Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Minun ei ole koskaan tarvinnut pyytää palkankorotusta"

Vierailija
19.02.2021 |

Pyysin palkankorotusta, ja valmistauduin kehitys- ja palautekeskusteluun niinkuin niihin nyt valmistaudutaan. Otin esille tilanteita ja tuloksia, jotka näyttävät, että olen arvokas ja hyvä työntekijä (esim. myynyt 7 milj. e yli budjetoidun puolessa vuodessa). Pomo kuunteli, nyökkäsi ja sanoi: "Minun ei ole koskaan tarvinnut pyytää palkankorotusta, koska aikaansaamani tulokset ovat aina puhuneet puolestaan." Kun kysyin, että no eivätkö nämä minun tulokseni nyt puhu puolestaan, niin eivät kuulemma hänen mielestään. "On helppoa myydä budjetoitua enemmän." (Tuotteet, joita myyn, maksavat ostajalle kaikkea mahdollista muutamasta eurosta aina 6000-7000 euroon saakka kappaleelta.)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas miten törkeä pomo. 

Vierailija
2/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se pomo sulle nykyään maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole ikinä pyytänyt. Palkka nousee kun vaihtaa työpaikkaa tai ottaa vastaan vastatarjouksen sen jälkeen kun on ilmoittanut lähtevänsä..

Vierailija
4/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä se pomo sulle nykyään maksaa?

Palkkani on noin 15% alan keskiansioiden alapuolella. Kokemusta mulla on noin 15 vuoden verran, talossa ollut kymmenisen vuotta. Ap

Vierailija
5/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole ikinä pyytänyt. Palkka nousee kun vaihtaa työpaikkaa tai ottaa vastaan vastatarjouksen sen jälkeen kun on ilmoittanut lähtevänsä..

Meillä jos uhkaa lähdöllä niin näytetään ystävällisesti, että tuolla on ovi.

Vierailija
6/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas miten törkeä pomo. 

Eikö olekin! Olin aika lähellä sanoa, että no sinulle on sitten aina osunut parempia pomoja kuin mulle, mut purin kieltäni ja sivuutin kommentin. Ap

Vierailija
7/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdöllä ei kauheesti kannata lähtee uhkailemaan,käy vielä köpelösti.

Vierailija
8/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntialalla on kovat vaatimukset nykyään.

Ei kumma, kun myyjät ovat kovin aggressiivisia.

Ostan juurikin asioita, jotka maksavat muutamasta eurosta pariin kymmeneen tuhanteen.

Vierailija
9/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä jos uhkaa lähdöllä niin näytetään ystävällisesti, että tuolla on ovi.

Tuohon toteaisin itse ystävällisesti että tiedän ja että sen oven takana on useamman firman rekryäjät jonossa odottamassa että kävelen siitä ulos. Mikä on itseasiassa aikalailla tottakin kun on arponut itsensä sellaiseen rooliin että osaajista on kaikkialla pulaa.

Vierailija
10/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehkä alkaa etsiä uutta paikkaa paremmilla uranäkymillä.

Vierailija
11/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitteko te siellä keskustelemassa sinusta vai pomosta? Erikoinen veto pomolta kääntää keskustelu koskemaan häntä. Jonkinlainen piikki että hän on muita parempi?

Vierailija
12/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ehkä alkaa etsiä uutta paikkaa paremmilla uranäkymillä.

Onhan se haussa, mutta toisaalta tykkään työstä ja porukasta. Tuo pomo (uusi...) on vaan vähän erikoinen, ja syö motivaatiota noilla ihmeellisillä heitoillaan. Muitakin kuitteja tullut viimeisten muutaman kk:n aikana, eikä pelkästään mulle, vaan aikalailla kaikille. Ja toisaalta, paraneeko vaihtamalla, kun kaikkialla tuntuu olevan enemmän tai vähemmän kauhupomoja. Ap

Vierailija
13/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin todennut pomolle, ettei ammattialallamme ole tyypillistä jättää näin vakuuttavia näyttöjä huomioimatta palkanmuodostuksessa, vaan hyvistä työntekijöistä nimenomaan halutaan pitää kiinni palkitsemalla saavutusten mukaisesti. 

Ja että jos kerran on "helppo myydä budejoitua enemmän", budjetoinnissa on näemmä epäonnistuttu.

Vierailija
14/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin todennut pomolle, ettei ammattialallamme ole tyypillistä jättää näin vakuuttavia näyttöjä huomioimatta palkanmuodostuksessa, vaan hyvistä työntekijöistä nimenomaan halutaan pitää kiinni palkitsemalla saavutusten mukaisesti. 

Ja että jos kerran on "helppo myydä budejoitua enemmän", budjetoinnissa on näemmä epäonnistuttu.

Budjetti oli ihan ok, mutta siihen ei laskettu mukaan sitä, että sain hankittua kolme uutta asiakkuutta. Pomo, joka budjetit pitkälti laatii, keslusteltuaan myyjän kanssa, kuvitteli, etten saisi hankittua näitä tahoja asiakkaiksi. Ap

Vierailija
15/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Budjetti oli ihan ok, mutta siihen ei laskettu mukaan sitä, että sain hankittua kolme uutta asiakkuutta. Pomo, joka budjetit pitkälti laatii, keslusteltuaan myyjän kanssa, kuvitteli, etten saisi hankittua näitä tahoja asiakkaiksi. Ap

OK. Kuulostaa aika mulkulta pomolta. Ehkä mitään ei ole tehtävissä. Itse alkaisin välittömästi harkita työpaikan vaihtoa, mikäli palkankorotusvaraa oikeasti on alan/koulutustaustasi mediaanitulotasoon nähden. 

Vierailija
16/16 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

u

Vierailija kirjoitti:

OK. Kuulostaa aika mulkulta pomolta. Ehkä mitään ei ole tehtävissä. Itse alkaisin välittömästi harkita työpaikan vaihtoa, mikäli palkankorotusvaraa oikeasti on alan/koulutustaustasi mediaanitulotasoon nähden. 

Jep, tarvii laittaa hihat heilumaan ja päivittää cv ajantasalle. Ap