Kummitytölle 18v syntymäpäivälahja
Kummityttöni täyttää kohta 18v ja pitäisi keksiä sopiva lahja. Raha nyt kelpaa tuon ikäisenä varmasti, mutta on persoonaton. Ehkä jos kirjoittaisi oikein hyvän oman runon tai tarinan korttiin sen lisäksi? Vai olisiko jokin muu lahja parempi? Mitään koruja, tms. ei uskalla ostaa, kun ei koskaan tiedä mistä kukakin oikeasti pitää. Tuntuisi tyhmältä ostaa jokin kallis koru, jota ei sitten käytetä tai myydään heti Torissa.
Olisiko kenelläkään hyvä ehdotuksia?
Kommentit (15)
Matkalahjakortti Dubaihin. Sinnehän näköjään kaikki nykyään haluaa mennä.
Raha on aina hyvä lahja tuon ikäiselle. Tai joku astiasarja, on sitten valmiina kun muuttaa pois kotoa (ellei ole jo muuttanut).
T. Kummi
Vähän sen mukaan mikä on tilanne. Jos on piakkoin muuttamassa omaan kotiin, ikean tai gigantin lahjakortti olisi tarpeellinen. Tai ensikodin selviytymispakkaus (tällaisen rakensin ylioppilaalle) sis. lakanat, siivousliinoja, paistolasta, vessaharja, rulla vessapaperia yms. Tuo voi olla kummilta saatuna vähän outo lahja mutta saa toki varioida. Hopealusikoilla tai pentikin lautasilla en ole paljoa käyttöä keksinyt, jätä ne pois ajatuksista, astioita tarvitaan aina siis sellaisia mitä uskaltaa arkena käyttää
Raha kuulostaa hyvältä lahjalta. Laita instaan joku vanha yhteiskuva ja joku hauska onnentoivotus, niin tyttö voi jälleenjulkaista sen omassa instassaan. Tällaisia ne nykynuoret arvostaa.
Meidän tytär sai ylioppilaslahjaksi Prisman lahjakortin. Se olikin todella hyvä, Prismasta löytää esim kivoja astioita, lakanoita, pyyhkeitä, taloustavaroita ja vaikka viherkasveja suht edullisesti. Sai mukavasti haettua kaikkea mieluisaa tarpeellista opiskelijakämppäänsä.
Kysy suoraan onko joku asia minkä tarvii, onko esim. lähiaikoina muuttamassa omilleen. Lahjakortti.
Tiesitkin jo ettei kenellekään ostella koruja tai muuta pysyvää kun ei tiedä mistä pitää ja mitä haluaa ja sitten ei käytetä ja halutaan vaan eroon tavarasta.. ellei ole kysynyt mitä toivoo lahjaksi ja vastaus on koru. totta myös että pelkkä raha aika persoonaton. Mielestäni täydellinen idea kirjoittaa runo tms rahan lisäksi, tuo persoonallisuutta eikä mitään turhaa roinaa :) ja olisihan lahjakorttikin vaihtoehto.
Omilleen ei ole vielä muuttamassa, lukiota on vielä vuosi jäljellä ja asuu vanhempiensa luona. Taloustavaroita ei siis vielä tarvitse. Itse olen tykännyt kirjoitella joulukortteihin omakeksimiä runoja tai mietelauseita, joten tämä sopisi varmaan hyvin tuon rahalahjan lisäksi.
AP
Vierailija kirjoitti:
Dildo. Kannattaa antaa kahden kesken, ettei tyttö nolostu.
Ei nykynaiset mitään dildoja käytä. Homomiesten hommaa.
Itse mietin lahjakorttia Suomalaiseen kirjakauppaan. Oma kummilapsi pitää lukemisesta ja käsillä tekemisestä, niin Suomalaisesta löytyy siihen vaikka mitä. Jos nuori kerää jotain astioita, niin siihenkin voi hankkia jotain täydennystä.
Mä aion tehä kummitytölleni ifolor-kirjan meidän yhteisistä hetkistä :) toki rahaakin annan, mutta sen vois ympätä kirjaan jollain tavalla - vaikka joka synttäriltä vuosien verran euroja (yht. 171e).