jalat kuin muutkin kehon osat. Viileä suihkukin auttaa. Kookosöljy on viilentävä. Olisi olemassa myös kehoa viilentäviä hengitysharjoituksia joogan puolelta jos kiinnostaa (pranayama). Kysele pranayama-ohjaajalta ja kokeile, koska apu voi olla merkittävä, mutta itse kikka helppo. Tsemppiä.

Vierailija
42/42 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla loppui yöhikoilut, kun vaihdevuodet alkoivat.

Sitä odotellessa! Oikeasti :D

Sinä joka ehdotit kylmää käärettä solisluille, kuinka se tehdään? Hölmö kysymys, mutta voiko sellaisen tehdä niin ettei se olisi märkä? Hikoilussa pahempaa on se kosteus iholla kuin varsinainen kuumuus. Ap

Juu ei tarvi olla märkää kääre, ihan tavallinen jääkaapissa ollut kylmäpussi auttaa. Mutta voi se olla huoneenlämmössä esim lattialla jos sulla on astma. Siis otat pussin lattialta ja sit kun se lämpiää niin osat taas lattialle jäähtymään. Tsemppiä!

Kiitos tästä vinkistä, käyn hakemassa mökiltä kylmägeelipussin ja kokeilen sillä. Ei tullut mieleenkään tällainen! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla