Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan talvea!!!

Vierailija
18.02.2021 |

Vihaan talvea. Vihaan niin syvästi kylmää, etten pysty tekemään mitään muuta kuin ajattelemaan kylmää koko ajan. Huono ääreisverenkierto tarkoittaa sitä, että palelen jatkuvasti. Asia stressaa niin, etten saa edes nukuttua ja vähäiset unet ovat lisänneet sydänoireita. Niihin syön lääkkeitä. Jotka aiheuttavat palelemista jo valmiiksi huonon ääreisverenkierron takia.

Makaan työpäivien jälkeen sohvalla kahden villapeiton (kyllä, täyttä villaa, ei mitän polyesteria) alla 100% merinovilla-alusasun, villaneuleen, villahousujen, villasukkien ja untuvahanskojen kanssa. Sisälämpötila +22. Kylmyys menee oikeasti luihin ja ytimiin ulkona, enkä sula millään.

Mä niin vihaan tätä kylmää, että elämänilo on aika nollissa. Oikeasti pelkään, että sydän pettää kohta.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käskee sinua asumaan Suomessa, jos kylmyys ahdistaa. Ei pitäisi kenellekkään tulla yllätyksenä että täällä saattaa kylmä tulla talvella.

Kelan pitäisi antaa kaikille kaamosmasennuksesta kärsiville köyhille maksusitoomus parin viikon etelän lomalle.

Vierailija
22/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älämee ulos!!! Ei menä ulos yhtään!! vihan pakkanen 1aste ihan kylmä rakastan läpöö ottaa aurikoo aina!!!!!!!!!!! Solarium ollu joka pävä mut 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään pidä talvesta. Kasken päiviä kevääseen.

Nyt odotan vaan ja kärsin kun ei muutakaan voi. Ja ihnettelen, että mistä ihmiset sen koronankin oikein saa kun on kylmä, ettei mihinkään viitsi mennäkään.

Vierailija
24/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liityn tähän pakkastenvihaajakerhoon! Onneksi teitä on muitakin.

En muuten voi ymmärtää miten joku voi ottaa hernettä nenään siitä ettei joku tuntematon ihminen tykkää talvesta eikä pakkasista ::DD 

Vierailija
25/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylmyyttä vastaan on sentään helpompi suojautua kuin hellettä.

Juuri tuo makaaminen tekee olon viluiseksi. Liiku!

Tämä!!!!!!!!!! Itsekin olen usein umpijäässä sohvan nurkassa, muksut vetää t-paitasillaan ja paljain jaloin. Ei paljonkaan tarvitse liikkua, kun alkaa lämmetä.

Vierailija
26/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käskee sinua asumaan Suomessa, jos kylmyys ahdistaa. Ei pitäisi kenellekkään tulla yllätyksenä että täällä saattaa kylmä tulla talvella.

Kelan pitäisi antaa kaikille kaamosmasennuksesta kärsiville köyhille maksusitoomus parin viikon etelän lomalle.

Jep. Ja kesäahdistuksesta kärsiville matkan Alaskaan.

Vierailija
27/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen ap, että oletko normaalipainoinen-? Laihoja paleltaa enemmän kun ei ole rasvakerrosta ja hormonitoimintakin ehkä takkuaa. Ylipainoisilla ei toimi ääreisverenkierto joka myös ehkä paleltaa.

Vierailija
28/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on taas helvetin vaikeeta. Syö kunnolla, liiku, kasvata lihasmassaa, pukeudu asianmukaisesti. 

Itse inhoan kesähelteitä mutta minkäs teet - koetan helpottaa omaa oloani parhaani mukaan. Tähän ei kuulu se, että märistään maantieteellisestä sijainnista vinkupalstalla. 

Tulee mieleen, että tyypillinen vähäverinen, valju ja vetelä nainen siellä sohvalta huutelee ihan valittamisen ilosta. Jos ottaa noin koville, muuta päiväntasaajalle. 

Vierailija
29/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudanpuute aiheuttaa kylmyyttä, unettomuutta ja rytmihäiriöitä.

Vierailija
30/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään pidä talvesta. Kasken päiviä kevääseen.

Nyt odotan vaan ja kärsin kun ei muutakaan voi. Ja ihnettelen, että mistä ihmiset sen koronankin oikein saa kun on kylmä, ettei mihinkään viitsi mennäkään.

Miten niin et voi muuta kuin kärsiä? Tuohan on sun itse tekemä valinta. En minäkään erityisesti näin kylmästä pidä, enkä pitkästä talvesta, mutta olen kyllä ottanut kaiken ilon irti siitä, että tämä vuonna on päässyt talviliikuntalajien pariin. On ollut niin mielettömän hienoja kelejä! Ja onhan tuolla lisäksi ihan törkeän kaunista! Muistikortti täyttyy upeista kuvista ja nytkin tässä kirjoittamisen lomassa ihastelen kun auringonvalo välkehtii hiljalleen leijuvissa lumihiutaleissa (lauhtuu!!). Ruokin ja kiikaroin talvilintuja, suunnittelen puutarhakautta, hoidan viherkasveja, luen, luen, luen. Anteeksi nyt vaan, mutta kuulostaa aika hölmöltä murjottaa asiasta jolle ei mitään voi. Itse en viitsi tuhlata aikaa moiseen.

Vierailija
31/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan myös talvea. Molemmat olkapääni sekä poveni lähtevät liukastumisten yhteydessä sijoiltaan ja aina odottaa useamman kuukauden sairausloma.

Vanhuus pelottaa koska silloin en kykene ajamaan autoa ja yksinäisenä ihmisenä vastaan siitä tuleeko ruoka pöytään.

Vierailija
32/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kasvissyöjä? Kunnollinen proteiinipitoinen ja riittävästi rasvaa sisältävä ruoka pitää lämpimänä ja antaa energiaa liikkumiseen. Vajaasti ravitulla yksilöllä elimistö voi mennä säästöliekille. Jos sohvalla kyyhöttäessä on kylmä, niin reipas jumppa tai etunojapunnerrukset lämmittävät.

Vierailija
33/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vihaan myös talvea. Molemmat olkapääni sekä poveni lähtevät liukastumisten yhteydessä sijoiltaan ja aina odottaa useamman kuukauden sairausloma.

Vanhuus pelottaa koska silloin en kykene ajamaan autoa ja yksinäisenä ihmisenä vastaan siitä tuleeko ruoka pöytään.

Jos noin pahasti käy liukastuessa, niin mikset ole hommannut nastakenkiä tai sellaisia irrotettavia nastapohjia?

Vierailija
34/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pakkasta -12 astetta mutta tuntuu kuin olisi -18.

Vierailija
35/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattais varmaan hoitaa elimistö kuntoon että sietää vähän kylmän tunnetta. Ai niin mutta ei voi tehdä mitään asian eteen kun laiskottaa ja ainoastaan voi sohvalla makoilla

Joo ja sokean kannattais tosta vaan opetella näkemään. Hyvät neuvot sulla.

Vierailija
36/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on taas helvetin vaikeeta. Syö kunnolla, liiku, kasvata lihasmassaa, pukeudu asianmukaisesti. 

Itse inhoan kesähelteitä mutta minkäs teet - koetan helpottaa omaa oloani parhaani mukaan. Tähän ei kuulu se, että märistään maantieteellisestä sijainnista vinkupalstalla. 

Tulee mieleen, että tyypillinen vähäverinen, valju ja vetelä nainen siellä sohvalta huutelee ihan valittamisen ilosta. Jos ottaa noin koville, muuta päiväntasaajalle. 

Jotkut märisee ilmoista vinkupalstalla, ja jotkut märisee aloituksista vinkupalstoilla. Luuletko olevasi märinäviestisi kanssa vähemmän rasittava kuin joku muu märisijä?

Vierailija
37/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin pois ja elämänlaatu parani huomattavasti kun ei mene puolet vuodesta kaamosmasennuksessa. Olen kyllä uudessa kotimaassa paljon köyhempi kuin olin suomessa mutta vaikutukset mielenterveyteen on ollut korvaamattoman suuret. En vaan ikinä sopeutunut loputtomaan kylmään ja pimeään. Ja lempiharrastukseni eli puutarhanhoito ja vihannesten kasvatus on täällä mahdollista 10kk vuodessa :)

Vierailija
38/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihaan talvea. Sellaista kuin talvi 19/20. Harmaata, pimeää, loskaista. 

Mutta tätä talvea olen rakastanut! Jatkuvaa auringonpaistetta, lumisateita ja pakkasia. Valoisaa ja kaunista jo 25 päivää putkeen. Päivän treeni on tullut lumitöistä, ei tarvitse salia! Polttanut tulta takassa ja kynttilöitä joka päivä. Käynyt avannossa n 2x viikossa, se on tehnyt sen etten enää palele niin paljoa. Sisällä n 22 astetta ja selviän oikein hyvin, makkarissa varmaan vieläkin viileämpää - mikäs siellä untuvapeiton alla:)

Oikeasti olen kesän lapsi, mitä kuumempi sen parempi. 25-32 on mulle ihannelämpö. Silloin olen kivuton ja nautin.

Vierailija
39/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihaan ja vielä enemmän sitä, että insta on nyt täynnä tätä sheibaa, kuinka IHANAA on kun KERRANKIN etelässäkin on KUNNON talvi. Vihervassarit siellä tutisee ja vapisee kylmästä, mutta silti on pakko hihkua, kun on niin ihanaa tämmönen oikea talvi. Varmasti moni vihaa tätä kylmyyttä, liukastelua ja lunta ihan yhtä paljon kuin mekin, mutta se on niin kovin trendikästä nyt rakastaa tätä KUNNON talvea.

Vierailija
40/60 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan pakkasta, mutta vihaan myös hellettä. Leudot talvet ja max noin 20 asteen kesät olisivat mieleeni.

"Muuta muualle." Joo joo, olisikin niin helposti järjesteltävissä. No, onhan tässä ollut aikaa totutella Suomen ilmastoon jo yli 50 vuoden ajan. Silti se, mikä tuntui lapsena kivalta, on näin aikuisena aika hattumaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän