Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan talvea!!!

Vierailija
18.02.2021 |

Vihaan talvea. Vihaan niin syvästi kylmää, etten pysty tekemään mitään muuta kuin ajattelemaan kylmää koko ajan. Huono ääreisverenkierto tarkoittaa sitä, että palelen jatkuvasti. Asia stressaa niin, etten saa edes nukuttua ja vähäiset unet ovat lisänneet sydänoireita. Niihin syön lääkkeitä. Jotka aiheuttavat palelemista jo valmiiksi huonon ääreisverenkierron takia.

Makaan työpäivien jälkeen sohvalla kahden villapeiton (kyllä, täyttä villaa, ei mitän polyesteria) alla 100% merinovilla-alusasun, villaneuleen, villahousujen, villasukkien ja untuvahanskojen kanssa. Sisälämpötila +22. Kylmyys menee oikeasti luihin ja ytimiin ulkona, enkä sula millään.

Mä niin vihaan tätä kylmää, että elämänilo on aika nollissa. Oikeasti pelkään, että sydän pettää kohta.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaiken muun ikävän lisäksi talon lämmittänen maksaa näillä keleillä aivan törkeästi!

Vierailija
42/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käskee sinua asumaan Suomessa, jos kylmyys ahdistaa. Ei pitäisi kenellekkään tulla yllätyksenä että täällä saattaa kylmä tulla talvella.

Kelan pitäisi antaa kaikille kaamosmasennuksesta kärsiville köyhille maksusitoomus parin viikon etelän lomalle.

Niin vaikka puolet tuosta annettais niille, jotka muuttaisivat pois Suomesta. Yhteiskunta säästäisi, kun ei tarviis maksaa täysiä tukia. Etelässä pärjäisi vähemmälläkin rahalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muuttakaa huitsin kuuseen sitten. En ymmärrä tätä saakelin vinkumista keleistä. Talvi tulee kuitenkin joka vuosi ja tässä on muutamat talvet olleet tosi leutoja.

Vierailija
44/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No muuttakaa huitsin kuuseen sitten. En ymmärrä tätä saakelin vinkumista keleistä. Talvi tulee kuitenkin joka vuosi ja tässä on muutamat talvet olleet tosi leutoja.

En ymmärrä tätä saakelin vinkumista keskustelupalstan anonyymeistä aloituksista. Niitä tulee kuitenkin monta päivässä ja tässä on muutama keskustelu jo mennyt ilman. Muuta huitsin kuuseen.

Vierailija
45/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään pidä talvesta. Kasken päiviä kevääseen.

Nyt odotan vaan ja kärsin kun ei muutakaan voi. Ja ihnettelen, että mistä ihmiset sen koronankin oikein saa kun on kylmä, ettei mihinkään viitsi mennäkään.

Miten niin et voi muuta kuin kärsiä? Tuohan on sun itse tekemä valinta. En minäkään erityisesti näin kylmästä pidä, enkä pitkästä talvesta, mutta olen kyllä ottanut kaiken ilon irti siitä, että tämä vuonna on päässyt talviliikuntalajien pariin. On ollut niin mielettömän hienoja kelejä! Ja onhan tuolla lisäksi ihan törkeän kaunista! Muistikortti täyttyy upeista kuvista ja nytkin tässä kirjoittamisen lomassa ihastelen kun auringonvalo välkehtii hiljalleen leijuvissa lumihiutaleissa (lauhtuu!!). Ruokin ja kiikaroin talvilintuja, suunnittelen puutarhakautta, hoidan viherkasveja, luen, luen, luen. Anteeksi nyt vaan, mutta kuulostaa aika hölmöltä murjottaa asiasta jolle ei mitään voi. Itse en viitsi tuhlata aikaa moiseen.

Viitsit kuitenkin uhota palstalla kuinka mahtava olet. Nytkin istut kuitenkin sisällä sinäkin.

Vierailija
46/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi on ihana, pääsee hiihtämään, laskettelemään ja luistelemaan. Kaikkialla on ihanan valkoista.

Vierailija
47/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset jotka vihaavat talvea ovat vieraantuneet luonnosta (talvesta saa energiaa)

Vierailija
48/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kesä ja helle ehdottomasti mukavampaa on,mutta hyvä kun on tämmöinen kunnon talvi eikä mikään loska vesisade pimeyskurjuus.

Vierailija
49/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi on kiva. Aamut on jo valoisia. Päivällä paistaa kirkkaasti aurinko. Illalla voi vielä fiilistellä hämäränhyssyä. Minä tykkään!

Vierailija
50/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman päivän päästä lauhtuu ja tulee nollakelit. Kivaa!

Ja kun päästään maaliskuuhun alkaa räystäät jo tippumaan ja lumi sulaa.

Vierailija
51/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ei ole terve, jos sisälämpötilassa +22 palelee, vaikka on kahden peiton alla. Mars lääkäriin.

No se syy kävi aloituksessa ilmi miksi palelee vai etkö ymmärrä lukemaasi.

Vierailija
52/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei vaan ole eläjäksi.

Vierailija
53/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kironnut esi- isämme alimpaan hel..... . Mikä idea oli tulla Suomeen asumaan? Kylmää 12 kuukautta vuodesta.

Nimenomaan siksi tulivat, että oli kylmää 12 kuukautta. Olivat turkistenpyytäjiä ja kauppiaita. Kylmä talvi kasvatti elikoille komeat turkit, niistä sai enemmän rahaa kuin vastaavista etelämmistä lajikkeista. Ahneuden vuoksi siis. So simple as that.

Vierailija
54/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi terve, mitä vikinää taas. Ei ole täällä sotia, ei nälänhätää, eikä muutakaan suurempaa katastrofia, niin joku kehtaa vikistä kaikkea olematonta. Muuta muualle, jollet tarkene. Ai joo, muualla maailmassa ei sohvalla makuusta makseta. 

Vierailija
55/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas vihaan kesää helteineen. Yli 20 astetta ulkona alkaa olla sietämätöntä. En nuku, en jaksa harrastaa urheilua, sydänoireita mullakin, elämä on kamalaa. Syksyllä aina helpottaa. Myös tää lisääntynyt valo jo saa jotenkin ylikierroksilla, en nuku ja saan paniikkikohtauksia.

Hommasin viime kesänä kalliin ilmanviilentimen, ehkä sulle olis apua lisäpattereista?

Ulkona sukkiin ja lapasiin niitä pieniä lisälämmittimiä, mitä ne oli nimeltään? Miksei kaikkiin mahdollisiin taskuihinkin. Myydään kaupoissa. Lämpimiä suihkuja ja jalkakylpyjä.

Tsemppiä, pian sulla helpottaa ja toiset saa kärsiä.

Olemme siis kuin yö ja päivä. Minä herään eloon helteellä. +30 olisi ihanteellinen lämpötila ympäri vuoden. Olen elänytkin pari vuotta sellaisessa ja se oli ihanaa. Ei tarvinnut koskaan miettiä, mitä pukee päälle, että tarkenee. Söin vähemmän ja olin hyvässä kunnossa, koska liikuin paljon. Nyt tässä kylmässä syön, jotta olisi lämmin, eikä mikään innosta liikkumaan sohvalta mihinkään.

Olen parhaimmillani, kun lämpötila on varjossa yli 25 astetta. Silloin on kiva lenkkeillä, pyöräillä, pelata tennistä ja olla koko päivän ulkona.

ap

Vierailija
56/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, -10 ja -15 välillä kykenee juuri ja juuri sietämään, jos sen alemmaksi menee niin olo on erittäin ahdistunut.

Vierailija
57/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie taas vihaa syksyy, ku kaikki on nii saamerin ankeeta. :D Talves on tasan kolme hyvää juttuu; joulu, koiran on helpompi käydä lenkillä ja lumilautailu. Miul on viilennyslaitteita, nii koiran on hyvä olla helteellä, mut lenkil ei oikee voi käydä helteellä. Ite taas rakastan hellettä! <3 Kaikkei paras on, kun on 25-30 astetta lämmintä.

Vierailija
58/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yleensä liukastumisen syy on alamäessä jään päälle satanut lumikerros. Vaikka nastat purevat lumeen niin nastojen pituus ei yllä jäähän saakka.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä vihaan myös talvea. Molemmat olkapääni sekä poveni lähtevät liukastumisten yhteydessä sijoiltaan ja aina odottaa useamman kuukauden sairausloma.

Vanhuus pelottaa koska silloin en kykene ajamaan autoa ja yksinäisenä ihmisenä vastaan siitä tuleeko ruoka pöytään.

Jos noin pahasti käy liukastuessa, niin mikset ole hommannut nastakenkiä tai sellaisia irrotettavia nastapohjia?

Vierailija
59/60 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dang. Kuulostaa ikävältä. Mun mielestä kylmyys on kuitenkin hyvä asia, sillä ilman talven kylmyyttä meillä olis täällä jatkuvat vesisateet tulilla ja ilman talvea muutenkin monet asiat menis luonnossakin ihan mullin mallin.

Vierailija
60/60 |
22.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pohjoisessa näyttää talvi olevan sen 6kk, eli marras-huhtikuut. Se on puolet vuodesta pakkasta ja lunta. Kesäkuukausia ehkä 3kk ja kevät 1kk, syksy 2kk. Eli melko talvivoittoista tämä elämä täällä, mutta minkäs näille säille voi. Pitää vaan soprutua ja yrittää pysyä lämpimänä. Nykyään saa kaupoista sähköllä toimivia lämpöpeittoja jotka voisi olla kokeilemisen arvoinen, myös ap huom!. Myös lämmin suihku sekä kuumat ateriat hyvä juttu. Lämmön tuoton takia voi olla hyvä käydä esim kävely lenkeillä, niin pysyy aineenvaihdunta ja verenkierto hyvänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi