Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

THL tänään: ”Uudeltamaalta ei pitäisi lähteä hiihtolomalta matkustamaan muualle”

Vierailija
18.02.2021 |

Peruthan matkasi, jos olit lähdössä, kiitos.

Kommentit (682)

Vierailija
401/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että suosituksia on hyvä noudattaa, mutta oikeasti tämä ajoitus.

Kukaan ei varmaan jätä lomaansa väliin 2 päivää ennen loman alkua tulleen "vahvemman suosituksen" perusteella - koko ajanhan on ei-välttämätöntä matkustamista suositeltu välttämään.

Ja hallitus yllätettiin täysin hameet kintuissa tämän uuden linjan kanssa. Vuosi ollut aikaa ja vieläkään tätä katastrofia ei kukaan johda.

Vierailija
402/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen kannattaa sellaisia rajoituksia, jotka eivät koske häntä itseään, omaa elämää. Eivät tyhjätaskut lappiin matkusta, sinne menee hyvintoimeentulevat perheet. Pitkä ajomatka, majoitus maksaa. Nämä täällä kehuvat suosituksia, jotka eivät pysty matkustamaan, ei oo rahaa.

Kyllä ne HUS:n pomotkin lapissa viihtyvät, siellä on heidän liiton mökkejä varattavissa "pilkkahintaan".

Tämähän se on. Kaikki nämä ihmiset, joille korona-aika etätöineen ja muine rajoituksineen on vain parantanut elämänlaatua, kiillottavat sädekehäänsä ja taputtelevat itseään olalle ”koronakestävyydestä”. Oikeasti heidän pitäisi myöntää, että he ovat koronanautiskelijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten joku HUS päällikkö lääkäri poseeraa

taas pullan kans, kun on mukavan väljää :D

Vierailija
404/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää toki sinne Lappiin. Mutta muu Suomi tietää että olette nyt rikkomassa Husin toivetta olla matkustamatta. Ja tämän kyllä kaikki tietää.

Vierailija
405/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa mulle sitten viikon mökin vuokra Levillä. Mökki varattiin aikoja sitten ja maksettiin jo ennen joulua kun uskottiin THL:n ja STM:n paskapuhetta rokotuksista. Niiden mukaanhan kansan piti olla rokotettuna jo helmikuussa.

Miksi jonkun av tyypin pitäisi sinulle jotakin maksaa?

Ei kai se kenenkään av-mamman vika ole, että nyt jyllää Korona!

Ei. Mutta miksi kukaan varaa mökin korona-aikana turistirysästä?

Sitä kai tuo edellinen tarkoittikin, eli miksi jonkun pitää maksaa jos on ollut itse niin tyhmä, että on varannut mökin ja väittää, että kuvitteli kaiken olevan helmikuussa ohi, vaikka kukaan ei ole sellaista luvannut!

Vierailija
406/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla (erikoissairaanhoito HUS) suuri osa työkavereista, mm lääkärit on lähdössä lomilla Lappiin tai muuten ulos Uudeltamaalta. Perusteena kaikilla, että eihän se juuri meidän matka ole mikään riski, kun ME ollaan niin vastuullisia. Ööh joo.

Vierailija
407/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisittepä kuinka upeita kelohonkamökkejä on monilla firmoilla työntekijöiden käyttöön varattavissa. Monilla on oma mökki lapissa, eikä todellakaan tarkoita vaatimatonta mökkiä. Siellä ne isot pomotkin viettää lomiaan lasketellen. Oma turvallinen mökki ja turvalliset eväät.

Vierailija
408/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähävarainen ja köyhä ja kyllä se ottaa päähän että lapsen ainoat elämän kivat jutut kuten harrastukset, olivat kiinni. Tapahtumia jne ei ole. Koko ajanhan kuvio on ollut se ettei tämä varakkaita koske se on Lapin lomakuvista ja kesän lomamatkakuvista nähty. Samat vaahtoavat lasten harrastuksista kun käyvät laskettelemassa ja ratsastamassa viikonloppuisin, heidän mielestään esim.jalkapalloa ei saa lapset pelata. Meillä ei ole laskettelureissuihin ja ratsastukseen varaa kuten rikkaiden lapsilla. Eli lapsen pitäisi möllöttää vanhemman seurassa vapaalla ja lomilla.

Ne jotka näennäisesti kannattavat rajoituksia, asuvat isoissa asunnoissa, on lemmikkejä ja elämä kunnossa, lomat ja vloput tuovat vaihtelua arkeen jolloin reissataan. Ihmettelevät miksi jäähalli pitää avata lasten harrastukselle? Sitten sellaiset kuin me, ahdas asunto, ei laajaa ystävä/ tuttavapiiriä, ei lemmikkiä, ei varaa matkustella.

Vierailija
409/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt sitten viisaat missä esim. Helsingissä voi lasketella, jos kerta samassa kaupungissa talviloma pitää viettää?

Meidän perhe on tottunut laskettelemaan joka talviloma, mutta mielestäni Helsingistä ei laskettelukeskusta löydy. Takapihan pulkkamäkeenkö me suksineen mennään?

Vierailija
410/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa nyt sitten viisaat missä esim. Helsingissä voi lasketella, jos kerta samassa kaupungissa talviloma pitää viettää?

Meidän perhe on tottunut laskettelemaan joka talviloma, mutta mielestäni Helsingistä ei laskettelukeskusta löydy. Takapihan pulkkamäkeenkö me suksineen mennään?

Sopeudu. Minä olen tottunut tanssimaan Kallion baareissa kello kolmeen joka päivä talvilomalla, mutta nyt vaan ei onnistu.

Vierailija
411/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopeudu. Minä olen tottunut tanssimaan Kallion baareissa kello kolmeen joka päivä talvilomalla, mutta nyt vaan ei onnistu.

Tule kertomaan se lapsille. Ei aikusilla ongelmaa ole.

Vierailija
412/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö talviloma ole juurikin aktiiviseen lomailuun tarkoitettu loma? Miten kotona neljän seinän sisällä kökkiminen edistää aktiivisuutta?

Vierailija
413/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskee myös Dubaita.

No eipäs koske.

T. Anna, Sofia ja Martina

Vierailija
414/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi v*ttu, meidan perhe on tottunut matkustamaan talvilomalla Kanarialle tai Thaimaahan, mutta mielestäni hiekkarantaa ja + 25 astetta ei löydy Helsingistä. Takapihan lumikasaanko me mennään bikineissä ottamaan aurinkoa drinkki kädessä? Urpå.

Vierailija
415/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö talviloma ole juurikin aktiiviseen lomailuun tarkoitettu loma? Miten kotona neljän seinän sisällä kökkiminen edistää aktiivisuutta?

Kyllä Suomessa riittää lääniä ulkoiluun turvaväleillä.

Vierailija
416/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro se kuule ihan itse kersoillesi. Vai eikö teidän kullannuput kestä vastoinkäymisiä?

Vierailija
417/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi v*ttu, meidan perhe on tottunut matkustamaan talvilomalla Kanarialle tai Thaimaahan, mutta mielestäni hiekkarantaa ja + 25 astetta ei löydy Helsingistä. Takapihan lumikasaanko me mennään bikineissä ottamaan aurinkoa drinkki kädessä? Urpå.

Vähän eri. t. eri

Vierailija
418/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse varmaan omat lapsesi hoidat? Omalle (5v.) on tässä vuoden sisään jo kerrottu mm. että synttäreiden viettäminen ei nyt onnistu ja että perinteinen kesälomareissu jää tekemättä.

Vierailija
419/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että suosituksia on hyvä noudattaa, mutta oikeasti tämä ajoitus.

Kukaan ei varmaan jätä lomaansa väliin 2 päivää ennen loman alkua tulleen "vahvemman suosituksen" perusteella - koko ajanhan on ei-välttämätöntä matkustamista suositeltu välttämään.

Ja hallitus yllätettiin täysin hameet kintuissa tämän uuden linjan kanssa. Vuosi ollut aikaa ja vieläkään tätä katastrofia ei kukaan johda.

Missä on sanottu, että lomalla pitää aina "matkustaa johonkin"? Nytkin on sen verran surkea ajokeli, että autossa köröttäminen ei oikeastaan tunnu lomailulta.

Vierailija
420/682 |
19.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerro se kuule ihan itse kersoillesi. Vai eikö teidän kullannuput kestä vastoinkäymisiä?

Kestää, mutta tässä on nyt vuosi eletty kohta rajoitusten kanssa ja mm. viime kesän etelänmatkat peruttu. Sen lisäksi oltu vastuullisia ja lapset käyneet vain koulussa, muuten ollaan oltu kotona. Alkaa mitta olemaan täynnä itse kullakin, kun tuntuu, että seinät kaatuu päälle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme