Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten nopeasti kasvojen iho tottuu uusiin ihonhoitorutiineihin?

Vierailija
18.02.2021 |

Itselläni on rasvainen iho, jota en ole vuosiin hoitanut muuten kuin pesemällä aamuin illoin. Kasvovoiteita en ole käyttänyt, koska iho rasvoittuu muutenkin ihan tarpeeksi itsestään.

Nyt luin kuitenkin jostain, että rasvoittuva ihokin tarvitsee kosteutusta. Niinpä kävin apteekista hakemassa Humektan-nimistä kosteusvoidetta, koska netissä sitä on kehuttu rasvaiselle iholle sopivaksi, hyvin imeytyvää eikä tahmaa. Jopa meikin alle sopii.

Nyt mulla kuitenkin on samaa ongelmaa kuin joskus aiemmin kun kasvorasvoja käytin. Oon nyt useamman päivän käyttänyt kyseistä voidetta aamuin illoin. Viimeistään illalla tai seuraavana aamuna iho on niin rasvaisen oloinen ja näköinen, ettei tosikaan. Tuntuu vaan iho rupeavan puskemaan entistä enemmän rasvaa kasvovoiteiden käytön alkamisen jälkeen.

Miten kauan tässä menee, ennenkuin iho tottuu taas näihin uusiin ihonhoitorutiineihin? Viikkoja? Kuukausia? Puoli vuotta?

Ei viitsisi heti taas torpata tuota kasvovoiteen käyttöä sen takia, että ihosta tulee (hetkeksi toivottavasti) entistä rasvoittuvamman oloinen.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, jos on löytänyt hyvän hoitorutiinin itselleen, mitä sitä vaihtamaan

Vierailija
2/2 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, jos on löytänyt hyvän hoitorutiinin itselleen, mitä sitä vaihtamaan

Niin, tämäkin ehkä totta. Mutta ajattelin, että jos saisin vaikka ihohuokosia pienemmän näköisiksi jos alan voidetta käyttämään, ettei ihon tarvitse itse ylituottaa rasvaa ja tukkia ihohuokosia ja suurentaa niitä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän