Vihaan talvea!!!
Vihaan talvea. Vihaan niin syvästi kylmää, etten pysty tekemään mitään muuta kuin ajattelemaan kylmää koko ajan. Huono ääreisverenkierto tarkoittaa sitä, että palelen jatkuvasti. Asia stressaa niin, etten saa edes nukuttua ja vähäiset unet ovat lisänneet sydänoireita. Niihin syön lääkkeitä. Jotka aiheuttavat palelemista jo valmiiksi huonon ääreisverenkierron takia.
Makaan työpäivien jälkeen sohvalla kahden villapeiton (kyllä, täyttä villaa, ei mitän polyesteria) alla 100% merinovilla-alusasun, villaneuleen, villahousujen, villasukkien ja untuvahanskojen kanssa. Sisälämpötila +22. Kylmyys menee oikeasti luihin ja ytimiin ulkona, enkä sula millään.
Mä niin vihaan tätä kylmää, että elämänilo on aika nollissa. Oikeasti pelkään, että sydän pettää kohta.
Kommentit (60)
Vedä niiden villapeittojen päälle sähköhuopa, niin et takuulla palele.
Minäkin vihaan, mutta enemmän pimeyden ja auringonvalon puutteen takia.
Etkö ole huomannut, että ilmasto on lämmennyt?
sama täällä! vit u ttaa kun pitää koko ajan olla jäässä. iho kuivuu kaikkialta ja reidet kutiaa niin perk e leesti! hiuksetkin on sähköset kokoajan.
joo, on kaunista ulkona mutta jos olisi mahdollisuus muuttaisin maahan, jossa on vähintään +15°c ympäri vuoden.
Minä myös ilmoittaudun talven vihaajiin. Tässä vähän syitä: kylmä ja kuiva ilma saa koko kroppani huonovointiseksi, hiukset on sähköiset, iho korppua, koko aja palelee sisälläkin, lumityöt ottaa päähän, lenkille ei pääse, kun jalkakäytävät liukkaita ja metsäreitit vedetty laduiksi, umpimetsään lumihankeen ei voi jalkavaivan takia lähteä, Autoilu pelottaa liukkauden takia ja auto ei lähde käyntiin aamuisin. Pimeys väsyttää. Tässä mun tuntemuksia. Tää talvi on ollut ihan kamala. Viime talvi meni kivuttomammin kun ei ollut lunta. eikä just pakkasta. Onneks kevät tulee (ehkä) parin kuukauden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole huomannut, että ilmasto on lämmennyt?
En myöskään kestä tyhmiä ihmisiä, jotka luulevat, että ilmaston lämpeneminen tarkoittaa lämpötilan nousua. Ilmastonmuutos tarkoittaa ILMASTON MUUTOSTA ja ilmaston lämpeneminen (eli se ilmastonmuutos) aiheuttaa ääriolosuhteita. Hirmumyrskyjä, hirmuhelteitä, hirmupakkasia, maanjäristyksiä, ties mitä. Mutta ei, se ei tarkoita sitä, että koko ajan on lämpimämpää ja lämpimämpää. Ei. Yritä kiltti pieni, yksinkertainen ihminen ymmärtää tämä.
ap
Kuka käskee sinua asumaan Suomessa, jos kylmyys ahdistaa. Ei pitäisi kenellekkään tulla yllätyksenä että täällä saattaa kylmä tulla talvella.
No miksei sulla ole sähkökäyttöistä lämpötyynyä tai -peittoa? Ei varmaan ole enää kylmä sellasen kanssa. Mulla on sairauden takia usein sisällä kylmä ja tuollanen todella auttaa. Talvea rakastan eikä mulla jostain syystä ulkona ole ikinä kylmä.
Minäkin vihaan. En kärsi kylmästä ihan noin paljon kuin sinä, ja varsinkin pimeys on talvena erityisen ihanaa, mutta siis joo, kylmä ja alituinen pukeminen/riisuminen/epämukavuus on ärsyttävää. Vihaan sitä, kun hiutaleet laskeutuu kasvoille ja kutittaa. Inhoan sitä tunnetta, kun joutuu astumaan pakkaseen pihalle. Klassikko, mutta totta: miksi asun maassa, missä ilma sattuu naamaan?? Onneksi ollaan menossa kevääseen päin, väkisinkin kohta lämpiää. Vesisade, kurakelit, vuorokaudenympärinen pimeys, loska ja mikä tahansa on parempi kuin talvipakkaset ja lumi.
Vierailija kirjoitti:
Kuka käskee sinua asumaan Suomessa, jos kylmyys ahdistaa. Ei pitäisi kenellekkään tulla yllätyksenä että täällä saattaa kylmä tulla talvella.
Kuka pakottaa ketään asumaan yhtään missään, no ei niin kukaan, saa silti aina valittaa kun kokee sen tarvetta, nih.
Mä en vihaa, en rakasta, mutta olen opetellut sietämään.
Teen lumitöitä, en tosin näin kovalla pakkasella -22. Käyn lumikengillä umpimetsässä tallustelemassa.
Sisällä askartelua ja muuta pientä puuhaa.
Ihaninta se, kun ei tarvitse lähteä kotoa mihinkään, ellen halua.
Kylmyyttä vastaan on sentään helpompi suojautua kuin hellettä.
Juuri tuo makaaminen tekee olon viluiseksi. Liiku!
Olen kironnut esi- isämme alimpaan hel..... . Mikä idea oli tulla Suomeen asumaan? Kylmää 12 kuukautta vuodesta.
Mä taas vihaan kesää helteineen. Yli 20 astetta ulkona alkaa olla sietämätöntä. En nuku, en jaksa harrastaa urheilua, sydänoireita mullakin, elämä on kamalaa. Syksyllä aina helpottaa. Myös tää lisääntynyt valo jo saa jotenkin ylikierroksilla, en nuku ja saan paniikkikohtauksia.
Hommasin viime kesänä kalliin ilmanviilentimen, ehkä sulle olis apua lisäpattereista?
Ulkona sukkiin ja lapasiin niitä pieniä lisälämmittimiä, mitä ne oli nimeltään? Miksei kaikkiin mahdollisiin taskuihinkin. Myydään kaupoissa. Lämpimiä suihkuja ja jalkakylpyjä.
Tsemppiä, pian sulla helpottaa ja toiset saa kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kironnut esi- isämme alimpaan hel..... . Mikä idea oli tulla Suomeen asumaan? Kylmää 12 kuukautta vuodesta.
Mun mielestä taas helle ei sovi suomalaiselle ollenkaan.
Muuta pois?
Kannattais varmaan hoitaa elimistö kuntoon että sietää vähän kylmän tunnetta. Ai niin mutta ei voi tehdä mitään asian eteen kun laiskottaa ja ainoastaan voi sohvalla makoilla
Minä vihaan kesää. Itikat kuppaa ihon paukamille, mäkäräiset repii haavoille. On kuuma ja hiki koko ajan. Mikään deodorantti ei peitä sitä hikoilua, paidat märkänä koko ajan. Hiukset liiskana päälaella, niskassa ja selässä, kun on pitkät hiukset. Ikkuna auki ei pysty nukkumaan, koska naapurustossa möykätään yötä myöten.
Ihminen ei ole terve, jos sisälämpötilassa +22 palelee, vaikka on kahden peiton alla. Mars lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin pakkanen ja lumisade voi yllättää yhtä hyvin Texasissa, Espanjassa tai Kreikassa.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-56076686
Minäkin vihaan. Olen kuitenkin käynyt ulkoilemassa 10 000 askelta päivässä.
Talvella joutuu sietämään synkkyyttä, pimeyttä, paksuja epämukavia vaatteita ja mikä pahinta ilmansaasteita, joita syntyy puunpoltosta ja muutenkin pistelevän kuivaa hengitysilmaa. Iho kuivuu. Keho on jäykempi kuin kesän lämmössä, vaikka sormia ja varpaita myöten olisi lämpimän tuntuinen. Kasvot kärsivät aina, vaikka niitä kuinka suojelisi. Poskia paleltaa. Lumi auttaa vähän tuoden valoa, mutta maisemasta puuttuu kesän värikkyys, linnunlaulu ja hyvät tuoksut. Kotona lämmitys kuivattaa ihoa ja vaikeuttaa hengittämistä. Kurkku kipeytyy.