Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaantuisitteko tai tarkoittaako työkaveri pahalla: työkaveri siis noin 45-vuotias nainen ja jatkuvasti

Vierailija
18.02.2021 |

viittaa minua "vanhana rouvana" tai "Grand old lady" vaikka olen vain viitisen vuotta vanhempi. Tykkäisittekö huonoa vaan onko ok käytöstä? Vai piikitteleekö iästä tahalaan...

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on itekin jo vanha, ainakin miesten silmissä.

Sehän se onkin tärkeintä naisten elämässä, se miesten mielipide.

Vierailija
22/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin näyttää olevan tuollainen pakkomielle. Mullakin on yatävä, jonka kans ikäeroa alle puoli vuotta, mutta koska olemme eri vuosina syntyneitä, niin se on jotenkin hirveän oleellinen asia ilmeisesti, että pitää tuoda esiin jatkuvasti. Itsellään on samana vuonna syntyneitä ystäviä, joita vanhempi on (siis vielä suurempi ero kuin meillä kuukausissa) mutta he toki ovat "saman ikäisiä" sitten :D

No haloo nyt. Ei hän takuulla oikeasti pidä muutaman kuukauden ikäeroa minään olennaisena, tuolla hän vain vitsailee ja viittaa siihen, että olette käytännössä samanikäisiä ja teillä on se yhteisenä tekijänä.

Ap:n tapauksessakin minusta kyse on ihan samasta, lempeästä vitsailusta. Jos tuo kommentoiva työntekijä ajattelisi, että ikä on HUONO asia, hän ei varmasti haluaisi siten pilkata ap:tä.

Ylipäänsä... jos nolostelette ikäänne ja pidätte sitä haukkumisena, jos siihen viitataan, teette itsellenne karhunpalveluksen. Juuri tuollaisesta ajattelusta, jossa edes ikääntyneet itse eivät arvosta ikää ja elämänkokemusta, ikärasismi kumpuaa.

Minä ainakin olen ihan mielelläni työyhteisössäni grand old lady, jolta nuoremmat hakevat neuvoja!

N53

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa piikittelyä tai ei, ottaisin vitsinä ja alkaisin vastata samalla tyylillä kutsumalla häntä esim. tytöntylleröksi, pikkuneidiksi tai taaperoksi.

Olin kerran sairaalassa samassa huoneessa 80 - 90-vuotiaiden naisten kanssa. He nimittelivät minua lapseksi (olin itse vähän yli 40) ja minusta se oli vain hauskaa.

Vierailija
24/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ollut pidempään alalla? Kuulostaa enemmän viittaukselta asiantuntemukseen.

No ei kyllä kuulosta.

Grand old lady kyllä viittaa selkeästi arvostettuun asemaan. Vanha rouva lienee siitä kevyeen tyyliin tehty suomennos. Siitä en tietenkään osaa sanoa, millä tyylillä kyseinen työkaveri sen sanoo.

Vierailija
25/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohoh, en pitäisi loukkauksena.

Muistan kun isäni puhui Aretha Franklinista juuri Grand ole lady nimityksellä, hän kunnioitti ja ihaili Arethaa ja musiikkiaan suuresti. Olen itse nyt 35 ja olen saanut ystävän aivan ihastuttavasta 65-vuotiaasta taiteilija-tädistä jota ihailen kovin, voisin hänestä käyttää tuota nimitystä.

Grand = hieno, upea, mahtava.

Jos noin vaivaa niin miksi et vain kysy? Pitäisi tuossa iässä jo osata avata suunsa.

Vierailija
26/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en loukkaantuisi. Ikäeroahan on niin vähän, että aika vaikea tuota on tulkita loukkaukseksi. Todennäköisemmin hän viittaa juuri siihen, että teillä on vain vähän ikäeroa ja olette siis ns. samassa veneessä.

Alkaisin vaan samassa tyylilajissa tytötellä häntä.

Vierailija
27/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en loukkaantuisi. Ikäeroahan on niin vähän, että aika vaikea tuota on tulkita loukkaukseksi. Todennäköisemmin hän viittaa juuri siihen, että teillä on vain vähän ikäeroa ja olette siis ns. samassa veneessä.

Alkaisin vaan samassa tyylilajissa tytötellä häntä.

Et loukkaantuisi, mutta kostat : D

Vierailija
28/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet työpaikan vanhatekijä eli tiedät todennäköisesti jo kaikesta kaiken. Ota positiivisuutena. 

Vierailija
29/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisinveetuilu on tosi lapsellista eikä kuulu hyvään työilmapiiriin.

Vierailija
30/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tuo henkisen kasvun paikkana.

siinähän sinulla on työmaata päästä yli ja olla kypsempi.

Vierailija
31/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa hänelle; Viisaus tulee iän mukana, odottele rauhassa, kyllä se sinullekkin ehkä tulee.

Vierailija
32/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sitä lastentarhalaiseksi ... tai teiniksi. Jos sillä on ikäkriisi.

Vierailija
33/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuile rankasti ja uhkaa polttaa sen talo.

Vierailija
34/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
35/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi vain vitsiksi tarkoitettu, saman asian jatkuva toistaminen ei ole hauskaa. Pitää ymmärtää lopettaa ajoissa. Huono tilannetaju työkaverillasi.

Vierailija
36/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa 45 vuoden iässä alkaa monella hirveä ikäkriisi. Kuulostaisi vähän siltä, että työkaverillesi on äärimmäisen tärkeää korostaa, että hän on PAAALJON nuorempi kuin sinä. Näkyykö ikä teistä ulospäin? Näytätkö ehkä häntä nuoremmalta? Onko teillä sama siivilisääty?

Itselläni on työkaveri, minua jonkinverran vanhempi, joka kutsuu meitä perheellisiä mammoiksi. Hän itse on lapseton. Hän käyttää mamma-sanaa vielä hyvin loukkaavaan sävyyn, vaikka itse on erittäin ylipainoinen (me ns. mammat hoikkia tai normaaleja).  Itse jotenkin miellän mamman tarkoittavan ainakin vähän lihavaa tyyppiä.

Vierailija
37/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäasiallista. Kysyisin varmaan suoraan että onko hänellä nyt ikäkriisi meneillään vai miksi käyttäytyy noin typerästi.

Vierailija
38/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita hänelle kehon kielellä JOS et tykkää tosta kutsumanimestä. Tarkkaile myös alkaako täyttämään kiusaamisen tunnusmerkkejä.

Vierailija
39/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso, onko hänessä jokin heikko kohta ja iske siihen, tyyliin "hei riski rouva/iso tyttö" jne. Hyökkäys on paras puolustus. 

Vierailija
40/51 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olis jos kysyisit miksi kutsuu sinua noin.... Ihmeellistä touhua nykyään kun ei uskalleta kysyä asioita vaan av:lla puhistaan!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme