Mistä apua yöhikoiluun?
Tarvitsisin hyviä vinkkejä yöhikoilun torjumiseen.
Päivisin kaikki on ok mutta öisin hikoilen vaatteet, peitot ja tyynyt märiksi. Usein joudun vaihtamaan vaatteet ja tyynyn aamuyöstä. Hiuksia on turha pestä illalla, koska ne ovat aamulla litimärät.
Olen ollut tällainen teinistä saakka. Vaihdevuosiinkin pitäisi olla vielä reilusti aikaa ja hormonitoiminta pelaa luomuna lääkäreiden mielestä hyvin. Muutenkin olen terve ja hyvässä kunnossa. Alkoholia en käytä. Ainoa lääkitys on astmaan mutta ongelma alkoi kauan ennen lääkkeen aloittamista.
Erilaisia patjoja on kokeiltu, makuuhuoneen lämpötila on viileä. Mielelläni nukkuisin ikkuna auki mutta puoliso paleltuisi.
En syö mausteista ruokaa. Hikoilu on vaivannut niin sekasyöjänä kuin kasvisruokavaliolla. Luontaistuotteista olen kokeillut ashwagandhaa ja salviaa, ei vaikutusta hikoilun määrään.
Mikä ihme avuksi?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Yöhikoilu voi olla merkki syövästä.
Kiitos kommentistasi mutta kuten sanoin, olen terve. Olen monta kertaa hakeutunut lääkäriin vaivan takia ja siellä on testattu, ettei syöpää ole. Muuta apua lääkäreiltä ei ole saanut.
Oletko kokeillut puuvillapeittoa? Ja puuvillasta tehtyä patjan suojaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommentistasi mutta kuten sanoin, olen terve. Olen monta kertaa hakeutunut lääkäriin vaivan takia ja siellä on testattu, ettei syöpää ole. Muuta apua lääkäreiltä ei ole saanut.
Tuo voi olla merkki myös monesta muusta sairaudesta. Tai onko sinulla sitten kilpirauhanen yliaktiivinen?
https://jysk.fi/makuuhuone/peitot/luonnontayte/muut/peitto-1000g-sunnda…
Mulla on tuo peitto ja tykkään.
Käy avannossa ennen nukkumaan menoa. Ei siis saunaan tai suihkuun uinnin jälkeen. Itse olen ihan jäässä koko illan ja yön tuon jälkeen.
En käytä kofeiinia.
Kilpirauhasarvoja on tsekattu siinä missä syöpääkin, ihan unohdin, kaikki sillä suunnalla ok. Piilevää tulehdustakin on etsitty, ei ole.
Parhaaksi peitoksi olen huomannut mökiltä löydetyn puuvillavanupeiton.
Ilman peittoa en tarkene nukkua - siis varsinkaan nukahtaa.
Avantoon menisin jo tässä epätoivossa mutta jalkani kramppaavat kylmässä vedessä enkä voi käydä tämän vuoksi uimahallissakaan, turhan vaarallista.
Kiitos vinkeistä, lisää kaipaillaan!
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Muutkin käyttäjät näköjään kehuvat. Kiitos vinkistä, voisin kokeilla tätä.
Lenkki, pitkä sauna ja peseytymisen jälkeen viimeisenä kylmä suihku. Tämä toimii minulla, ja näin nukun muutenkin paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo voi olla merkki myös monesta muusta sairaudesta. Tai onko sinulla sitten kilpirauhanen yliaktiivinen?
Sitä tässä vähän ihmettelenkin, että miksi ne lukuisat lääkärit eivät minusta mitään sairautta löydä verikokeilla ja kuvantamisilla (keuhkot, pää, imusolmukkeet). Ap
Vierailija kirjoitti:
Lenkki, pitkä sauna ja peseytymisen jälkeen viimeisenä kylmä suihku. Tämä toimii minulla, ja näin nukun muutenkin paremmin.
Kunpa toimisi minullakin... Viimeksi eilen yritin tällä reseptillä. Olen tosi liikunnallinen ja unen laadussa ei mitään vikaa, ainoastaan tuo piinaava yöhiki. Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tuuleta sekä säädä huonelämpötila viileäksi.
Vierailija kirjoitti:
En käytä kofeiinia.
Kilpirauhasarvoja on tsekattu siinä missä syöpääkin, ihan unohdin, kaikki sillä suunnalla ok. Piilevää tulehdustakin on etsitty, ei ole.
Parhaaksi peitoksi olen huomannut mökiltä löydetyn puuvillavanupeiton.
Ilman peittoa en tarkene nukkua - siis varsinkaan nukahtaa.
Avantoon menisin jo tässä epätoivossa mutta jalkani kramppaavat kylmässä vedessä enkä voi käydä tämän vuoksi uimahallissakaan, turhan vaarallista.
Kiitos vinkeistä, lisää kaipaillaan!
T. Ap
Entä uniapnea? Itselläni on ja hikoilu on välillä runsasta.
Olisko mahdollista, että nukkuisit muualla? Se mies siinä vieressä tuo valtavasti lisälämpöä....niin kurjalta kuin se kuullostaakin...tai sit mies. Itse nukuin ikkuna auki talvipakkasellakin, se oli ainoa keino. Totuin myös käyttämään pöytätuuletinta, sitä käytän vieläkin, kun hurisee mukavasti unten maille.
Mulla on pikkuisen auttanut vaihdevuosihikoiluun täyspuuvillaiset yöpaidat. Ei kokonaan vie pois, mutta hillitsee vähän.
Vierailija kirjoitti:
Olisko mahdollista, että nukkuisit muualla? Se mies siinä vieressä tuo valtavasti lisälämpöä....niin kurjalta kuin se kuullostaakin...tai sit mies. Itse nukuin ikkuna auki talvipakkasellakin, se oli ainoa keino. Totuin myös käyttämään pöytätuuletinta, sitä käytän vieläkin, kun hurisee mukavasti unten maille.
Ehdin nukkua ja hikoilla yksin jo 15 vuotta ennen miehen tuloa kuvioiin joten tätä en pistä hänen piikkiinsä.
Uniapnea muuten testattiin, kun selvitettiin astma-asioita. Ei ole sitäkään. Tosin se oli yhden yön unipolygrafia mutta väittivät paikkansapitäväksi. En kuorsaa tai koe itseäni aamulla väsyneeksi joten muita merkkejä siihen suuntaan ei ole. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutkin käyttäjät näköjään kehuvat. Kiitos vinkistä, voisin kokeilla tätä.
On edullinen peitto ja jos ei toimi niin voi viedä mökille kesäpeitoksi. Joku vinkkas että kylmä kääre solisluiden kohdalla auttaa kans hikoiluun.
Mystinen ruskea rasva polttaa kaloreita yllättävällä tavalla: 8 keinoa saada sitä lisää
https://www.iltalehti.fi/elintavat/a/8591b719-2a83-4e9c-a465-15967f5120…
Minulla auttaa hormonaaliseen hikoiluun ennen kuukautisia Maca. Peitolla on muuhun hikoiluun yllättävän suuri merkitys. Ikkuna aukikin olen välillä nukkunut ja tuuletin olisi ympäri vuoden päällä, ellei koira jäätyisi sen takia talvisin.