Olin pikkuonnettomuudessa ja olen jotenkin masentunut
En ole kuolemassa, eikä tilanne ole kovin vakava, mutta en jotenkin jaksa innostua mistään. Alussa olin energisempi ja positiivisempi. Mutta nyt ei huvita lukeminen, syöminen, ei herkut eikä musiikki. Väkisin raahaudun suihkuun, väkisin pesen hampaat, väkisin puen päälle. Voisin käydä ulkona kävelemässä auringonpaisteessa, mutta en vaan jaksa eikä huvita. En voi kertoa ajatuksista kenellekään, koska se olisi lapsellista turhasta narisemista. On ihmisiä, joilla on sata kertaa pahempia tilanteita ja joilla ei ole mitään toivoa. Miten saisin itseeni enemmän energiaa?
Kommentit (3)
Käy lääkärillä ja pyydä masennuslääkettä. Esim. Triptyl varmasti auttaa. Auttaa myös kipuun, jos on sellaista.
Niin jotkut lääkitsevät itseänsä. Toiset välttävät lääkkeitä viimeiseen asti ja ottavat vain pakon edessä. Elämä harvemmin on tasaista vaan on hyviä ja huonoja aikoja.
Jos haluat kemiallisesti auttaa asiaa niin Triptyl masennuksen hoitoon ei ole ensisijainen koska tosiaan käytetään enemmän kipulääkkeenä kuten monia muitakin kolmio lääkkeitä jotka myös luokitellaan huumaaviksi. Masennuksen hoitoon on paljon tehokkaammat lääkkeet. Ota yhteys omalääkäriin.
Saatat olla vielä jossain jälkitilassa, joka menee ohi pikkuhiljaa.